וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "השטן שבפנים" כבש את הצמרת

8.1.2012 / 17:24

למרות הביקורות הקטלניות, סרט האימה דל התקציב פתח עם 34.5מיליון דולר ונרשם כלהיט הגדול הראשון של 2012. בינתיים, "נערה עם קעקוע דרקון" שומר על מומנטום

כבר בשבוע השני שלה, התכבדה 2012 בלהיט מסחרי ראשון –סרט האימה "השטן שבפנים", שכבש את הצמרת עם פתיחה מרשימה וגבוהה בהרבה מן הציפיות בסך 34.5 מיליון דולר.

ההצלחה של "השטן שבפנים" מסמלת את פריחתו של תת-ז'אנר חדש בהוליווד, הידוע כסרטי "Found Footage". כלומר, מוצרים קולנועיים המצולמים בסגנון כמו-תיעודי, ויוצרים מצג שווא כי מה שאנו רואים מול עינינו בעצם קרה באמת והונצח במצלמות של אזרחים מן היישוב. במקרה זה, הלהיט הנוכחי משתמש בטכניקה זו כדי להציג סיפור על גירוש שדים, נושא שמאז ומעולם סיקרן במיוחד את קהל חובבי האימה.

נושא הדגל של סוגת ה"Found Footage" היה "פעילות על-טבעית", ו"השטן שבפנים" השתמש בטריקים השיווקים שלו כדי לשחזר את ההיסטריה הקופתית סביבו. בין השאר, הוא התבסס על טריילר מבהיל שאיתגר את הקהל לראות אם הוא מספיק אמיץ לעמוד באתגר הצפייה בו, וזרק לאוויר סיסמאות פרובוקטיביות וחסרות קשר למציאות בסדר הגודל של "הנה הסרט שהוותיקן לא רוצה שתראו!".

חוץ מזה, "השטן שבפנים" גם פעל נמרצות בזירת הטוויטר, שחלק נכבד מהצלחת הפרק הראשון ב"פעילות על-טבעית" נולד ממנה. הוא אף דאג להצמיד את הטריילרים שלו להקרנות הפרק השלישי ושובר הקופות של הסדרה האהודה.

תמונה מהסרט השטן שבפנים. imdb
לקח את הכסף וברח. מתוך "השטן שבפנים"/imdb

כמו כן, הסרט ניצל את העובדה שבאופן נדיר למדי בהוליווד, הגיבורים שלו לטיניים, והקדיש תשומת לב מיוחדת לעבודת השיווק בקרב ההיספנים. הדבר השתלם לו, שכן הצופים בני מגזר זה הגיעו לסרט בהמוניהם, ותרמו את שלהם לתנופתו.

עם זאת, יש גם צדדים לא נעימים לביצועים של "השטן שבפנים": נוסף לכך שהביקורות קטלו אותו כצפוי, גם הקהל הגיב אליו בסלידה, ולפי רישומי האולפנים העניק לו את הציון F - נמוך להחריד גם בסטנדרטים המפוקפקים של זוועתונים היוצאים בחודש ינואר השחון. סביר להניח כי כל המאוכזבים הללו לא ימליצו לחבריהם ללכת לצפות בסרט בסוף השבוע הבא, והוא יסבול אז מצניחה חדה בהכנסותיו.

אבל מה זה בעצם משנה? מאוחר מכדי להכניס את החתול לשק. "השטן שבפנים" כבר הספיק לכסות את ההשקעה בו, המוערכת במיליון דולר בלבד, וגם נשאר עם עודף מרשים. שוב הוכח כי בהוליווד, לעתים הדבר הכי נכון לעשות הוא לקחת את הכסף ולברוח.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מאבדת תקווה. מתוך "נערה עם קעקוע דרקון"/מערכת וואלה!, צילום מסך

הספתח העוצמתי של "השטן שבפנים" הוריד מהפסגה את "משימה בלתי אפשרית: קוד הצללים", שנאלץ להסתפק בסגנות. אבל עם הכנסות של כמעט 20 מיליון דולר בסוף השבוע האחרון ומאזן כללי של 170 מיליון דולר באמריקה בלבד, אין לסרט מה להתלונן, והוא נרשם גם כהצלחה הכי גדולה של כוכבו טום קרוז מאז "מלחמת העולמות" ב-2005.

מבין שאר הסרטים בעשירייה, כדאי לציין בעיקר שניים: קודם כל, את "נערה עם קעקוע דרקון" שבמקום השלישי, שמחזיק מעמד היטב גם בשבוע השלישי להפצתו עם הכנסות של 11.4 מיליון דולר, מאזן מצטבר של 76.8 מיליון דולר ותקווה לעקוף את רף מאה מיליון הדולר וגם להשתלב בין המועמדים לאוסקר בקטגוריית הסרט הטוב ביותר.

שנית, את "החפרפרת" הבריטי, שהרחיב השבוע את הפצתו לאחר שפתח על אש קטנה, וניצל זאת כדי לתפוס את המקום השמיני עם הכנסות נאות בסך 5.7 מיליון דולר – לא רע בכלל לאור העובדה שהוא מוצג ב-809 אולמות בלבד. גם סרט זה מקווה עדיין להיות נוכח בטקסי האוסקרים, מה שעשוי לסייע לו לצבור מומנטום קופתי בהמשך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully