וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 10: המוזיקה האבודה של סוף 2011

5.1.2012 / 11:35

הקאסט של רוני פיאלקוב עושה כבוד למוזיקה שסובלת מטיימינג הסיכומים והמצעדים: הקטעים הכי טובים של סוף 2011, כולל איימי וויינהאוס

מתקפת סיכומי השנה נפתחת כבר בתחילת דצמבר, ואת השוליים שלה אפשר למצוא עדיין פה ושם, גם עכשיו, בתחילת ינואר של השנה החדשה. די מעניינת הדינמיקה שקובעת את תאריך ההוצאה של אלבומים, אי.פיז או סינגלים. אלו שיוצאים בתחילת השנה נשכחים לעיתים, טובים ככל שיהיו. אלו שיוצאים לקראת סוף השנה אך במרחק מכובד ממנו נשמרים טרי בזכרון וזוכים לרוב בשיר, אלבום וזמרת השנה. ואילו אלה שמשוחררים בחודשיים האחרונים של השנה נוטים ליפול בין הכסאות. הרי גם אם האלבום מעולה, כנראה שהוא לא יכנס לסיכומי השנה, כי קשה לדעת איך הוא יעמוד במבחן ההאזנה העשירית ומעלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חדשניים ונסיוניים שפרצו ב-2001. 1000names/מערכת וואלה!, צילום מסך

הכי כואב הלב, לפעמים, על הקטעים שיוצאים ממש בשבועיים האחרונים של השנה, או ביומיים האחרונים שלה. אל סיכומי השנה שכבר נקראו ונשכחו הרי לא יכנסו, אבל בשנה הבאה לא יתחשבו בהם, בגלל שיצאו בשנה אחרת. איזו מין מוזיקה משוחררת בתקופה הזאת? מי זה שבוחר במודע לעשות מהלך שכזה?

האם מדובר במוזיקה כל כך מעולה שהיא לא צריכה ולא מחפשת בכלל את אישורן של הרשימות מאת שלל מחככי הזקנים ומובילי הדיעה? או שזה סתם שיווק לא מוצלח? את התשובות לא ננסה למצוא בקאסט השבוע; אנחנו לא מחפשים להתפלסף כאן יותר מדי. במקום זה מוגש לכם מיקס של מוזיקה שיצאה בקו התפר של 2011-2012, אלקטרוניקה משובחת ומגוונת, שדנה את עצמה מלכתחילה לשיכחה ואבדון. אנחנו אוהבים אבדון. שנתחיל?

פותחים עם הקטע המעניין A1 של דארקסייד, שיתוף פעולה של דייב הארינגטון עם ניקולאס ז'אר, אחד מכוכבי השנה החולפת. אפשר וודאי לכתוב על הקטע ועל הצמד כמה מילים, אבל כיוון שזאת לא חובה, פשוט נהנה מהמוזיקה ונדלג הלאה. הלאה אל צמד מעניין הרבה יותר, והרבה פחות מוכר ומוערך.

1000names הם שני די ג'ייז ומפיקים בולגריים מסופיה, שפועלים כבר זמן מה, אך ב-2011 פרצו, אם אפשר לומר כך על הרכב די אנונימי, והצליחו לסובב כמה אוזניים עם הקטעים בעלי השפה הייחודית שלהם.

הסאונד של 1000names הוא שילוב עדין אך מחוספס בין אלקטרוניקה וטכנו להרבה גרוב ומלודיה, תמיד עם משיכה לחדשנות וניסיוניות, אבל בלי לעשות דווקא. בנובמבר יצא להם אי פי מעולה ושמו Machine City, ובתחילת דצמבר גם אלבומם השלישי "Invisible Architect", אלבום שזכה למעט מאד הייפ, כמעט ביחס הפוך לכמה שהוא טוב; כל כך טוב, ששני קטעים ממנו שובצו בקאסט הפעם.

איימי וויינהאוס. Bryan Adams,
הנה הריקושטים מהאבדה הגדולה של 2011. איימי וויינהאוס./Bryan Adams

היה ברור שהריקושטים ממותה של איימי וויינהאוס יתחילו להגיע בערך עכשיו. אלבום חדש יצא בחודש שעבר, ובאותם ארבעת החודשים בו אספו אותו מחומרים שכבר היו מוקלטים, הספיק איש היו קיי גאראג' דאנקן פאוול להרכיב מההקלטות המקוריות של אלבומה הראשון "פרנק", אלבום רימיקסים שלם.

כיוון שרק אקפלה אחת עמדה לרשותו, הוא פירק והרכיב מחדש כמה שיכול היה מהחומרים המקוריים, הוסיף הרבה ביטים וטעמים משלו, ויצר אלבום רימיקסים שאין אולי מה לשפוך עליו יותר מדי מחמאות, אבל אפשר למצוא בו כמה קטעים לא רעים בכלל, וכשנותנים אותו להורדה בחינם קשה להתלונן על זה.

ג'יל סקוט. Dimitrios Kambouris, GettyImages
נוטפת, ליטראלי, נוטפת סקס. ג'יל סקוט/GettyImages, Dimitrios Kambouris

דה ריינג' הוא ג'יימס הינטון בן ה-23 מרוד איילנד, עוד מפיק צעיר שדוחף את הסאונד שתופס תאוצה בחודשים האחרונים, מין שילוב של ז'אנר הפוטוורק – מקצבים היפראקטיביים ב-160 בי.פי.אמ, תוצרת דור ה-ADHD, יחד עם קלידים וסאונדים איטיים, מרחפים ומדיטטיביים. יהיה זה הימור לטעון שהסגנון הזה הולך לתפוס בגדול, בהתחשב בקומוניקטיביות הנמוכה שלו. אבל כן נראה שעוד ועוד מפיקים יוצרים מוסיקה כזאת, ונכון לעכשיו, עד שזה ימאס לחלוטין (מה שעשוי לקרות בעוד חודשיים), אנחנו מאוד בעד. גלאפאגוס שמגיע כאן אחריו מתעסק גם הוא בערך באותם המרחבים, וכמו דה ריינג', נותן את רוב המוסיקה שלו בחינם. כמה כיף ש-2012.

מסיימים עם הקטע הכי נוטף סקס של ג'יל סקוט (ויש לא מעט תחרות), כאן ברימיקס של Simon S, מתוך אוסף רימיקסים קטן ולא רשמי בכלל לזמרת המדהימה הזאת, שנותן, ניחשתם נכון – בחינם, הבלוג BamaLoveSoul. האוסף הקטן הזה יצא ב-30 בדצמבר, בזאת אנחנו מסיימים סופית עם 2011, ובעוד שבועיים כנראה שיוגש כאן קאסט שכולו על טהרת בציר 2012, בתקווה כמובן שיהיה מספיק חומר טוב ממנו.

הפלייליסט:

00:00 - Darkside - A1 // Clown & Sunset
05:30 - 1000names - Water Resistant Rakete // Project:Mooncircle
08:30 - Juj - Mibira Spirit // Project:Mooncircle
10:30 - Royalty - Cookie Dough (Jimmy Edgar's Cookie Monster) // Five East Pieces
15:30 - FaltyDL - Atlantis // Ninja Tune
20:30 - Minoo - Easy (Kixnare Remix) // Mad Hop
24:30 - Amy Winehouse - Brother (Duncan Powell Remix) // Ego Thieves
28:30 - Eliphino - Devoted // Some Think Sound
31:30 - Dubbel Dutch - Hymn // Mixpack
36:00 - Throwing Snow - Pyre // Local Action
40:30 - Salva - Komodo // Friends Of Friends
45:30 - The Range - A Solitudinous Diptych // Astro Nautico
48:30 - Galapagos - Feel Things Inside // Soundcloud
52:00 - 1000names - Paper Trip // Project:Mooncircle
56:00 - Jill Scott - Crown Royal (Simon S Remix) // BamaLoveSoul

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully