וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ססובר-שיק

22.4.2002 / 10:19

"מיסטר מותק" גורמת לניסן שור להתבייש שהוא בן עשרים פלוס

התפיסה הטלוויזיונית הישראלית הנפוצה גורסת שכאשר אתה עושה תוכנית שמגדירה את עצמה כ"חדשנית", "אלטרנטיבית" ו"רעננה", ואת קהל היעד שלה כ"צעיר", אז חייבים להיות שם מנחה "מגניב", הומור "בוטה" ותכנים "בועטים" שמדברים לצעירים "בגובה העיניים". כללי המשחק התיאורטיים האלה שמנסחים כל מיני פקידונים גבוהים ברשות השנייה בדרך כלל מסתכמים במערכון של גיל ססובר. ואם אתם חושבים שטל ברמן מגניב, אז לכו תבדקו אצל ד"ר Cool – הוא יגיד לכם שלא רק שטל ברמן הוא בכלל לא מגניב (ויעיד על כך העגיל בגבה וההקרחה המוקדמת שהם אכן שילוב מנצח), אלא שהוא יותר דומה להורים שלכם ממה שחשבתם.

רמזים למורשתו של ברמן ו"פרפר לילה" אפשר למצוא ב"מיסטר מותק" של ערוץ YTV - תוכנית הומור, פינות ומערכונים "תוססים" מבית היוצר של איל B (מאייר ואנימטור שאחראי לפינתו של "מאנץ'" בתוכנית ההיא של ברמן) ואחיו נמרוד ובהנחייתו של השחקן דודי כהן (מתהילת "אסקימו לימון" הדור הבא), שנראה כמו מישהו שמתמחה בליצור אנטגוניזם – הוא מעצבן כמו שרק חנון מקובל מהצופים שלא סותם ת'פה שלו יכול לעצבן. והניסיון שלו להיות טום גרין הישראלי הוא ממש על הפנים. אם לטום גרין יש בעיית אמינות אישית (הוא דפוק או סתם רפובליקני במסווה?), הרי שאצל דודי כהן אתה יודע שהוא לא דפוק (בעיית אמינות ויזואלית: פיזית, הוא יותר מדי סטרילי), אבל הוא בכל זאת מנסה. אז הוא מתפשט ומורח על עצמו כל מיני ג'יפה (בהתאמה מוחלטת לאתוס המזוכיסטי של גרין), והוא בעיקר צועק המון.

ולא בא לי להישמע כמו ההורים שלי, אבל למה הצעירים האלה כל הזמן צועקים ועושים רעש? נראה לי שזאת בדיוק הבעיה – אין ב"מיסטר מותק" שום דבר שמתעלה מעבר להלם הבורגני. היא עובדת על המתח שבין ערכים חברתיים מתנגשים – בתוכניות הבאות יראיין כהן חברי כנסת, דוגמניות ועובדי ציבור, ויעמיד אותם במצבים מביכים. מתוחכם.

פינת האנימציה של איל B היא דוגמה מדויקת – הפארודיות שלו על תוכניות ילדים כמו הדרדסים (כנרקומנים), הדבורה מאיה (ככוכבת פורנו) ומרקו (שוב, נרקומן) כל כך מתבקשות ועלובות, שהצעד הבא הוא לאייר את כוכבי "פרפר נחמד" בגירסה שלהם ל"גרון עמוק". כאחד המאיירים הבולטים בארץ (לפחות מבחינת הפופולריות שלו) איל B לוקה בחסר בכל האזורים – האיורים שלו וולגריים, חסרי תוכן ואמירה, לא מצחיקים ומבחינה אסתטית הם חד מימדיים להפליא. איל B הוא אורי פינק רק עם הבולבול בחוץ, הוא מפדח את האמירה הטינאייג'רית.

"מיסטר מותק" צריכה לקחת דוגמה מ"Jackass" באם.טי.וי – זאת טלוויזיה צעירה. החבר'ה שם פשוט עושים שטויות ולא עסוקים בלהראות שהם עושים שטויות. זה גם מה שמבדיל, כמו תמיד, בין אנשים מוכשרים לבין אנשים לא מוכשרים – יש שלא צריכים להתאמץ להיות "רעננים", ויש כאלה, כמו חברי "מיסטר מותק", שצריכים לצעוק, להתפשט, לצעוק "זין, כוס, זין, כוס" כדי שמישהו אולי ישתכנע שלא מדובר בחבורה קונסרבטיבית שממשיכה את שלטון האליטות האשכנזיות בתקשורת האלקטרונית.

וחוץ מזה, הרי ידוע הוא שהטינאייג'ר הישראלי הוא השמרן החדש (מבחינה פוליטית, חברתית ותרבותית). אז אם אתם רוצים משהו "צעיר", תעזבו אתכם מ"מיסטר מותק". תקשיבו לתקליט החדש של The Streets. הוא הרבה יותר חדשני, חתרני ואמיתי מכל היצירה הישראלית ה"צעירה" גם יחד. והוא גם לא יגרום לכם להתבייש שאתם בני עשרים פלוס. להפך.


* "מיסטר מותק" משודרת בערוץ YTV בימי שני ב-21:30

  • עוד באותו נושא:
  • גיל ססובר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully