וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: להמיר את חובות ערוץ 10 בתכנים מסוגה עילית

אמילי גרינצווייג

3.1.2012 / 13:29

חברי הכנסת נחמן שי ואיתן כבל נחלצים למען הערוץ: "זהו גלגל ההצלה האחרון של הערוץ. הציבור ייצא נשכר מהמהלך הזה"

חברי הכנסת ד"ר נחמן שי (קדימה) ואיתן כבל (עבודה) הגישו הצעת חוק שתאפשר לערוץ 10 להמיר את התשלומים לרשות השניה בהפקת תכניות מסוגה עלית. מדובר בחוב של כ-60 מיליון שקלים שהערוץ אמור לשלם בתמלוגים ודמי זיכיון למדינה ואשר ועדת הכלכלה סירבה לדחותם. מועד תשלום החוב הסתיים לפני יומיים והרשות השנייה החלה בהליך הפרה נגד הזכייניות שלא שילמו בהן נמצאת גם זכיינית ערוץ 2 רשת.

על פי הצעת החוק, הרשות תוסמך להמיר את החובות הכספיים של בעלי הזיכיונות המעוניינים לעבור לרישיון, בהשקעתם של אותם סכומים בהפקות מסוגה עילית - מעבר למחויבויות החלות עליהם הקבועות כיום בחוק. ברעיון זה הביעו תמיכה איגודי היוצרים והרשות השניה. כמו כן, הצעת החוק קובעת כי הזכייניות שיבקשו לעבור לשדר ברשיון יוכלו לעשות זאת תשעה חודשים לפני המועד ולא שנה כנדרש היום.

חברי הכנסת ד"ר נחמן שי ואיתן כבל מסרו: "זהו גלגל ההצלה האחרון של ערוץ 10. ממהלך זה יצא הציבור נשכר בכך שתגדל מכסת ההפקה בהיקף גדול ביותר ושוק הטלוויזיה בישראל יזכה בתוספת משאבים בתקופה כלכלית קשה. מפתרון זה כולם יוצאים נשכרים, הציבור, הערוץ והמדינה. דחייתו תוכיח באופן סופי כי מה שמניע את נתניהו ושליחיו בכל הקשור לערוץ 10 הם מניעים אישיים ונקמניים. אנו מצפים כי ראש הממשלה ועושי דברו יאמצו מהלך יצירתי זה ויניחו לערוץ 10 להמשיך בדרכו לטובת הציבור ותעשיית הטלוויזיה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully