וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "משימה בלתי אפשרית" שוב מוביל בגדול

1.1.2012 / 16:17

הפרק הרביעי ואהוב הביקורות בסדרה ממשיך להתגלות כאחת ההצלחות הגדולות של החורף. "סוס מלחמה" של סטיבן שפילברג, בינתיים, צובר תאוצה

באופן מסורתי, האולפנים לא משחררים לשוק סרטים חדשים בסוף השבוע האחרון של השנה. תחת זאת, הם משאירים את השטח פנוי למוצרים שהגיעו לבתי הקולנוע במהלך חג המולד, בתקווה שאלה ישמרו מומנטום או יצברו אותו.

התקווה התממשה בסוף השבוע האחרון, ועשרת הסרטים המובילים בטבלה הנפיקו הכנסות נאות. הן גם היו גבוהות מאלה שנרשמו בתקופה המקבילה בשנה שעברה, דבר שנתן קצת חמצן להוליווד המדשדשת.

בראש הסרטים הללו עומד "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים", הפרק הרביעי בסדרת מותחני הפעולה בכיכובו של טום קרוז, שגרף כ-40 מיליון דולר בארבעת ימי סוף השבוע הארוך, והעלה את הכנסותיו בארצות הברית ל-140 מיליון דולר. מעבר לים אלה כבר חצו את רף 200 מיליון הדולר, ולאור העובדה שהסרט גם נהנה מביקורות יוצאות מן הכלל, אפשר להגדיר אותו כאחת ההצלחות הגדולות של החורף.

סוס מלחמה.
דוהר כל הדרך לעבר האוסקר לצילום. מתוך "סוס מלחמה"

מאחורי "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים" ניצבות שתי הפקות הוליוודיות בניחוח בריטי, שהצליחו להתעלות מעל הפתיחות הבינוניות שלהן. "שרלוק הולמס: משחק הצללים" גרף 27 מיליון דולר בסוף השבוע והעלה את מאזנו הכללי ל-137 מיליון דולר: פחות מקודמו, ועדיין מדובר בנתון מכובד. "סוס מלחמה", מצדו, גרף 17 מיליון דולר, ודהר למקום השלישי עם הכנסות של 42.8 מיליון דולר. העובדה שהוא צפוי לקבל גם שלל מועמדויות לאוסקר, גם אם בעיקר בקטגוריות הצילום, התפאורה, התלבושות וכדומה, תסייע לו להמשיך למשוך תשומת לב גם בהמשך.

גם "נערה עם קעקוע דרקון" מצליח להישאר עם רגליים על הקרקע. הוא קטף 20 מיליון דולר בסוף השבוע, העלה את סך הכנסותיו ל-60.8 מיליון דולר ועדיין יכול לחלום על שבירת רף מאה מיליון הדולר, גם אם הסיכויים לכך אינם גבוהים.

לעומת זאת, "מקום לחלום עליו", הדרמה המשפחתית-רומנטית בכיכובם של מאט דיימון וסקרלט ג'והנסן, מתקשה לצבור תאוצה. בסוף שבוע זה גרפה 17 מיליון דולר, ומאזנה הכללי עומד על 44.5 מיליון דולר. קצת פחות ממנה הכניס "הרפתקאות טינטין", הסרט השני של שפילברג שכרגע רץ בבתי הקולנוע. בסוף שבוע זה ליקטה פנטזיית האנימציה 15.5 מיליון דולר, ובסך הכל הכניסה עד כה בארצות הברית רק 50 מיליון דולר. זה היה צפוי, שכן בניגוד לקהל האירופאי, זה האמריקאי אינו מכיר את הקומיקס שעליו מבוסס הפרויקט עתיר התקציב.

מחוץ לעשירייה, אפשר למצוא שניים מן המועמדים הבולטים לאוסקר השנה, שהגיעו בסוף השבוע האחרון לאקרנים והתחילו על אש קטנה, בהפצה מצומצמת. שניהם נהנו מהכנסות טובות יחסית למספר המועט של האולמות שבהם הוקרנו: הדרמה הביוגרפית על מרגרט תאצ'ר, "אשת הברזל", בכיכובה של הפייבוריטית לפרס השחקנית הראשית מריל סטריפ, הכניסה 222 אלף דולר. "פרידה" האיראני, הפייבוריט לאוסקר לסרט הזר הטוב ביותר, צבר 67 אלף דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully