וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנוכת סינמטק תל אביב: פעילים חברתיים התפרצו לעבר רון חולדאי

חולית בלאו

16.1.2012 / 20:13

טקס חנוכת המבנה החדש של הסינמטק הופרע בידי פעילים למען המאהל בשכונת התקווה שמחו: "יש עוד תרבות וזו התרבות של ההתחשבות בעניים"; חולדאי: "הם לא מוחים מול האיש הנכון"

טקס חנוכת המבנה החדש של סינמטק תל אביב הופרע הערב (שני) בידי פעילים שמחו על פינוי המאהל בשכונת התקווה בעיר. שלושה פעילים הפריעו למהלך הטקס כאשר נעמדו במקומותיהם באולם וצעקו לעבר ראש העיר תל אביב, רון חולדאי, כשזה עלה לבמה. "יש עוד תרבות וזו התרבות של ההתחשבות בעניים. אתמול פונו אנשים מהתקווה ואתם חונכים בניין חדש", מחו השלושה.

חולדאי חיכה שיוציאו את השלושה מן האולם ואז הגיב לדברים ואמר "הצעירים שמוחים פה צודקים בבסיסו של העניין, הם רק לא מוחים במקום הנכון ומול האיש הנכון ועל כך אני מצטער". לאחר מכן המשיך הטקס כסדרו וחולדאי המשיך בנאומו ואמר כי "מראשיתה של תל אביב היו מוסדות התרבות חלק בלתי נפרד מן ההוויה העירונית – התיאטרונים, המוזיאונים, התזמורת, האופרה ועוד. בשנת 1973 נוסף להם הסינמטק – ביטוי להכרה בחשיבותה של אמנות הקולנוע כנכס תרבותי מהמדרגה העליונה".

שרת התרבות והספורט לימור לבנת קראה בנאומה להגדלת תקציב התרבות. לדבריה, "הערב הזה, בו אנו חונכים את המשכן המרהיב והיפה הזה הוא ערב של חגיגה אמיתית. ראוי לו לסינמטק הלבוש היפה הזה. חשוב להזכיר שביום ראשון נחנוך גם את 'הבימה' המחודשת, וראויה גם 'הבימה' לשמלתה החדשה. ראויים כל מוסדות התרבות שלנו שמשכנם יהיה מכובד כי תכולתם מצטיינת ומצוינת. ראוי גם שתקציב התרבות יהיה גדול יותר. הרבה יותר. הרבה הרבה הרבה יותר. אמנם השנה הוא הגדול ביותר שהיה, אך הוא עדיין קטן".

השקת אגף חדש בסינמטק תל אביב. שי אוקנין
חנוכת המבנה החדש של סינמטק תל אביב/שי אוקנין

אתמול, כאמור, פונה מאהל התקווה בשנית, שמונה ימים לאחר הפינוי הראשון והאלים. במהלך הפינוי אתמול נעצרו ארבעה בני אדם, בהם סתיו שפיר, ממובילות המחאה החברתית בקיץ, משום שלטענת המשטרה הפרו צו הרחקה מהמקום. בתגובה לטענות המפונים נמסר מעיריית תל אביב כי "בשל מצבם הייחודי של יושבי 'מאהל התקווה' ולאור ההבנה כי מרביתם נתונים במצוקה, איפשרה העירייה את שהותם בגן הרבה מעבר למאהלים אחרים בעיר. במקביל, פעלה העירייה מול משרד הרווחה לאישור מענק כספי חד פעמי המיועד לשכר דירה ואף הכפילה סכום זה, על מנת לאפשר להם למצוא קורת גג לתקופת החורף. לפי כך, קיבלו 47 משפחות מיושבי המאהל מענק בסך 6,270 שקלים לבודדים ו-10,000 שקלים למשפחה. זאת בנוסף לסיוע בשכר הדירה הניתן להם על ידי משרד השיכון, בסך 600-1,400 שקלים בחודש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully