וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בטי ווייט בת 90: חוגגת את אחד הקאמבקים המפוארים בהוליווד

חגית גינזבורג

16.1.2012 / 13:06

הפרסומת לסניקרס הוציאה אותה מהנפתלין והדור שלא הכיר את "בנות הזהב" המליך אותה על תעשיית הבידור כולה - בטי ווייט חוגגת 90 ואת הקאמבק הלא ייאמן שלה

אם הייתם שואלים את בטי ווייט לפני שלוש שנים איך היא צפויה לחגוג את יום הולדתה ה-90, היא היתה אומרת לכם שחבריה הפנסיונרים בטח יארגנו לה איזו מסיבת תה ועוגיות בגינה של בית האבות. אולי גם קצת סיידר, למקרה שיתחשק להם להתפרע. אבל הנה היא כעת, שנייה לפני העשור העשירי של חייה, סוגרת יותר מ-60 שנה בשואו ביזנס ובעיקר, חוגגת את הקמאבק המפואר ביותר שהוליווד ידעה בשנים האחרונות. במקום מסיבת תה אנמית, ווייט תחגוג את יום הולדתה ה-90 בספיישל שארגנה לכבודה רשת NBC, עם מחווה לכל התפקידים שלה ובהשתתפות כוכבים כמו מורגן פרימן, אלן דג'רס, ריי רומנו, טינה פיי, ג'ניפר לאב יואיט ואחרים.

בזמן שרוב הקולגות בגילה משננים רכיבים של תרופות ומחליפים קטטר, אגב התרפקות נוסטלגית על ימים עברו, ווייט מעבירה את ימיה בדילוגים בין הופעות אורח בתוכניות לייט נייטס, לצילומים לסיטקום שלה "שוות בקליבלנד", להפקת תוכנית חדשה ואירועי שטיח אדום שבהם כולם עושים לה כבוד, כיאה למלכה האם של התעשייה.

המקרה של ווייט, שזכורה לרבים מאיתנו בעיקר כרוז הספק נאיבית ספק אהבלה מסדרת האייטיז המיתולוגית "בנות הזהב" ותחגוג ב-17 בינואר את יום הולדתה ה-90, הוא יוצא דופן מכמה בחינות: ראשית, מעטות השחקניות שמצליחות לשרוד את העסק הזה הרבה אחרי שחצו את גיל 50, שלא לומר לפרוץ מחדש בגיל מאוחר בהרבה ואף לנתב את השנים והקמטים לטובתן. שנית, אם כבר נעלמת מהרדאר, אפשר להמר די בבטחה שאף אחד בהוליווד לא יבוא לחפש אותך, אפילו אם יש לך שבעה פסלוני אמי בבית, כמו לווייט. ובנוסף, כמה בנות 90 אתם מכירים שמוכנות ללעוג לעצמן ולגילן בכל הזדמנות, לפלרטט עם גברים שצעירים מהן בחמישים שנה ובאופן כללי לתחזק הומור משובח כל כך?

ווייט, שהתחילה את דרכה על המסך הקטן עוד בשנות החמישים במערכונים שונים, הצטרפה ב-1973 לצוות התוכנית המצליחה "המופע של מרי טיילר מור" ולאחר מכן הפכה לכוכבת גדולה בזכות "בנות הזהב" (1985-1992). את רוב שנות התשעים ותחילת שנות האלפיים היא בילתה בהופעות אורח קטנות בסדרות כמו "אלי מקביל", "משפחת סימפסון", "מופע שנות השבעים", "בוסטון ליגל" ורבות אחרות. ב-2006 היא קיבלה תפקיד באופרת הסבון הבלתי נדלית "היפים והאמיצים", אבל היה זה דווקא התפקיד בסרט "ההצעה", לצדם של סנדרה בולוק וריאן גוסלינג, שהחזיר אותה למקום לו נועדה מלכתחילה – להיות נערת ה"איט" של הוליווד.

מיד אחרי ההופעה של ווייט ב"ההצעה", שם גילמה את סבתא אנני המופרעת, הגיע התפקיד שחשף אותה לדור חדש של צופים צעירים שלא הכירו אותה קודם לכן – פרסומת לחטיף "סניקרס" ששודרה במהלך סופרבול 2009. ווייט גילמה שם בחור צעיר בעיצומו של משחק פוטבול, כששאר החברים יורדים עליו שהוא עלוב ו"משחק כמו בטי ווייט".

הפרסומת ההיא וההומור העצמי שווייט הפגינה - כישרון מופתי שרק הולך ומשתפר מאז - הולידו קמפיין פייסבוק, שקרא למפיקי "סטרדיי נייט לייב" לתת לווייט להנחות את התוכנית. חצי מיליון לייקים מאוחר יותר – ווייט הגיעה להנחות את הפרק ששודר ב-8 במאי 2010. "זה תפס אותי לא מוכנה", אמרה ווייט בראיון למגזין "O" של אופרה ווינפרי בשנה שעברה. "קודם כל, בגלל שפייסבוק ו'סטרדיי נייט לייב' שייכות לקהל צעיר, עם ההומור הצעיר שלהם, ואני קצת יותר מבוגרת מהם. רק קצת. חשבתי שהם איבדו את שפיות דעתם, אם הם רצו לראות אישה בת 88 מנחה את התוכנית שלהם. אבל הם צעירים, מה הם יודעים?".

סביר להניח שגם ללא "סטרדיי נייט לייב", שזכתה לתשואות מהמבקרים והקהל, ווייט הייתה מצליחה לעשות קאמבק, אם כי ייתכן שהמימדים שלו היו צנועים יותר. יום אחרי ההופעה שלה בתוכנית, היא התחילה לצלם את הסיטקום החדש בכיכובה, "שוות בקליבלנד" שמשודר ברשת הכבלים האמריקאית TV land. בכוונה או שלא, הסיטקום עוסק בשלוש נשות בידור שחצו את גיל ה-50 ונבעטו מחוץ להוליווד, רק כדי לגלות שבחור כמו קליבלנד, הן עדיין לוהטות למדי. ווייט היא הדמות המבוגרת שבחבורה, שמתקתקת גברים בזה אחר זה, מכנה את הנשים האחרות "זונות" ומסתובבת רוב הזמן בטרנינגים זרחניים.

התפקיד הזה זיכה אותה בשנה שעברה בפרס השחקנית הקומית של גילדת השחקנים, אבל הוא לא בהכרח הסיבה לכך שאמריקה כל כך אוהבת את ווייט. אם ננסה למצוא גורם עיקרי אחד לכך שהקשישה החביבה הזו הפכה להיות יקירת האומה, הוא טמון כנראה בהומור שלה – אחרי 64 שנים בהוליווד, ווייט מסוגלת להגיד כל מה שעולה על רוחה ולדעת שזה רק יגרום לקהל לאהוב אותה יותר. ממשפטים כמו "אני אוהבת לשחק עם חיות. וגם וודקה היא סוג של תחביב", שאמרה בתוכניתו של דיוויד לטרמן בינואר 2011, אמירות כמו "שרה פיילין היא חתיכת ביץ'" ששחררה בתוכניתו של קרייג פרגסון, הצהרות חוזרות ונשנות על אהבתה האלמותית לרוברט רדפורד ועד לקליפים כמו "I'm still hot", בהם היא מפזזת לצד רקדנים שריריים ומטיחה בנשים צעירות שהן לא יותר סקסיות ממנה (למעשה מדובר בפרסומת לביטוח עבור אזרחים קשישים, אבל הרעיון כשלעצמו היה מקורי להפליא).

עם הגיעה לגיל 90, מגיעות גם מחשבות בלתי נמנעות על הסוף הקרב. דווקא בנושא הזה ווייט נעשית רצינית: "אני רוצה שיזכרו אותי בזכות תרומתי להולכים על ארבע", אמרה השחקנית נטולת הילדים בשבוע שעבר בראיון ל"אקסס הוליווד", "החיות יהיו המורשת שלי בעולם הזה".

מבחינתה של ווייט הקאמבק שעשתה והצלחתה הנוכחית דווקא לא נראים כמו ביג דיל. "החלק הטיפשי בכל זה הוא שבכלל לא ידעתי שנעדרתי מהתעשייה", אמרה בראיון למגזין "O". "אבל פתאום הפרסומת ההיא לסניקרס גרמה להרבה דברים אחרים לקרות ועכשיו אני עסוקה יותר מאי פעם".

בטי ווייט בת 90: מה התפקיד שלה שאתם הכי אוהבים? שתפו אותנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • בטי ווייט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully