וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירוויזיון 2012: משחק מכור?

עינב שיף

8.1.2012 / 9:20

הליך בחירת הנציג הישראלי לתחרות מעורר זעם: גורמים טוענים כי הרשות ממהרת לבחור במאיה בוסקילה שלא לצורך

ארבעה חודשים לפני פתיחת אירוויזיון 2012, הרוחות סביב בחירת הנציג והשיר הישראלי לתחרות מסעירים את מסדרונות תעשיית המוזיקה הישראלית ורשות השידור. הוועדה שמינה יו"ר הרשות, ד"ר אמיר גילת, צפויה להתכנס היום (ראשון) ולפי גורמים רבים בתעשייה, מהישיבה האחת הזו תצא ההודעה על הנציגה הבאה של ישראל לתחרות: מאיה בוסקילה, אליה נעשתה פנייה, כפי שפורסם בוואלה! תרבות.

אלא שמהלך הבזק, שנובע מביטול ההסכם בין חברת ההפקות של חיים סלוצקי לרשות השידור, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! וכפועל יוצא מכך, מביטול תחרות הקדם אירוויזיון, מעורר תרעומת רבה בקרב רבים. "הבחירה הוקדמה מסוף ינואר לעכשיו, כי בוסקילה נוסעת ב-11 בפברואר לצילומי 'חי בלה לה לנד' וחוזרת רק באמצע מרץ ולכן רוצים לבחור מהר, כדי שתספיק איכשהו לקדם את השיר", אומר גורם הבקיא בפרטים בשיחה עם וואלה! תרבות. "זה לא מובן - יש להם זמן עד ה-15 במרץ להגיש שיר ואם אין קדם, לא חייבים לבחור כל כך מהר – אפשר לפנות לזמרים שהוועדה תבחר ולבקש מהם זה להגיש שיר. באירופה זה לא משנה אם זו מירי מסיקה, מאיה בוסקילה או קרולינה – עכשיו צריך להתמקד בשיר טוב".

"אם היו עושים קדם, אז אכן היו צריכים שמות גדולים כדי להביא רייטינג", מסביר גורם אחר. "אבל אין קדם. התחושה היא לא נוחה, כי הם רוצים לאפשר למאיה את החודש הזה, עד הנסיעה, לבחור את השיר כי אחרת לא יהיה לה מתי. במקום לכוון את הזמר – הם יורים בו ברגל".

"בכל פעם שבחרו אמן ולא בחרו לפי שיר, ישראל נכשלה בתחרות", אומר אחד הגורמים ששוחח עם וואלה! תרבות. "לא מספיק שהרשות לא נותנת לאמן כלים להצליח אחרי הבחירה, היא נופלת גם לפניה. מאיה היא אולי מועמדת לגיטימית לגמרי, אבל ההליך הזה פשוט לא תקין".

מרשות השידור נמסר כי "ועדת התוכן של מליאת רשות השידור, החליטה בשבוע שעבר לבטל את תחרות הקדם אירוויזיון בשנה זו. הביטול נובע מהזמן הקצר שנותר להפקה ראויה בשל אי הבשלתו של המו"מ עם החברה שהייתה אמורה להפיק את תחרות הקדם . ועדת התוכן החליטה באותה ישיבה להטיל על הועדה המקצועית לאירוויזיון בראשתו של נציג איגודי האמנים וחבר הועד המנהל יעקב נווה לבחור את האמן ואת השיר שייצגו את ישראל באירוויזיון 2012.

הועדה המקצועית שכונסה לראשונה ב- 22.12.11 העלתה שמות של אמנים המתאימים לדעתה לייצג את ישראל. בכינוסה של הועדה היום יבחר הנציג מתוך רשימת האמנים שהוצעו על ידי הועדה ואישרו את הסכמתם להשתתף באירוויזיון. האמן הנבחר יתבקש להציג בפני הועדה 3-4 שירים שמהם תיבחר הועדה בחודש הקרוב את השיר שייצג את ישראל. יצויין כי תהליך מעין זה נעשה כבר בעבר ברשות השידור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully