וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבונזו על חשבון הבית

24.9.2000 / 11:02

פיל וגליה משתכשכים באמבט עם קופיפי הים, ההמצאה הזאולוגית המופלאה ביותר מאז עיר הנמלים

גידול חיות מחמד הוא בעצם צורה של מגלומניה. האובססיה שילדים קטנים נוטים לפתח בקשר לצורות חיים אחרות קשורה במידה רבה ביכולת לשלוט בהן בתקופה הכי פחות אוטונומית של החיים שלהם.
ה- Sea Monkeys, מעין שרימפסים פרה-היסטוריים מיובשים שנעורים לחיים במגע עם מים, הם הזדמנות מצוינת לתת למדען המטורף הצעיר שבפנים להתפרע.

חיות המים הזעירות האלו בילו חלק ניכר משנותיהן כמזון אינסטנט לדגים, עד שב- 1957 גילה הרולד פון ברונהוט, ממציא משקפי הרנטגן ושעשועי מדע אחרים, את הפוטנציאל המסחרי האדיר שלהן. מעתה נמכרו הביצים המיובשות של היצורים האומללים בשקיקי נייר קטנים דרך מודעות על העטיפות האחוריות של חוברות קומיקס, וחיכו לילדים שמנמנים וממושקפים שירטיבו אותן בחזרה לחיים.

לאורך שנות השישים והשבעים צמחו ה- Sea Monkeys לממדים של תופעת פולחן יורמית, שנתמכה על ידי המצאות כמו מסלולי מירוץ אקוואטיים ואריזות קרקס דה-לוקס. עכשיו הם משווקים ברשתות הצעצועים הקרובות למקום מגוריכם בצירוף אקווריומים מפוארים.
מי שזוכר את האכזבה של ארתור מ"דגראסי" כשנוכח שהשקיק שהזמין בדואר לא הכיל את משפחת קופוני המים הצבעונית שחייכה אליו מהפרסומת, יוכל עכשיו להתנחם בסביבות ימיות מפוארות כמו מושבת חלל כתומה וכרך סואן לפיתוח הג'וקים הימיים שלו.

נשאלת השאלה אם בהיה אינטנסיבית בקרציות ימיות מיניאטוריות היא תחליף ראוי למשחקי מחשב וטלוויזיה, אבל אין ספק שה-
Sea Monkeys הם אחד מפלאי העולם התמוהים ביותר שאפשר להציב באמצע הסלון.

0
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully