וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 10: אלבומי 2012 - סאונדגרדן, סמשינג פאמפקינז, סטון רוזס ועוד

4.1.2012 / 7:03

בלוג הרוקנרול של מני אבירם עם האלבומים הכי מסקרנים של 2012: מהקאמבק של סאונדגרדן, סמשינג פאמפקינז והסטון רוזס ועד שלל יוצרים חדשים ומרתקים

ולהלן התחזית

דיימון אלברן וגרהאם קוקסון. Jim Dyson, GettyImages
הם דווקא לא יהיו פה. דיימון אלברן וגרהאם קוקסון/GettyImages, Jim Dyson

זהו, 2012 כבר עמנו, גם "האח הגדול", וכמו שנרמז ממש כאן בסיכום השנה של קורדרוי, השנה הקרובה צפויה להציע לא מעט אלבומים שאמורים להרכיב יחד פסקול שלא ייפול מזה של זאת היוצאת. הנה האלבומים שאני הכי מחכה להם/סקרן לגביהם (זה של בלר לא ביניהם, אל תטרחו לחפש).

הרשימה כוללת לא מעט שמות מהעבר, שלא לומר מהניינטיז, שבונים על קאמבק. כמובן, כמו בכל שנה, גם במהלך החודשים הקרובים צפויות לא מעט הפתעות מכיוונים של אמנים חדשים שהם והאלבומים שלהם עדיין בגדר נעלם, ראו המקרים של Yuck ושל Youth Lagoon, שפרצו לחיי(נו) בסערה ללא הודעה מוקדמת. גיזרו ושימרו.

"Cloud Nothings – "Attack On Memory

שני קטעים כבר יצאו מהאלבום השני של ההרכב של דילן באלדי, שייצא ב-24 בינואר, ואם הם מעידים על האלבום המלא, הנה מועמד ראשון לעשרת הגדולים של 2012. ההפקה היא של סטיב אלביני, וזה "Stay Useless" המעט סטרוקסי.

"Craig Finn – "Clear Heart Full Eyes

הקול והמילים מאחורי דה הולד סטדי מנסה את כוחו עם אלבום סולו ראשון, שייצא גם הוא ב-24 בחודש. לא עפתי על הקטע הראשון שיצא מתוכו, "Honolulu Blues", אבל "Jackson" הוא כבר סיפור אחר. האם פין יכול ליצור בגפו את המוזיקה החכמה והמרגשת שהוא יודע להביא יחד עם להקת האם שלו? מעניין לראות. בכל מקרה, גם אם לא, נתנחם בידיעה שצפוי גם אלבום חדש של דה הולד סטדי השנה.

"Mark Lanegan Band – "Blues Funeral

אלבום הסולו הראשון של מארק לאנגן מאז "Bubblegum" של 2004 מגיע בתחילת פברואר, כולל חיזוקים בדמות גרג דולי וג'וש הום ומבטיח לחרוך את החורף. הנה "When Your Number Isn't Up", הקטע שפותח את "מסטיק".

"Islands – "A Sleeping & A Forgetting

האלבום הרביעי של הקנדים ייצא בוולנטיינז דיי, 14 בפברואר, והמוח מאחורי ההרכב, ניק ת'ורברן, טוען שמדובר באלבום הכי אישי שלו עד היום. אישי זה טוב, ואם נקבל עוד קטעים כמו זה, הראשון מתוכו, יש למה לחכות.

"Perfume Genius –"Put Your Back N 2 It

מייק הדריס הסיאטלי מוציא את אלבומו השני ב-21 בפברואר, והשיר הראשון והיפהפה מתוכו מזכיר לי את השירים הגדולים מהאייטיז שעוסקים בהומוסקסואליות. ההשראה לשיר היא העובדה שהדריס מלקה את עצמו על כך שהוא עדיין לא מרגיש מספיק שלם, או נוח, כדי ללכת ברחוב יד ביד עם חבר שלו.

"The Shins – "Port Of Morrow

"Oh, Inverted World" מ-2001, אלבום הבכורה של השינז, תכל'ס הבייבי של ג'יימס מרסר, הוא אלבום מופלא ונצחי. מאז יצאו עוד שניים, התחברתי אליהם פחות, ובחודש מרץ, אחרי חמש שנות דממה, יגיע הרביעי, שלו אני ממתין בציפייה גדולה. הנה "Caring is Creepy" המושלם מהבכורה.

"Spiritualized – "Sweet Heart, Sweet Light

יש הרבה מאד אנשים שמחכים לאלבום הראשון של ג'ייסון פירס (aka ג'יי ספייסמן) מאז "Songs in A&E" שיצא ב-2008. ועוד יותר אנשים שמתפללים לשחזור של "Ladies and Gentlemen We Are Floating in Space" המופתי מ-97'. הלהקה כבר מנגנת את האלבום החדש בלייב לא מעט זמן, זה קטע (ארוך) מתוכו. תאריך היעד הוא ה-19 במרץ.

Papa

מהשמות החדשים היותר מסקרנים של 2012. עם רזומה שכולל אי.פי מבריק בשם "A Good Woman is Hard to Find" ואת תפקיד המחממים של Girls בסיבוב ההופעות שלהם, השלישיה מאל.איי מסומנת חזק השנה.

Frightened Rabbit

הנציגים הסקוטים ברשימה הזאת שחררו ביולי אי.פי שרק עשה טיזינג לקראת אלבומם הרביעי, שיראה אור מתישהו השנה ואם ימשיך את הקו ההמנוני של "The Winter of Mixed Drinks" יהפוך אותם לכוכבים גדולים. הנה קטע מצוין מהאי.פי.

סאונדגרדן

מתישהו באביב זה יקרה, הקאמבק המסקרן של השנה, מבחינתי לפחות. 16(!) שנים אחרי שהוציאו את האלבום האחרון שלהם יחזרו כריס קורנל, קים טהיל, בן שפרד ומאט קמרון (שהוא מזה שנים המתופף של פרל ג'אם) עם האלבום השישי של סאונדגארדן; לא ברור מה מחכה לנו, ולמה בכלל הם, או אנחנו, צריכים את זה. ובכל זאת, אולי טונות הכישרון שתמיד היו בלהקה הזאת יצדיקו את הסיכון? אולי נקבל עוד "Outshined"? (שיר שכולל את אחת מהשורות המבריקות שנכתבו ברוק: "אני נראה קליפורניה, אבל מרגיש מינסוטה").

סמאשינג פאמפקינז– "Oceania"

"זה האלבום הכי טוב שלנו מזה 16 שנים", אמר לאחרונה בילי קורגן על האלבום החדש של הפאמפקינז, שצפוי לצאת בחודשים הקרובים. המשמעות היא שהוא חושב שיש לו ביד משהו באזורים של"Melon Collie & The Infinite Sadness", ואם אכן כך, נו, אשרינו. נתחמם לאור הנוסטלגיה של אחד השירים היותר טובים שלהם, שלקוח מהאלבום ההוא.

הסטון רוזס

קאמבק מספר 3. להבדיל מסאונדגארדן ומהפאמקינז, האיחוד של הסטון רוזס הוא המסוכן ביותר ובעל פוטנציאל ההתרסקות הגדול יותר. ומדוע? כי התחושה היא שאיאן בראון, ג'ון סקווייר, מאני ורני עושים את זה בעיקר בגלל כסף, לא כי הם התגעגעו למוזיקה ובטח לא אחד לשני. הופעות איחוד הן דבר אחד, אלבום חדש אחרי 16 שנים של טינופים זה משהו אחר לגמרי, כשגם הוא רק מספר 3 בקטלוג שלהם. בקיצור, מפחיד. אבל היי, מכאן אפשר רק לעלות. הביאה השלישית צפויה במהלך 2012, עד אז הנה "Made of Stone".

* בנוסף, צפו לאלבומים חדשים של המכביז (9 ינואר), Of Montreal (פברואר), Bear in Heaven (אפריל), ברוס ספרינגסטין, פרל ג'אם, דה גאסלייט אנת'ם, הקילרז, הדארקנס, הווקמן, Wu Lyff, the twilight sad, המארס וולטה, קווינז אוף דה סטון אייג', Yeasayer ואולי אפילו הסטרוקס. יא אללה.

קורדרוי: כל הפוסטים של בלוג הרוקנרול
קורדרוי: עוד אלבומים שאתם מחכים להם ב-2012? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully