וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אקס מן: וולברין": העלה את הסרט לרשת - ונשלח לשנה בכלא

20.12.2011 / 11:57

אדם שהעלה לאתר שיתוף קצבים עותק של הסרט בכיכובו של יו ג'קמן לפני יציאתו לאקרנים נידון לשנת מאסר. "מעשיו רציניים ביותר", כתבה השופטת

כך ייעשה לאיש שיעלה עותק פיראטי לרשת: תושב ניו יורק שהודה כי העלה לאתר שיתוף קבצים עותק לא גמור של הסרט "אקס-מן המקור: וולברין" נידון לשנת מאסר בבית משפט בארה"ב. ג'ילברטו סאנשז הודה כי קנה בפינת רחוב ליד ביתו בברונקס עותק של הסרט בכיכובו של יו ג'קמן מ-2009 והעלה אותו לאתר Megaupload חודש לפני יציאת הסרט לאקרנים. השופטת שקבעה את עונשו תיארה את מעשיו כ"רציניים ביותר".

"עונש המאסר שולח מסר הרתעתי ברור למי שישקול לפעול באופן פיראטי באינטרנט", אמר התובע במשפט. "משרד המשפטים יאתר את האנשים שגונבים את הנכסים האינטלקטואליים של האומה ויגיש נגדם כתבי אישום".

העובדה שסאנשז הדליף ב-2009 את העותק הלא גמור של הסרט לא מנעה מהסרט עצמו לגרוף 373 מיליון דולר כשיצא באופן רשמי ברחבי העולם. היו מי שטענו בזמנו, כי לא רק שההדלפה לרשת לא פגעה בסרט, אלא שהשערורייה שנוצרה בעקבותיה אף הועילה לאולפני FOX.

בחודש מרץ סאנשז הודה באשמה בסעיף העלאה לרשת של עבודה בעלת זכויות יוצרים שהוכנה לשיווק מסחרי. "למרות שאולפני FOX הצליחו להסיר את העותק המודלף מהחשבון של סאנשז ב-Megaupload אחרי כיממה, הנזק כבר נעשה והסרט התפשט ברשת כמו אש בשדה קוצים מה שהוביל למיליון הפרות של זכויות יוצרים בנידון", טען התובע בבית המשפט.

בסיומה של הפרשה כעת, ייתכן שמה שמעניין יותר מכל היא העובדה שהמקור של העתק שקנה סאנשז מעולם לא אותר.

"אקס-מן המקור: וולברין" בוואלה! סרטים
חושבים שהעונש מוגזם או שזו גניבה לכל דבר? דברו על בפייסבוק שלנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully