וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" כבש את הצמרת

25.12.2011 / 15:11

טום קרוז לועג למספידים שלו, בשעה ש"נערה עם קעקוע דרקון", "הרפתקאות טינטין" ו"מקום לחלום עליו" מבלים את חג המולד עם מספרים מאכזבים

כהקדמה להשתוללות שלה ב-2012, הוליווד תלתה כמות חריגה של סרטים על עץ האשוח שלה בחג המולד הזה. היה ברור שלא כולם ייצאו בשלום מן השוק התחרותי, ואכן נרשמו בו לא מעט מפחי נפש. אבל בסך הכל, אם מחשבים את הנתונים של העשירייה המובילה, המספרים המצטברים של סוף השבוע הארוך היו טובים, וגם היה בו מנצח גדול אחד – "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים".

הסרט, שנהנה מפתיחה מצומצמת בסוף השבוע שעבר, הרחיב בחג את הפצתו וניצל זאת כדי לכבוש את הפסגה. לפי ההערכות, הוא יכניס בארבעת ימי החג 40 מיליון דולר ויעלה כבר עתה את מאזנו ל-71.5 מיליון דולר. בעידן שבו השוק נשלט כמעט בלעדית בידי סרטי קומיקס ופנטזיה, "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" התגלה כמוצר האקשן הטהור הגדול היחיד מאז יצא "מהיר ועצבני 5" לפני כחצי שנה, כך שהוא נהנה מן התיאבון הגדול והאמיתי בציבור לסרטים מסוגו.

מותחן הפעולה גם הצליח להביא לאולמות קהל שמזמן לא טרח לצאת לקולנוע, כאלה שלא מעוניינים לראות נערים מבולבלים נלחמים ברובוטים, אבל כן משתוקקים לצפות בטום קרוז נלחם בארכי-נבל בשר ודם. כתוצאה מכל זאת, "משימה בלתי אפשרית: משחק הצללים" עושה חיל גם בעולם (ובישראל), והניצחון שלו הוא גם ניצחון גדול של קרוז. כמה לעגו לו בשנים האחרונות, והנה הוא סוחב את התעשייה ואת כוכביה הכושלים על כתפי קומתו הנמוכה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"עשינו כל כך מעט כסף? אאוץ'!" רוני מארה ב"נערה עם קעקוע דרקון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי קרוז ניצבים במקומות 3-2 שני סרטי המשך שמתקשים לשחזר את הישגים של קודמיהם, עד כדי כך שהוליווד עשויה לעשות את הבלתי נתפס ולא ליצור פרקים נוספים בסדרות שלהם. מדובר ב"שרלוק הולמס: משחק הצללים" שעומד במקום השני עם הכנסות משוערות של 25 מיליון דולר בסוף השבוע ומאזן כללי של 83.8 מיליון דולר, ו"אלווין והצ'יפמנקס 3" שבמקום השלישי עם הכנסות משוערת של 21.1 מיליון דולר בסוף השבוע ומאזן כללי של 58.1 מיליון דולר.

את מקומות 5-4, לעומת זאת, מאיישים שני עיבודים אמריקאים למותגים אירופאיים. במקום הרביעי זהו "נערה עם קעקוע דרקון" של דיוויד פינצ'ר, שלפי ההערכות יכניס בארבעת ימי החג 20 מיליון דולר בלבד –פחות מהציפיות שהתעוררו לאור הרעש סביבו. במקום החמישי ניצב "הרפתקאות טינטין" של סטיבן שפילברג ופיטר ג'קסון עם הכנסות משוערות של 14 מיליון דולר בחג, אבל במקרה שלו, המספרים הצנועים הללו היו צפויים – הקומיקס שעליו מבוסס הסרט הוא אמנם פולחן באירופה, ובהתאם לכך העיבוד הקולנועי הזה היה הצלחה פנומנלית ביבשת הקלאסית, אבל היה ברור כי חוסר ההיכרות של ילדי אמריקה עמו תפגע בו בארצות הברית.

"טינטין", כמו גם "נערה עם קעקוע דרקון", מקווים כי המשך החג ותגובות טובות מפה לאוזן יאפשרו להם להתרומם, וכיוון שבשני המקרים התכנון המקרי הוא ליצור סרטי המשך, הם בהחלט זקוקים לזה.

מאט דיימון בסרט "we bought a zoo". imdb
"לעזוב את ג'ייסון בורן בשביל סרט עם נמר? מה חשבתי לעצמי?" מאט דיימון ב"מקום לחלום עליו"/imdb

סרט נוסף שמייחל לתנופה בהמשך כריסמס או בשבוע הבא הוא "מקום לחלום עליו" (ובשפה נורמלית – "We Bought A Zoo") של קמרון קרואו בכיכובם של מאט דיימון וסקרלט ג'והנסן. הדרמה הקומית הזו התכבדה במסע שיווק מסיבי, ונהנתה גם מקהל יעד רחב – היא הולמת דייט, יציאה משפחתית, הליכה עם חברים וכיוצא בכך.

אבל, כפי שמעידים הכישלונות העכשוויים של "שומר גן החיות" ו"תזיזו ת'רגליים 2", לקהל קצת נמאס מסרטי חיות, ובהתאם לכך "מקום לחלום עליו" אגר בארבעת ימי החג כ-11.7 מיליון דולר בלבד. נחמתו היחידה היא התגובות הטובות של הקהל לפי רישומי האולפנים, שעשויות לעזור לו ליצור מומנטום בעתיד.

העתיד הזה כולל גם שלושה סרטים שיגיעו לאקרנים היום (ראשון) ויעמיסו עוד יותר על השוק הרווי גם כך: "סוס מלחמה", הסרט השני שביים השנה סטיבן שפילברג, שפעם היה מועמד מוביל לאוסקר והיום רק רוצה להחזיר את ההשקעה בו; "קרוב להפליא ורועש להחריד", העיבוד לספרו של ג'ונתן ספרן פויר, שסבל מגורל דומה; ו"שעת האופל", הפקת מדע בדיוני אמריקאית-רוסית שפונה בעיקר לקהל בני הנעורים. כשסנטה יסיים לחלק את כל המתנות שלו, נדע עד כמה חג המולד הזה היה שמח מבחינתם ומבחינת שאר הסרטים שהצטופפו באולמות רגע לפני תום השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully