וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: פחות מין ואלימות בטלוויזיה הישראלית לעומת האמריקאית

אמילי גרינצווייג

4.1.2012 / 13:58

מחקר חדש מצביע על פער של שליש בין ארה"ב לישראל בהצגת אלימות ומין בפריים טיים של הערוצים המסחריים

רק רבע דקה של אלימות ולא יותר מדקה של מין בשעת שידור בפריים טיים בערוצים המסחריים בישראל – בקושי שליש בהשוואה לשידורים בארצות הברית, כך עולה ממחקר אקדמי חדש.

במחקר, שנערך על ידי פרופסור אמיר חצרוני מבית הספר לתקשורת במרכז האוניברסיטאי אריאל בשומרון, נמצא כי התכנים המיניים השכיחים ביותר היו דיבורים על מין ולאחריהם נשיקות, "מזמוזים" ומשגל. שעת שידור ממוצעת בישראל הקדישה כמעט דקה לתכנים מיניים, לעומת ארה"ב בה הוקדשה למין דקה וחצי בכל שעת שידור עם התפלגות פנימית דומה של תכנים. בעוד התכנים הרכים יותר של נשיקות ורמיזות על משגל משודרים באופן בולט יותר בארה"ב, תכנים המציגים משגל הטרוסקסואלי מפורש, כמו גם תכני הומוסקסואליות ודיבורים מפורשים על מין משודרים יותר בערוצים המסחריים בישראל.

בתכני האלימות הפער מובהק : אלימות הינה נדירה מאוד בשידורי הטלוויזיה בישראל ותפסה בממוצע רק רבע דקה בכל שעת שידור. בארה"ב, מעשי אלימות תופסים כמעט שתי דקות בכל שעת שידור, כאשר ירי ותקיפה תוך שימוש בנשק קר או בידיים חשופות בלטו בשכיחותם.

בשתי המדינות, קטינים היו מיעוט של המשתתפים באקטים מיניים ואלימים (פחות מ-10% בישראל ופחות מ-20% בארה"ב). מרבית האנשים האלימים והפעילים מינית על המסך היו מבוגרים צעירים בגילאי 19-34. בשתי המדינות – כשלושה רבעים מהאקטים המיניים הסתיימו בשביעות רצון הדדית, ושני שלישים ממעשי האלימות הסתיימו מבלי שידוע על עונש לצד הפוגע, ובמקרים רבים ללא סימני פגיעה - 45% מהקורבנות בישראל ולמעלה מ-70% מהקורבנות בארה"ב נותרו ללא סימנים.

המחקר מתבסס על מדגם מייצג של 55 שעות פריים-טיים, הכוללות דרמות, ריאליטי, תוכניות אולפן ודוקו, ששודרו בערוץ 2 ובערוץ 10 בשנים 2009-2010 וכן על מדגם השוואתי של 77 שעות פריים-טיים ששודרו ברשתות האמריקאיות הארציות (ABC, NBC, CBS, FOX). המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת "סוגיות חברתיות בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully