וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"The Voice": למה שרית חדד, שלומי שבת, רמי קליינשטיין ואביב גפן צריכים את זה?

עינב שיף

5.1.2012 / 13:45

שרית חדד היא המצליחה מכולם, אביב גפן חובק עולם ושלומי שבת הוא קונצנזוס: למה המנטורים של "The Voice" צריכים ריאליטי על הראש? עינב שיף מנתח

The Voice" 1" - "כוכב נולד" 0

the voice  ישראל. ינאי יחיאל,
עמדת פתיחה מעולה. המנטורים של "The Voice"/ינאי יחיאל

עוד בטרם עלתה לאוויר, על עובדה אחת אי אפשר להתווכח: "The Voice" הצטיידה בתותחים כבדים. אם משווים את המנטורים של "The Voice" הישראלית, שתצא לדרך בשבת הקרובה בשעה 21:00 בערוץ 2, לאלה הקיימים של "כוכב נולד" ואפילו לאלו של "בית ספר למוסיקה", מגלים יתרון ברור לתוכנית הדגל של רשת, לפחות בפוטנציאל הקהל שהם מביאים עמם: שלומי שבת ושרית חדד הם שניים מהשמות הכבדים ביותר במוזיקה המזרחית, שקצב הופעותיהם ותוצריהם מעידים על ביקוש עצום שעולה על זה של מירי מסיקה, השם הבכיר בפאנל "כוכב נולד" בעונה האחרונה וגם על של משה פרץ, שהוא שם בכיר מאוד, אבל עדיין לא מתקרב לזה של חדד או שבת.

גם אביב גפן הוא מוזיקאי מוכר בכל בית וגם רמי קליינשטיין, שגם בתקופות הפחות טובות בקריירה שלו שווה יותר קהל מצדי צרפתי ויאיר ניצני גם יחד. שניהם לחוד יכולים להוביל פאנל של תוכנית שכזו וביחד, הציפייה מהארבעה היא לטור דה פורס שיחבר את כל הקהלים השונים לידי מפלצת רייטינג. להוציא את השאלה האם זה יצליח, מה שמאוד תלוי במה שרשת, זכיינית עם עבר בעייתי בעיבוד פורמטים, יעשו עם "The Voice", ישנה שאלה בוערת אחרת: למה הם בעצם צריכים את זה?

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שרית חדד

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזמרת המצליחה בישראל. נקודה. שרית חדד/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטטוס: הזמרת המצליחה בישראל, נקודה, סוף משפט, סוף פסוק.

מה יש לה להרוויח: שאלת השאלות. מה זמרת בסדר הגודל של חדד, מכונת הכנסות משומנת בזכות ניהול אגרסיבי וכמות להיטים אינסופית, צריכה להיכנס לפריים טיים בערוץ 2 בתוכנית שמצריכה זמן צילום, אנרגיה, לחלוק את כס המלכות עם אמנים אחרים ולפעמים גם לומר מילים רעות ושיפוטיות על אדם אחר? מה לזמרת שמופיעה חמש פעמים בשבוע בארץ ובחו"ל אך מקפידה לשמור בקנאות על חייה הפרטיים, ולתוכנית שתיאלץ אותה להיחשף שוב שוב לפרטים שאינם מוזיקליים?

התשובה היא, ככל הנראה, שיעמום עמוק ממעמדה הבלתי מעורער בז'אנר המזרחי וגם מחוצה לו. חדד הוציאה בשנה שעברה את אלבומה העשרים, שבלי שום בעיות מיוחדות פירק את הרדיו ואת נתוני המכירות בחנויות ובסלולר. אלמלא התאונה המחרידה בה היתה מעורבת, ספק אם בכלל היתה עולה לכותרות עד האלבום הבא. כנראה שבתוספת להצעה כלכלית שאי אפשר לסרב לה, חדד פשוט מאמינה שכמו כל דבר בקריירה שלה – גם המגע שלה ב-"The Voice" יביא זהב. מישהו מוכן להמר נגדה?

מה יש לה להפסיד: חדד נתפסת כאמנית קונצנזוס מוחלט בקרב חלקים רחבים מאוד בקהל הישראלי. אם תתגלה כשופטת מהסוג האקטיבי, זה יהיה אולי מפתיע ומרענן, אבל בעידן ה"למה אתה לא מפרגן" גם יוכל לפגוע בה. כמו כן, פלופ רייטינג יערער לראשונה את מעמדה כמידאס של המוזיקה הים תיכונית, בוודאי אם "אייל גולן קורא לך" תמשיך להיות הצלחה גדולה כפי שהיתה בעונתה הראשונה.

אביב גפן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לדור שלא גדל על שיריו. אביב גפן/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטטוס: אביב גפן הוא מוזיקאי שהשיג הכל בסצנה המקומית, ולכן מיקד את עיסוקו בקריירה בינלאומית מכובדת, שעיקרה אלבום בכורה מוערך, סיבוב הופעות טוב והישג אדיר בדמות חימום להופעה של U2. כמו כן, האלבום השלישי של בלקפילד לווה בסיבוב הופעות מצליח, שנקטע עם מות אביו של סטיבן ווילסון. גפן לא בזבז את הזמן והופיע שוב ושוב עם המופע לציון 20 שנה לצאת "אור הירח" וכן במופע האקוסטי המצליח עם ערן מיטלמן. בהפסקות הפיפי, הוא הקליט את שיר הקאמבק של שרון ליפשיץ.

מה יש לו להרוויח: אביב גפן תמיד נהנה מחילופי דורות בקהל שלו, עד העשור האחרון – בו הוא עצמו התבגר והפך לאב. עתה, ישנו דור ישראלי שלם שגדל מבלי לדעת מיהו אביב גפן ולמה אין דרך לעבור את גיל ההתבגרות מבלי להכיר את שיריו. גפן, כמו גפן, הולך על הקהל הזה בגדול דרך פריים טיים ערוץ 2, מהלך שהוכיח את עצמו על ידי אחת, מרגול, ב"כוכב נולד" וגם מצליח מאוד למירי מסיקה.

מה יש לו להפסיד: גפן, למרות השנים שעברו, תמיד הצטייר כאמן אנטי-ממסדי שקריאת הגנאי החביבה על מעריציו שהתהפכו היא "הוא התמסחר". אין התמסחרות גדולה יותר מללכת לתוכנית דגל של זכיינית בערוץ 2. כמו כן, גפן צולל עמוק לבריכת המוזיקה המזרחית, אליה התנגד באומץ ובפומבי. מאז, הספיק גפן לספר כי קשר חברות אמיצה עם שלומי שבת, אבל מעניין כיצד יגיב ללהיט החתונה הבא של חדד – ואין ספק שהיא לא תהפוך למעריצת ארקייד פייר בעקבותיו.

רמי קליינשטיין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הכי זקוק להצלחה של "The Voice". רמי קליינשטיין/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטטוס: רמי קליינשטיין מגיע ל-"The Voice" בעמדה בעייתית: אלבום האולפן האחרון שלו יצא לפני שלוש שנים ולא זכה להדים רחבים כיאה למעמדו, אך הופעותיו, הן הקטנות במועדון הזאפה והן הגדולה בקיסריה, היו להצלחה. המיני-אלבום שהוציא בדרך עם להקת סינרגיה נעלם לחלוטין וטוב שכך, אבל למעשה – קליינשטיין הגיע לכותרות בעיקר בזכות רומן מתוקשר עם בחורה צעירה מאוד ממנו בשם אלכס, לא בדיוק הסיבות בגינן אמן רוצה להגיע לכותרות.

מה יש לו להרוויח: מבין המנטורים, קליינשטיין הוא זה שצריך בהצלחת "The Voice" יותר מכל. קליינשטיין מדבר לדור מבוגר יותר משל אביב גפן ועברו כבר הרבה יותר מדי שנים מבלי שהוציא שיר משמעותי למיינסטרים הישראלי. מילא, אם היה מנווט לדרך חדשה ומרתקת - לא, קליינשטיין פשוט איבד גובה. הצלחה ב-"The Voice" ואולי סדיקת תדמית הקיטש הדביק ממנה הוא כבר לא מרוויח כמו פעם, אולי תעשה זאת.

מה יש לו להפסיד: כל ירידה עלולה להפוך למדרון שממנו אין חזרה. אמנם קליינשטיין תמיד יאחז בזכויות חשובות במוזיקה הישראלית, אבל ריאליטי, כמו ריאליטי, מהווה דרך מאוד מסחררת למעלה, וגם מקור לכאב לא קטן בדרך למטה.

שלומי שבת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שלומי שבת/מערכת וואלה!, צילום מסך

סטטוס: רבים חושבים שמבין הזמרים, אייל גולן או משה פרץ הם המבוקשים והאהובים ביותר. האמת היא שכבר שנים שבת הוא הזמר העסוק ביותר בתעשייה, בשל נכונותו להופיע כל יום בשבוע וכמעט בכל אירוע, תמורת התעריף המתאים. שבת, בניגוד לכמה מעמיתיו לדור המדבר של המוזיקה המזרחית, שמר על ממלכתיות והפך למנטור עבור הזמרים הצעירים, בהם בנו אביהו שבת. בקיצור, ברשת הצליחו להנחית לא רק את מלכת הז'אנר, אלא גם את המלך השקט שלו.

מה יש לו להרוויח: או ששלומי שבת רוצה לרוץ למשרה פוליטית ולהתחבב על כל ארבעת האנשים בישראל שלא מעריכים אותו, או שהוא באמת מאמין בזכות וביכולת להדריך כישרון צעיר ולחתום עליו מניסיונו והשפעתו. בנוסף, שבת מנוהל על ידי בני מנשה, מבעליו של ערוץ 25, הערוץ הים תיכוני שאמור היה להיות מופעל על ידי הזכיינית רשת, שמשדרת את "The Voice". הטאלנט, במקרה הזה, שווה כל שקל.

מה יש לו להפסיד: מתישהו, שלומי שבת יצטרך להגיד למתמודד כלשהו ב-"The Voice" שהוא לא שר טוב, מופיע באופן בעייתי, מזלזל בהכנות, או כל דבר אחר ששופט בתוכנית ריאליטי כישרונות אמור לומר במשחק שכזה – או שהוא פשוט יהיה דמות טלוויזיונית גרועה. קשה לראות את שבת הולך לאחד משני הכיוונים האלו, אבל כל אחד מהם יעלה לו בנקודות בדעת הקהל.

"The Voice" - מצפים לה? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully