וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מלכות השבת": ירדנה ארזי ושחר סגל מגישות מגזין שישי קלאסי ואפקטיבי

לילך וולך

7.1.2012 / 0:35

"מלכות השבת" נראה על פניו כעוד תוכנית שישי בין ערביים שנועדה למלא זמן מנומנם עד החדשות, אבל היא מפתיעה לטובה בזכות הכימיה הלא צפויה בין ירדנה ארזי ושחר סגל

יום שישי לקראת ערב הוא סוג של שעת חסד ורצון טוב; סירים מבעבעים על הכיריים, שקט של סופשבוע מרכך את המהלומות של היום יום, והטלוויזיה עוברת למצב של סלואו מושן – תוכניות בישול, עיצוב בתים ומגזיני חיים טובים מצפים לצופים בקהות חושים את פנים המוח, וגם הדרישות הנוקשות מהטלוויזיה שתעניין או תאתגר אותנו יורדות. יש איזו הבנה שבשתיקה שאפילו יותר מתמיד נאכל מה שיתנו לנו, ולא נתלונן יותר מדי. טלוויזית שישי בין ערביים הכי דומה לטלוויזית תוכניות הבוקר כשמוקדם מכדי להתמודד עם המציאות במלוא עוצמתה, והיא בעיקר הסחת דעת מרצדת.

מתוך כל מה שלימדה אותנו המציאות, לא היתה סיבה לצפות ש"מלכות השבת" בהנחיית ירדנה ארזי ושחר סגל תהיה הרבה יותר משלל מופעי האודטות שאנו מקבלים כברירת מחדל. ירדנה ארזי היא אמנם דיווה ישראלית על זמנית, מהסוג הקונצנזואלי והאייקוני – אבל גם היא בוגרת תוכניות הבוקר שם יש הכרח להתלהב מכל מאפה פילו אסתטי ולהביע התפעמות מטיפים להסרת אבנית ממכשירים ביתיים. וה"וואו!" הפבלובי הוא זה שעומד כטריז של משבר אמון בין כל צופה סביר למגזין הטלוויזיה שלו.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מפתיעה לטובה בזכות הכימיה הלא מובנת מאליה באולפן. ירדנה ארזי מתוך "מלכות השבת"/מערכת וואלה!, צילום מסך

ובכל זאת, הפתעה טובה – "מלכות השבת" היא תוכנית חמודה ביותר, ובעיקר בזכות הכימיה הלא צפויה בין ירדנה ארזי למגישה שלצדה שחר סגל. ההבנה שארזי זקוקה להומור בריא שירכך אותה ויקליל את הנטייה שלה לדודתיות, היתה נכונה לחלוטין, והליהוק של סגל שנעה בגמישות מעמדת הפסאודו-גרופית של ארזי לזו שעוקצת אותה בחביבות הוא מצוין לתוכנית ולאווירה שלה.

תכני התוכנית נעים בין טוק שואו למגזין יום שישי – מתחרות צופים הדומים לכלבים שלהם, וביקורות טלוויזיה מצולמים מהבית ועד לאירוחם של אורנה בנאי, אברי גלעד ובועז שרעבי. בנאי סיפקה את המשפטים ההכרחיים באשר ליציאה הלא מפתיעה שלה מהארון, גלעד קידם את עליית העונה החדשה של תוכניתו "אחד נגד 100" ושרעבי שר באולפן. כולם סימוני ווי הכרחיים, אבל החשוב ביותר ומה שעליו תיפול ותקום "מלכות השבת" היא האווירה בין המגישות ובינן לבין האורחים ובתחום הזה, למרות שמדובר בתוכנית ראשונה, נראו שהנוסחא פוצחה יפה. האורחים נראו נינוחים ומשתפי פעולה, הפאנצ'ים הקטנים והלא מתאמצים של סגל סייעו לכולם לפתוח כפתור ולהתרווח, ובאולפן היתה תחושה חמימה של משפחה לרגע – בדיוק מה שתוכנית שישי צריכה להיות ולשדר.

מחווה הכרחית ונחמדה ליפה ירקוני ז"ל שנפטרה בתחילת השבוע, סגרה יפה את התוכנית וסימלה את גבולות הגזרה של "מלכות השבת" – מגזין משפחתי וטוב לב שיעסוק באושיות הישראליאנה; שלא יכה גלים ולא יעורר מחלוקות, אבל גם לא יהווה מריחת זמן מעליבה לצופה. ואם ירדנה ארזי זוכה להמשיך ולתחזק את מעמדה כמנחה אימהית, שמרנית מעט וחביבה להפליא, הרי ששחר סגל זוכה לפתיחת הדלת של זכיינית טלוויזיה גדולה, ואולי בהמשך החן וההומור הטבעיים שלה יקבלו עוד הזדמנויות במסגרות פרועות יותר.

"מלכות השבת" - מה אתם חשבתם על התוכנית? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully