וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"עיתונאית שמטילה ביצי זהב מודחת בתואנה סקסיסטית"

פנחס וולף

28.12.2011 / 13:20

הדחתה של קרן נויבך מהגשת "מבט שני" הגיעה לוועדת החינוך של הכנסת. יחימוביץ': "דעותיה וקריאת התיגר שלה על הסדר הכלכלי הרגיזו את ראש הממשלה". מנכ"ל רשות השידור: הכל ספינים

"ברשות השידור יש אווירת פחד ואימה במסדרונות, ואנחנו יודעים את זה. האווירה הזאת מגיעה מלשכת ראש הממשלה", אמרה הבוקר (רביעי) ח"כ שלי יחימוביץ' ממפלגת העבודה, בדיון שהתקיים בוועדת החינוך של הכנסת, בנושא הדחתה של קרן נויבך מהגשת התוכנית "מבט שני".

"אנחנו באים למחות ואומרים עד כאן", הוסיפה יחימוביץ', "שמרו על חוט השדרה המוסרי והעיתונאי שלכם. אל תאיימו בפיטורים על הצוות, הורדת פתיחים וכיוצא באלו". יחימוביץ' טענה כי דעותיה של נויבך וקריאת התיגר שלה על הסדר הכלכלי הרגיזו את ראש הממשלה, שכופף את הדרג הניהולי ברשות השידור. "גם רביב דרוקר סומן בערוץ 10 ובן כספית בחינוכית. נויבך לא לבד".

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, נויבך הודחה לפני כחודשיים מתפקידה כמגישת התוכנית לאחר שלוש עונות. ברשות נטען כי נויבך הודחה לאחר שהוחלט כי היא "אינה עוברת מסך", וכי מדובר בחלק מהשינויים בלוחות השידורים.

יחימוביץ' התייחסה לתקופה שבה עבדה ברשות השידור ואמרה לנציגי הרשות שנכחו בדיון, ביניהם מנכ"ל הרשות יוני בן מנחם ומנהל קול ישראל מיקי מירו: "יש לי תחושת דה-ז'ה-וו. הגשתי את 'הכל דיבורים', זכיתי לשבחים והרייטינג היה בשמיים. ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו מינה את אורי פורת למנכ"ל רשות השידור, והכל החל להשתבש. העורכים והמפיקים נפגעו, והחלו דיבורים על שינוי רצועות שידור. לא יעזור לכם כלום, סימנתם את קרן נויבך".

יחימוביץ' התייחסה גם לפרסומים על הכוונה להדיח את נויבך מהגשת "סדר יום" ברשת ב', זאת למרות שרשות השידור הכחישה כוונה כזו, ואמרה בעניין: "ירדתם מהרעיון לפגוע בנויבך רק בגלל שהלחץ התקשורתי הילך עליכם אימים".

"איפה הייתן כשסתמו לי את הפה עם פלומבה?"

ח"כ אורלי לוי-אבקסיס ממפלגת ישראל ביתנו, אשר יזמה את הדיון, אמרה כי "מדובר בעיתונאית דומיננטית ומוערכת שעובדת 18 שנים ברשת השידור. מדובר באווזה שמטילה ביצי זהב, אך מודחת בתואנה סקסיסטית ומרושעת ש'אינה עוברת מסך'. הדבר חמור בעיני, ומבלי לפגוע באף אחד מהעיתונאים הגברים, לא יגידו את אותם הדברים על מוטי קירשנבאום, רון קופמן, אמנון אברמוביץ' או אורי לוי". עוד אמרה לוי כי מן הראוי היה לקרוא לנויבך לשימוע וליידע אותה בטרם הוצאת ההודעה.

מנכ"ל רשות השידור, יוני בן מנחם, דחה את הטענות להדרת נשים ברשות ולמעורבות הפוליטיקאים ואמר: "הכל ספינים שאנשים מפיצים. גורמים אינטרסנטים". איתי לנדסברג, מנהל מחלקת תעודה ועורך מבט שני, סיפר על הדחתו מהתוכנית בשנת 2007 מיד לאחר שקיבל את פרס סוקולוב לעיתונות. "למה לא באתן והגנתן עליי כשזה קרה, וכשסתמו לי את הפה עם פלומבה?", שאל את הח"כיות.

ח"כ ניצן הורוביץ ממפלגת מרצ אמר בדיון: "אני מציע לרשות השידור להודות ששגתה כששקלה את השיקול שנויבך אינה עוברת מסך. ההדחה נעשתה על רקע העמדות של נויבך. אם לא הייתה קמה זעקה בעקבות הדחתה מ'מבט שני' ייתכן שהיו נוקטים נגדה גם צעד כזה ב'סדר יום'. בשידור הציבורי חשובה קשת של דעות ויש לאפשר גם קולות ביקורתיים. כאשר הקול הביקורתי זוכה לרייטינג, צריך גם להביע כלפיו הערכה". ח"כ

אורי אורבך ממפלגת הבית היהודי: "אני מעדיף לחיות במדינה בה עיתונאים מפילים ממשלה, מאשר במדינה שבה ממשלה מפילה עיתונאים. האמירה, כפי שיצאה, היא חמורה ביותר ובעלת ניחוח שוביניסטי. צריך להיזהר מכך כמו מאש. היזהרו מליצור אווירה של איום על עיתונאים ועורכים בגלל סיבות שאינן מקצועיות באמת".

יו"ר ועדת החינוך, ח"כ אלכס מילר ממפלגת ישראל ביתנו, אמר: "הנימוק שנויבך אינה עוברת מסך אינו מקצועי". ח"כ מילר הוסיף כי על חברי הכנסת להימנע מלהתערב בשיקולים המקצועיים שהנחו את המנהלים ולייחס להם היבט פוליטי, כי בעושם כך הם בעצמם שוקלים שיקולים שאינם מקצועיים. "אני רוצה להימנע ממצב שיאמרו שח"כים כאלה ואחרים מתערבים לטובתה כי האג'נדה שלה מתאימה להם יותר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully