וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנון לוי על יאיר לפיד: "מופע דוחה"

9.1.2012 / 17:03

לוי תקף בראיון את התנהלותו של לפיד ב"אולפן שישי" וטען כי ניצל את עמדת מגיש התוכנית למטרות פוליטיות. גם שי גולדן תקף את לפיד וכינה אותו "איש ללא תכונות"

יממה אחרי הודעתו הרשמית של יאיר לפיד על המעבר לפוליטיקה שלוותה בתמיכה רבה, צצה גם הביקורת הישנה על לפיד, שהושמעה עד עתה בעיקר מאחורי הקלעים ובוטלה בבוז בשרשרת הכחשות גורפות.

על המתבטאים החריפים יותר נמנה היום עיתונאי ערוץ 10, אמנון לוי, שכינה את משרתו האחרונה של לפיד בחברת החדשות של ערוץ 2 "מופע דוחה", והאשים אותו באופן מפורש בשימוש במעמדו העיתונאי לטובת הקריירה הפוליטית העתידית.

"טוב שיאיר לפיד החלים מפיצול האישיות שלו מעיתונאי לפוליטיקאי", אמר לוי בראיון לתחנת הרדיו לתכניתו של קלמן ליבסקינד "עצם העניין" ברדיו גלי ישראל. "זה היה מופע דוחה. לשבת באולפן שישי ולתקוף קבוצות אוכלוסייה. לתקוף את החרדים, שזו האג'נדה הפוליטית שלו שהולכת להיות אג'נדה מרכזית ומשם לעשות הון פוליטי - זה היה מכוער וזה היה לא לעניין".

בהתייחסו לחוסר הבהירות ששרר עד עתה בנוגע לפועלו של לפיד אמר לוי: "אני שמח בשביל יאיר לפיד ובשבילנו שהוא פתר אותנו מהעניין הזה, כי עלול היה לעבור חוק הצינון לעיתונאים שהוא פרסונלי והוא פטר אותנו מכל הדינמיקה הזו".

שי גולדן: "לפיד - איש ללא תכונות"

ביקורת נוספת שהועברה על לפיד העלה היום סגן עורך מעריב, שי גולדן, שכינה את לפיד "אדם ללא תכונות". במאמר דעה שפרסם גולדן בעמוד הדעות של העיתון ובאתר NRG, כתב כי "השיטה הזאת - של הימנעות מכל אמירה - לקחה את יאיר לפיד רחוק מאוד בחיים".

"אפשר שאנו ניצבים בפני רגע היסטורי בדברי ימי הפוליטיקה הישראלית: רגע שבו אדם ללא דעות פוליטיות ייכנס לכנסת. כי אם להסתמך על כתיבתו של לפיד לאורך השנים, עולה ממנה דבר אחד בלבד: חוסר רצון מוחלט להתחייב לאמירה. היעדר מושלם של אומץ לב ציבורי, ובחירה מודעת, אובססיבית ממש, להלך תמיד בין הטיפות, להימנע מעימות, מסכסוך ומכל אמירה שנויה במחלוקת. לא בדיוק החומרים מהם עשוי ראש ממשלה, אה?", כתב גולדן.

"אם יש בשורה אחת שהוא מביא עמו, במקרה שייבחר לכנסת, היא שבישראל של ימינו הייאוש והשבר גדולים כל כך עד שיש ישראלים רבים שמעדיפים אדם ללא תכונות בכנסת, על פני האנשים הרבים שתכונותיהם הגרועות ידועות לכל", הוסיף.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully