וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרלוק הולמס: הרבה יותר מסתם בלש - על גלגולי שרלוק הולמס בקומיקס

"שרלוק הולמס: משחק הצללים" לקחו לעצמם חירות יתרה? זה עוד כלום לעומת מה שעשו לדמות הבלש בקומיקסים השונים בהשראתו, ממפגשים עם באטמן ועד הפיכתו לאישה

הקדמה

בזמן הצפייה בסרטו החדש של גאי ריצ'י, "שרלוק הולמס: משחק הצללים", עשויות להתעורר אצלכם מחשבות רבות. כך, למשל, אתם יכולים לתהות לעצמכם "מה פתאום התסריטאים מישל וקיארן מלרוני הורשו להתעלל בצורה כה בוטה וחסרת חן באחת הדמויות האהובות בספרות המערבית". או, לחלופין, יכולה לצוץ במוחכם המחשבה "מה, אין כבר פרות קדושות בעולם הזה?"

והתשובה היא שאחרי פקיעת תוקף זכויות היוצרים על יצירה, אכן אין היא פרה קדושה יותר. שרלוק הולמס שייך לכולנו. אפילו שמצד אחד ההפקרות הזו יוצרת חומרים מזעזעים כמו "משחק הצללים", מצד שני יש כמה יצירות שרלוק הולמס מעניינות ביותר, חלקן בעולם ספרי הקומיקס.

על עטלפים ובלשים

כיוון ששרלוק הולמס הוא אחת הדמויות הספרותיות המוכרות בעולם, הוא מופיע בהרבה מאוד חוברות קומיקס בהופעות אורח. שתי הענקיות - מארוול ו-DC, כללו סיפורים על הולמס. בתחילת הדרך, בשנות ה-70, היו אלה פשוט גרסאות קומיקס של ההרפתקאות המוכרות, אלה שנכתבו על ידי ארתור קונן דויל. אך לאחר מכן, החליטה DC לשלב את הולמס בהופעות אורח בתוך היקום הרגיל שלה.

והתוצאה? "Detective Comics" מספר 572, בה באטמן פוגש את הולמס הקשיש (בן יותר מ-100 באותה הנקודה). נזכיר שבאטמן מכונה בפי כמה מיריביו, ביניהם ראס אל גול, "הבלש", ואילו כאן הוא מקבל הזדמנות לעבוד עם בלש-על אחר, כשהסיבה היא ציון חמישים שנים לבאטמן. שיתוף הפעולה, למרות שהיה פורה, לא הוביל לשום מקום, והולמס לא זכה להופעות אורח נוספות בחוברת של באטמן.

שרלוק על עקבים

מה היה קורה אם שרלוק הולמס היה Pאנקיסטית, ביקום מקביל בו הגינונים של סוף המאה ה-19 היגרו גם למאה ה-20 ומלחמות העולם לא התרחשו? ולא, לא טעינו בניסוח השאלה, שרלוק הולמס הוא אכן אישה ביצירה בה מדובר, אישה ששמה שרון פורד.

שמה של המיני-סדרה הוא "Baker Street", והיא פורסמה בסוף שנות השמונים על ידי חברת Caliber Comics. עשרת הגיליונות שלה חולקו לשני סיפורים – "Honor Among Punks" ו-"Children of the Night", כשהסיפור השני עוסק בגרסה של היקום הזה לג'ק המרטש.

זומבי הולמס

נחזור ל-DC. אפילו שבסיפור הויקטוריאני המוכר ביותר של החברה, "ג'נטלמנים מובחרים", הולמס לא הופיע מחשש כי יאפיל על כל השאר, אין זה אומר שהוא נעדר מהרפתקאות אחרות. ולפעמים, הוא ושותפו ווטסון אף תפסו את הבמה המרכזית. לא את כל הבמה, כי אם את חלקה; בחלק השני היו זומבים.

מיני-סדרה שפורסמה בשנה שעברה, "Victorian Undead", מפגישה בין הולמס ווטסון לבין זומבים, אנדרואידים ופרופסור מוריארטי. סדרת ההמשך, שפורסמה השנה, כוללת מאבק בין הולמס לדרקולה. ואם זה לא מספיק, יש גם גיליון מיוחד בו פוגש הולמס את דוקטור ג'קיל ומיסטר הייד.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady

בחזרה לעתיד

אך נחזור למציאות, או לפחות לגרסת המציאות בה חי שרלוק הולמס במקור. זו זכתה, כפי שאמרנו, לייצוג בספרי קומיקס של שנות השבעים. אך לא רק - לפני כשנתיים החלה חברת הקומיקס Dinamit להפיץ חוברות שרלוק הולמס חדשות, שנכתבו ברוח המקור.

לאחר שהחוברות הצליחו, עברו בדיינמייט לספר סיפור נוסף, כשהפעם דובר בתחילת ההיכרות בין הולמס לווטסון. ואילו עכשיו עסוקים בחברה בפרסום סדרה נוספת ושמה "מוריארטי". מדובר במבט מעניין למדי על עולם בו יריבו הגדול ביותר של הולמס (שהופיע רק בסיפור אחד של קונן דויל, אגב, ומטרת הצגתו כנבל-על היתה לגרום לכך שהקוראים יבינו שהולמס לא מת לחינם) ניצח, וכעת אין מי שיעמוד בדרכו.


קפטן אמריקה - לא רק אמריקאי לבנבן
"שרלוק הולמס: משחק הצללים" - לטריילר ולפרטים נוספים
אוהבים את שרלוק הולמס? דברו איתנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully