וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלחי לי, האם את פוסטמה או שזאת רק מניירה?

19.9.2000 / 13:30

שי גולדן מודאג מעתידם של קרן, רמי, שי, דב'לה ומנשה, הממשיכים לפרפר בין קלישאה לקלישאה

לי שטרסברג אמר פעם שהמניירות הרגו את מרילין מונרו. המניירות, לא כדורי השינה. חיוך מאה ושמונים אלף הדולר, מבט הפלטינה והמחשוף הסימטרי. הם פשוט גמרו אותה. הוא צודק. תתסכלו על בובי דה נירו. מה נשאר מהבנאדם? מניירות. העווית, החיוך העקום. ג'ו פשי בלי הומור. עצוב.

אני מפחד על רמי, שי, דב'לה ומנשה. חבל עליהם. הם שפוטים של המניירות. על קרן אני בכלל לא מדבר - המניירה של הפוסטמה הצפון תל-אביבית היא המהות המזוקקת שלה כבר כמה שנים. לפעמים נדמה שהפרסונה התיאטרלית של קרן מור היא קרן מור. לא מצחיק.
צפיתי ב"הבורגנים". מניירה סדרתית. סדרת מניירות. גם התסריט – אותו פאנצ' ליין אנדרסטייטמנטי, אותו מבט מעל לנורה האדומה של המצלמה, מולחם לקריצת העין הכמו יודעת, כמו מבינה, יותר ממני, יותר ממך. קריצת עין יודעת כל. זה התחליף של מניירת החמישיה לאמירה טלוויזיונית. מה האמירה שלך אדוני? אני? אתה מדבר אלי? אני עושה גג על הדמות הממוחזרת שלי. תעריף פריים טיים.
צפיתי ב"הבורגנים". לא מצאתי את עצמי. ואני, אל תראו אותי ככה. אני קהל היעד המקורי של הסדרה. כשאסף ציפור ואיתן צור התיישבו לכתוב, הם חשבו עלי. הם אמרו, "נכתוב סדרה בשביל צופי הקלישאה שלנו". אתם מבינים? במדיום החדש-ישן שהם ממניירים, אנחנו הקלישאה, הם המקור. נמאס לי להיות קלישאה. אני רוצה להמציא את עצמי מחדש. אני רוצה להיוולד בזרועותיה של אמירה חיה. לא לגסוס בין ידיה של מניירה מתה.

אבל עזבו, אל תדאגו, גם למנייריזם יש גבול. עובדה: דה נירו עובד עכשיו על פרסומת לבירה יפנית. שי אביבי ומנשה נוי מקמפיינים את הלוטו. ארבעה מספרים הם הורידו. שישה מתוך ארבעים וחמישה. יש לך בעיה עם זה?

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully