וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סילבסטר סטאלון, ליאונרדו דיקפריו ועוד: שוברי הקופות של 2012

26.12.2011 / 9:59

הסקירה המלאה לקראת השנה העמוסה בתולדות הוליווד ממשיכה עם ג'יימס בונד, קוונטין טרנטינו, סשה ברון כהן וסילבסטר סטאלון. חלק ב'

פעולה ומתח

דניאל קרייג. Kevin Winter, GettyImages
הוא שוב כאן. דניאל קרייג/GettyImages, Kevin Winter

מבין עשרת הסרטים הקופתיים ביותר ב-2011, רק "מהיר ועצבני 5" היה מוצר פעולה נטו. השאר השתייכו לז'אנר הפנטזיה ו/או התבססו על אנימציה ודמויות יצירות מחשב. בשנה הקרובה, לאור הריבוי החריג של יצירות מסוג זה, סביר להניח כי המגמה הזו תימשך. אך בכל זאת יש סיכוי לחזות בכמה להיטי אקשן מהסוג הישן והטוב, שגיבוריהם הם שחקנים בשר ודם המגלמים דמויות בלי כוחות-על.

על הנייר, הלהיט הגדול ביותר מן הסוג הזה אמור להיות הפרק החדש בסדרת ג'יימס בונד. הוא מגיע לאחר שרשרת של עיכובים שיצרה המתנה של ארבע שנים, כך שבקהל קיים תיאבון אמיתי לקראתו. משימת הבימוי הופקדה הפעם בידי סם מנדז ("אמריקן ביוטי", "חלון פנורמי"), מן הבמאים הטובים של שני העשורים האחרונים ואחד היוצרים האיכותיים שפעלו בסדרה הזו. לאור כל זאת, יש להאמין כי הסרט שייצא ב-9 בנובמבר בשם "Skyfall", יוכיח שהסוכן הבריטי הוותיק רלוונטי מתמיד.

חוליה נוספת בסדרת סרטים מצליחה, אם כי הרבה פחות עתיקת ימים, היא "The Bourne Legacy". הפרק הרביעי בסדרת הריגול על פי כתביו של רוברט לדלום יעלה לאקרנים ב-3 באוגוסט. מאט דיימון, שכיכב בשלושת הפעמים הקודמות, בחר לנטוש את הספינה. הוא הוחלף בידי ג'רמי רנר, שלמרות הופעותיו ב"מטען הכאב", "גנב עירוני" ו"משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" עדיין אינו כוכב מן השורה הראשונה. ובכל זאת, לא פעם בשנים האחרונות הוכח כי בימינו המותגים חזקים פי כמה מן הכוכבים, כך שהסרט יכול לטפח יומרות קופתיות.

גם שתי סדרות פעולה צעירות יותר יזכו להמשכונים. ראשית, ב-29 ביוני יגיע "כוח המחץ", ויעשה זאת עם חיזוק מסקרן. לצוות השחקנים הצטרפו דווין ג'ונסון וברוס וויליס, שניים מכוכבי הפעולה הנמרצים ובעיקר המשעשעים בדורנו. חשוב מכך – במה שיכול להתגלות כמהלך מבריק, הוחלף הבמאי סטיבן סומרס, שכשל בעבודתו על הפרק הקודם, בג'ון צ'ו. זוהי עבודת האקשן הראשונה של הקולנוען, שביים את פרקים 3-2 של סדרת דרמות הריקוד "סטפ אפ" וגם את הסרט התיעודי המצוין על ג'סטין ביבר, ויהיה מרתק לראות אם יצליח לנצל כהלכה את חוש הקצב המעולה שלו גם במוצרי אקשן עתירי הורמונים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

בשלהי אוגוסט, ב-17 בחודש, יעלה על המסכים "בלתי נשכחים 2", שאף בו יופיע ברוס וויליס, ולצידו כמעט כל כוכב פעולה גדול של שני העשורים האחרונים – סילבסטר סטאלון כמובן, וגם ארנולד שוורצנגר, צ'אק נוריס, ז'אן קלוד ואן-דאם ועוד. גם הפעם הסרט הופק בידיים ישראליות, והוא צפוי להיות כאן להיט גדול עוד יותר מאשר קודמו. אחרי הכל, הרבה הודות למורשת הצבאית, אנחנו עדיין אחת המדינות היחידות בעולם שבה הקהל מעדיף גיבורים אמיתיים על פני גיבורי-על.

לצד סרטי ההמשך, ב-2012 יעלה לפחות סרט פעולה מקורי מסקרן אחד: "Gangster Squad" שיגיע ב-19 באוקטובר, מציג את סיפור מלחמתה של משטרת לוס אנג'לס במאפיה בשנות הארבעים והחמישים. בצד ניק נולטה ושון פן הוותיקים, יככבו כאן שניים מהשחקנים הצעירים הלוהטים בהוליווד, ריאן גוסלינג ואמה סטון. לא פחות מבטיח מכך, מי שינווט את העסק הוא הבמאי המעולה רובן פליישר, שכבר הוכיח ב"זומבילנד" וב-"30 דקות או פחות" כי הוא מסוגל לייצר היטב מוצרים ז'אנריים מעולים לקהל בוגר.

הקומדיות

כשם ש-2011 היתה שנה חלשה לסרטי פעולה, היא היתה מצוינת לקומדיות. אף שמוצרים מסוג זה בדרך כלל פונים לקהל יעד מוגבל בגלל תכניהם הבוגרים, בכל זאת אפשר היה למצוא את "בדרך לחתונה עוצרים בבנגקוק" ברשימת עשרת שוברי הקופות האימתניים של השנה, ובמצעד 25 הבלוקבסטרים הגדולים של אותה תקופה ניתן היה לפגוש גם ב"מסיבות רווקות", "איך להיפטר מהבוס", "לזרום עם זה" ו"מורה רעה".

רוב המהתלות המצליחות הללו נעשו בהשראת ג'אד אפאטו, האב הרוחני של עולם הקומדיה האמריקאי בעשור האחרון. אך באופן אירוני, דווקא הוא עצמו לא זכה להצלחה – סרטו האחרון, "אנשים מצחיקים", נכשל ב-2009, ומאז לא שב לביים. השנה הוא יעשה זאת, ויציג ב-21 בדצמבר, לאחר הפסקה של שלוש שנים, את "This Is Forty" , שיעקוב אחר מעלליהם של שתי דמויות משנה מלהיטו הגדול "הדייט שתקע אותי", וזאת בתקווה לשחזר את ההישגים של הסרט ההוא.

אדם סנדלר. רויטרס
עוד להיט בדרך. אדם סנדלר/רויטרס

קומיקאי נוסף שינסה לחזור למסלול הנכון הוא סשה ברון כהן, שטילטל את העולם ב"בוראט" ואז השאיר אותו אדיש ב"ברונו". הפעם, הוא מציג את מה שנראה כיצירה הכי פרובוקטיבית שלו עד עכשיו – "הדיקטטור", מהתלה פרועה על רודן מזרח-תיכוני שעוצב בהשראת סדאם חוסיין. התגובות לטריילר של הסרט היו מעורבות במקרה הטוב, כך שעם צאתו ב-11.5 הוא יכול להתגלות כהברקה אדירה בדיוק כשם שהוא עלול להסתכם כמפח נפש.

קומיקאי-על נוסף שינסה להצחיק את הקהל ב-2012 הוא אדם סנדלר, שלא עוברת שנה בלי לפחות סרט אחד בלעדיו. הפעם זה יהיה "Donny's Boy", שיעלה ב-15 ביוני, ובו הוא מגלם גבר המתעמת עם כלתו (לייטון מיסטר הלוהטת). רגע, קומדיה משפחתית ועוד בכיכובו של סנדלר? סמנו לכם להיט ענק בטוח בקופות ישראל.

נוסף לכל זה יהיה גם את העיבוד לסדרת המשטרה האייטיזית "ג'אמפ 21", שיגיע ב-16.3 ולפי הטריילר נראה כי ינסה לשלב כמה שיותר הומור מודע לעצמו בעלילת הפעולה. חובבי העשור המושמץ ההוא יוכלו להתענג בראשון ליוני של השנה הבאה גם על "Rock Of Ages", עיבוד למיוזיקל המתרחש על רקע עולם המטאל של שנות השמונים, וזאת בכיכובם של טום קרוז ועוד רבים אחרים.

ונסיים בעוד קצת נוסטלגיה, אם כי מעשורים מתקדמים יותר: 2012 תקבל בברכה גם את "American Reunion" שיעלה ב-6 באפריל ויאחד את כל גיבורי סדרת "אמריקן פאי" במטרה להוכיח כי עוד לא נס לחם, שבועיים לאחר מכן יגיע "מת לצעוק 5" וינסה להצליח הרבה יותר מ"צעקה 4".

סרטי אוסקר

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פור סקור אנד סבן יירס וכו'. לינקולן/מערכת וואלה!, צילום מסך

עונת האוסקרים הנוכחית תסתיים ככל הנראה בניצחונו של הסרט הצרפתי האילם "הארטיסט", אבל בשנה הבאה נראה כי יש די והותר פרויקטים בשפה האנגלית שיהיו ראויים לפסלון המוזהב.

יותר מכל, מדובר בשלושה סרטים שממש כתוב להם אוסקר על המצח. לשניים מתוכם יש מימד פוליטי, ולכן יוצריהם בחרו להוציא אותם חודש לאחר אחרי הבחירות בנובמבר, כדי שאיש לא יגיד שהם מנסים להשפיע על התוצאות: "לינקולן", הדרמה הביוגרפית של סטיבן שפילברג על חייו הנשיא האהוב, שיגלם דניאל דיי-לואיס; ו"להרוג את בן לאדן" של קתרין ביגלו, זוכת האוסקר על "מטען הכאב", על ההתנקשות בארכי-טרוריסט.

בצד אלה, סביר להניח כי האקדמיה לא תתעלם גם מ"עלובי החיים", עיבוד של טום הופר ("נאום המלך") למיוזיקל המצליח, שיפקוד את האולמות ב-7.12. היא לבטח תתקשה להעלים עין גם מ"גטסבי הגדול", שיגיע לאקרנים רגע לפני תום השנה, ב--25.12. אחרי הכל, מדובר בעיבוד למה שנחשב הרומן האמריקאי הגדול בכל הזמנים, מככבים בו ליאונרדו דיקפריו וקארי מליגן הלוהטים וביים אותו באז לורמן, שחביב על האקדמיה עוד מאז "מולן רוז'". דיקפריו יככב גם ב-"Django Unchained", מערבון הספגטי עטור הכוכבים של קוונטין טרנטינו שיעלה באותו תאריך. ברור כי יבוא היום והקולנוען המוערך יזכה באוסקר לבמאי הטוב ביותר, וז'אנר המערבון נראה כמו דרך טובה לעשות זאת עוד ב-2012. אבל גם אם זה לא יקרה הפעם, קשה להאמין שהתוצאה לא תהיה אחד מן הסרטים המלהיבים של השנה.

7 בום: מצעד החברות הלוהטות של ליאונרדו דיקפריו. AP
הוא וטרנטינו. וואו. דיקפריו/AP

לצד "גטסבי הגדול", 2012 תציג שני עיבודים ספרותיים נוספים שנוצרו בידי במאים המכירים היטב את האוסקר: "אנה קרנינה" של ג'ו רייט ("כפרה") יצא ב-7 באוגוסט ו"חיי פיי" של אנג לי ("הר ברוקבק") יפקוד את האולמות ב-21 בדצמבר. עוד במאי זר שיציג פרויקט יוקרתי דובר אנגלית הוא אלפונסו קוארון המקסיקאי, במאי "Gravity", מותחן מדע בדיוני בכיכובם של ג'ורג' קלוני וסנדרה בולוק, שניים שכבר זכו בפסלון. הסרט יעלה לאקרנים ב-23 בנובמבר.

נוסף לכל אלה, ב-2012 צפויים לצאת גם סרטים חדשים של שני האנדרסונים הגדולים – ווס אנדרסון יציג ב-25 במאי את דרמת ההתבגרות "Moonrise Kingdom" , שלפי תאריך היציאה שלה מכוונת לפסטיבל קאן, ופול תומאס אנדרסון ישגר לעברנו את "The Master", שיתבסס על סיפור הקמתה ופריחתה של תנועת הסיינטולוגיה. אם כל זה לא מספיק, הרי שטרנס מאליק אמור להציג לפחות שני פרויקטים חדשים פרי עטו, זאת במידה ולא יסבול מן העיכובים המסורתיים שלו. בהנחה שזה באמת יקרה, הריביירה הצרפתית, המוכרים באוזן השלישית ומיטב מבקרי ארצות הברית כבר יפרשו בפניו שטיח אדום.

וגם...

לסיום, באופן אירוני, השנה ההוליוודית העמוסה אי פעם תשא על גבה ב-6 באפריל גם הוצאה מחודשת ל"טיטניק" של ג'יימס קמרון, מי שפחות או יותר אחראי לטירוף המערכות שבו שרויה התעשייה היום. "טיטניק" עצמו הציב סטנדרט חדש ובלתי-אפשרי בכל הקשור להישגים קופתיים של סרטים, ו"אווטאר" שביים כעשור וחצי לאחר מכן קבע כנורמה את הפקתם של אירועים קולנועיים ענקיים בתלת-ממד.

בהתאם לכך, גם סרט האסונות הרומנטי בכיכובו של ליאונרדו-דיקפריו יזכה עתה לגרסה תלת-מימדית. אבל האם מישהו ימצא זמן או כסף לראות אותה בין כל המוצרים החדשים שנעשו ברוחו של קמרון? ובכן, כפי שגיבורי "טיטניק" אמרו זה לזה רגע לפני ההתנגשות בקרחון, תמיד אפשר לקוות לטוב.

גם באטמן, ספיידרמן וההוביט מחכים לכם ב-2012: חלק א' של סקירת שוברי הקופות
לאיזה שובר קופות אתם הכי מחכים? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully