וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"יום חדש" בקשת: שעתה היפה של דליה מזור

לילך וולך

1.1.2012 / 11:28

דליה מזור מוכיחה שלא צריך להיות גבר כדי להוביל תוכנית בוקר. כשלצידה יואב לימור, היא זוכה לגלגול מחודש ומוצדק בתור הצלע המבוגרת, המנוסה והמוצלחת

בעוד שבערוץ 1 נשים "לא עוברות מסך", ונשים מבוגרות הם בכלל איכסה בטלוויזיה הישראלית, ב"יום חדש" מודל 2012 דליה מזור בת ה-62 זוכה לגלגול מחודש ומוצדק לחלוטין. בטיימינג לא פחות ממבריק, גם אם יש בו מקריות – פינו את מקומם דן שילון, זכר האלפא הסמכותי והמבוגר וטלי מורנו שלא מעט פעמים תיפקדה בפועל כעזר הנשי נגדו. והנה – עולם הפוך, כאילו מותר לנשים לשבת בקדמת האוטובוס – דליה מזור לצדו של יואב לימור, מובילה את תוכנית הבוקר היוקרתית של קשת; היא הצלע המבוגרת, והמנוסה, הוא הצעיר המוכשר. הציצו מהחלון, יש סיכוי לא רע שביום הראשון לשנת 2012 חזירים התחילו לעוף.

את "יום חדש" מגישים יחד, כאמור, יואב לימור ודליה מזור, אבל זוהי שעתה היפה של מזור והחסד שמגיע לה אחרי כפיות הטובה של רשות השידור שאפילו לא ידעה להיפרד באופן מכובד מהמגישה שליוותה אותה משך 30 שנות שירות מסור. מזור התנערה באלגנטיות מהאבק המשרדי של אולפני ערוץ 1, התעשתה ופנתה לבנות עצמה מחדש באופן אינטליגנטי שיכול להיות שיעור בתקשורת עבור עיתונאיות צעירות. היא דאגה להיראות במקומות הנכונים, לחשוף את הצד הזוהר והנשי שלה ב"רוקדים עם כוכבים", אספה לעצמה כמה קמפיינים ספורים ואיכותיים, וסללה את דרכה אל המשבצת הנוכחית באופן שהיה נראה טבעי וחסר מאמץ.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מנווטים בקלילות בין מהמורות התוכן השיווקי. יואב לימור ודליה מזור בתוכנית הבוקר "יום חדש"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב"יום חדש" דליה מזור בוגרת ורלבנטית, חיננית ומביעת רגשות מבלי ליפול אפילו לרגע למשבצת המגישה הבכיינית שלצד המגיש בעל פני האבן הסטואיות. אם היינו צריכים הצהרת כוונות, קיבלנו אותה מיד לאחר מילות הפתיחה המאופקות – את הראיון עם הדסה מרגוליס, אמה המזועזעת והרגישה של נעמה מרגוליס, ניהל דווקא לימור; ואת הדיון האם 2012 תהיה השנה של האיום האירני, הובילה מזור. מדובר אולי בעניין פעוט בתוך מרקם של תוכנית בת שעתיים וחצי, אבל אין להפחית בערכו. אפילו בתקשורת הרצינית והמכובדת, עדיין נוטים פעמים רבות להעניק את הנושאים העדינים והמשפחתיים לנשים, ואת הביטחוניסטיים והפוליטיים לגברים.

"יום חדש" בגלגולה הנוכחי התחילה בטיימינג דביק משהו, יום לאחר גמר תוכנית הדגל "בית ספר למוסיקה" ובבוקר של פסטיבל "האח הגדול" שמתחיל הערב. כפועל יוצא ממכונת היח"צ העצמי המשומנת שהיא קשת, נאלצו לזגזג לימור ומזור בין אייטמים כטלאי הצהוב שהדביקו לעצמם קבוצת חרדים במחאה מניפוליטיבית ובין פימפום זכייתו של הילד מישל כהן בגמר "בית ספר למוסיקה" וליהיא גרינר ועתי שולברג שמרחו זמן בדיווחי שום-כלום מהסטים של "האח הגדול". מה שיכול היה להיות מישמש מעצבן במיוחד – בעיקר נוכח הדליחות של "הדיווחים מהשטח" של בוגרי "האח הגדול", הצליחו צמד המגישים לנווט בקלילות, מבלי להתבלבל וללעלע כמגישי תוכניות בוקר אחרים הנופלים בשידורים חיים באמירות חסרות טאקט ובברברת שמזכירה את הנפילון "מצלצלים".

בתשע בבוקר, כאשר לימור פרש ומזור נטלה את המושכות בטבעיות, אפילו הזדמן לנו לשמוע מעט ביקורת בריאה על "בית ספר למוסיקה" וכמה שאלות יפות למרואיינים צביקה פיק ואביהו מדינה שהוכיחו שדליה מזור היא אולי מגישת תוכנית בוקר בזכיינית החזקה והמשמעותית ביותר בישראל, אבל היא לא פרצוף מדבר להשכרה. אם הקו החכם והגמיש הזה הוא משהו להסיק ממנו מסקנות באשר לעתידה של "יום חדש" בעונתה החמישית, הבקרים שלנו הולכים להתחיל לא רע בכלל.

"יום חדש": צפיתם? מה חשבתם? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully