וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקומבינה הבלטית

יעל בדרשי

26.5.2002 / 1:55

ליטא העניקה לשכנה לטביה ניצחון באירוויזיון באסטוניה; השיר "אני רוצה" של מרי אן זכה ב-176 נקודות, דוז פואה יותר מהשיר של מלטה; מקום טוב באמצע לשרית חדד: 12; כאילו שלא ידענו

האירוויזיון ייערך גם בשנה הבאה בסביבת הים הבלטי: לאחר מאבק צמוד ועוצר נשימה עם מלטה, זכתה לטביה במקום הראשון בתחרות הזמר האירופית שנערכה אמש בטאלין, אסטוניה. מרי אן עם השיר "אני רוצה" (I Wanna) זכתה ב-176 נקודות. הניצחון הושג בזכות דוז פואה מהשכנים מליטא שמסרו את קולותיהם אחרונים והשלימו קומבינה בלטית משולשת.

מלטה זכתה במקום השני עם 164 נקודות. למקום השלישי הגיעו אסטוניה ובריטניה עם 111 נקודות כל אחת. שרית חדד עם "בואו ונדליק ביחד נר" זכתה ב-37 נקודות ואיישה מקום טוב באמצע: 12 מתוך סך הכל 24 מתחרות.

אוברול שמנת ומידה 34

בסך הכל יצאנו בזול. היה ברור שהשנה לא יהיו חגיגות ספונטניות בכיכר רבין. היה ברור גם שאוברול בגוון שמנת זה לא הבגד שיחמיא לבחורה שמידתה גדולה מ-34. גם התאורה לא ממש עזרה: בקושי ראו את עיני הדבש מתחת לפן המחושמל.

האסטונים השתדלו מאוד להראות לנו כמה מגניב אצלם בבית. הם לא היו צריכים להתאמץ יותר מדי: מספיק לדעת שלמנחה המתלהבת קוראים אנה לי, כדי לעשות שמח לכל האנאלים חובבי היורו-טראש. לזכותם אפשר לציין שהעסק עבר די מהר.

הפוליטיקה שוב ניצחה

השנה היה באירוויזיון מינון גדול של דיסקו אירופאי לבן ברטרו לשנות ה-70, ומעט מאוד בלדות מרגשות – זו של הצרפתיה הסולידית היתה בין הקלאסיות שבהן. בין השירים המוצלחים יותר היה דווקא השיר של הגרמניה העיוורת שנשמעה קצת כמו אנסטסיה, אולם משום מה הוא הגיע לדירוג נמוך ביותר. אפשר להתנחם אולי, ששונאים את הגרמנים לא פחות מששונאים את הישראלים.

אסתטיקת שנות השמונים חזרה בגדול עם סגנון המיוזיקל הקברטי-לטיני סטייל "ברנשים וחתיכות" של לטביה, בכובעי בורסלינו וחליפות לבנות. טריק הסטריפטיז הוכיח את עצמו, כנראה. המלטית היפה אירה לוסקו הצליחה לעצור לרגע את הנשימה כששלפה מכיס נסתר בשמלת השמנת הרופפת שלה קומץ נצנצים, תוך תמרון מפליא של הנחת השד חזרה במקומו. גם השיר שלה היה די מוצלח.

אבל בסוף הפוליטיקה שוב ניצחה. ההכרעה בדבר הניצחון היתה של המדינה האחרונה שהצביעה, ליטא, והיה די ברור שהם ישמרו אמונים ללטביה. מסכנים המלטים, תמיד כל כך משתדלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully