וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 12: המכביז חוזרים, דת' קאב פור קיוטי אפלים וסיאטל עוד כאן

18.1.2012 / 7:24

בלוג הרוקנרול של מני אבירם עם החדש של המכביז, קליפ אפל ומצוין לדת' קאב פור קיוטי והאיש שקדוש לרוקנרול בסיאטל יותר מקורט קוביין

מכבי אש

המכביז. Simone Joyner, GettyImages
גם אם העולם ייחרב בסוף 2012, לפחות פתחנו את השנה מעולה. אורלנדו וויקיס מהמכביז/GettyImages, Simone Joyner

אפשר להכריז: 2012 התחילה עכשיו. שני אלבומים שחיכיתי להם כבר כאן, "Attack on Memory" של Cloud Nothings, ו-"Given to the Wild" של הלהקה עם השם הארור The Maccabees. אז ככה: עם כל הכוונות הטובות והמאמץ הכן לא עפתי על האלבום השני של דילן באלדי, שהוא בהחלט לא רע, אבל ההרגשה היא שמישהו שם הזיע כדי שנקבל תחושה של רוקנרול חשוב, זועק, מעולמות – סלחו לי על ההשוואה – קורט קוביין. אז הנחתי כרגע את האלבום הזה בצד. לעומת זאת, המכביסטים שטפו את המגרש עם אלבומם השלישי והציגו את האלבום הראשון הראוי של השנה. בתמורה, הם יפתחו את הבלוג השבוע.

"The Maccabees – "Forever I've Known

בשבועות האחרונים כבר חגגתי כאן על שני קטעים מתוך החדש של הלונדונים, והנה עוד מנה, רגועה יותר. "Given to the Wild" הוא אלבום עדין, כמעט עצור, אלגנטי ואינטליגנטי. טביעת האצבע של מי שהפיק אותו, איש DFA טים גולדסוורת'י, נוכחת, גם רוחן של הלהקות האנגליות שכיכבו ב-2011, בראשן דה הורורז, והוא אלבום שלם יותר מאשר קולקציה של שירים בלתי נשכחים. בקיצור, התחלה אופטימית לשנה פסימית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

"Cloud Nothings – "Wasted Days

ובכל זאת, החברים מקליבלנד כן ראויים לתשומת לב. אני חושב שהשיר הזה, כמעט תשע דקות אורכו, מסביר הכי טוב את תחושותיי כלפי האלבום. טוב, אך לא חודר. לא אותי לפחות.

"Tanlines – "Brothers

שיר השבוע שלי, על קו השיזוף שבין רוקנרול לאלקטרוניקה, מגיע אליכם בחסות הצמד הברוקלינאי הזה, שיוציא את אלבום הבכורה שלו במרץ. ג'סי כהן ואריק הם חיממו בעבר, בין השאר, את ג'וליאן קזבלנקס ו-Yeasayer, ונראה לי שיש למה לחכות.

תורידו כאן

"Willis Earl Beal – "Evening’s Kiss

שיר השבוע השני שייך לסינגר-סונגרייטר צעיר שחור משיקגו, שזה כבר משהו שמבטיח לו תשומת לב. ואחרי שממצים את סיפור הרקע הזה, פלוס את הדרך שעשה עד שהלייבל XL החליט להחתים אותו, נשארים עם פולק בלוזי מינימליסטי וכן. נמתין בציפיה לאלבום הבכורה, שינחת במרץ.

"Nada Surf – "Waiting For Something

ההרכב הוותיק והאהוב נאדה סרף מוציא החודש אלבום שביעי בשם "The Stars Are Indifferent To Astronomy", ופנינת הפאוור פופ הזאת היא הקטע השני שיוצא ממנו. לשמוע בריפיט ולהוריד כאן.

"Lee Renaldo – "Off the Wall

סינגל ראשון ויפה של איש סוניק יות' ז"ל (הלהקה, לא האיש, יבדל"א וגם, זה עוד לא הוכרז רשמית), מתוך אלבום סולו בשם "Between The Time And The Tides", שייצא במרץ. יותר REM מוקדמים מאשר להקת האם שלו, ואין לי בעיה עם זה.

תורידו כאן

"Bear in Heaven – "The Reflection of You

במרץ ייצא האלבום החדש של להקת הסינת'-רוק מברוקלין, "I Love You, It’s Cool" הוא שמו החביב, הנה טעימה ראשונה.

"Woods – "Any Other Day

וברוקלין אחרון ודי. קליפ טריפי חדש לשיר מתוך האלבום האחרון של הרכב הפולק, "Sun and Shade", שברח לי מסיכומי השנה.

"Real Estate – "Easy

בסוף 2011 יצא גם "Days", האלבום השני של ריל אסטייט הניו ג'רזיאים, שפספסתי בזמן אמת לצערי, אותו ואת הדרים-פופ המלודי והנוסטלגי שבו. השבוע יצא קליפ חדש ומשעשע לשיר שפותח אותו, אותו ביים הקומיקאי/איש הרדיו/ התסריטאי/והבמאי טום שארפלינג.

דת' קאב פור קיוטי - "Underneath The Sycamore"

את "Codes and Keys" של דת' קאב לא פספסתי, אבל במקרה שלו היה ברור מההתחלה שאין בו את מה שצריך כדי להגיע לסיכומי סוף השנה. ואני אומר את זה בכאב, כי בבן גיבארד יש הרבה יותר, או כך לפחות חשבתי, ממה שיוצא ממנו באלבומים האחרונים של הלהקה. אולי הפרידה הטריה מאשתו, זואי דשאנל, תחזיר לו את ההשראה. עד אז, הנה קליפ קומיקסי פילם נוארי חדש לשיר מתוך האלבום.

"Sharks - "Arcane Effigies

הסינגל הראשון והמצוין מתוך אלבום הבכורה העתידי של האנגלים, "No Gods", שייצא במרץ. Pאנק להמונים, עם רוח גבית של הבאזקוקס, הקלאש וכו'.

"Wavves - “Hybrid Moments

ווייבז, שהביאו לנו את היציאה החד פעמית "I Wanna Meet Dave Grohl", עושים עבודה יפה עם הקאבר הקצרצר הזה לשיר של המיספיטס.

פצצה מהעבר:

אח, Mother Love Bone, האמא הסיאטלית הגדולה. הרחם שממנה נולדו פרל ג'אם וטמפל אוף דה דוג. אנדרו ווד, סולן הלהקה, שמת ממנת יתר כמה ימים לפני שאלבום הבכורה שלהם, "Apple", היה אמור לצאת, הוא קדוש הרוקנרול השני של סיאטל, אחרי ג'ימי הנדריקס, ולפני קורט קוביין וליין סטאלי, ומי שפיזר בנדיבות השראה על כריס קורנל, אדי ודר וכמעט כל מי שקרא לעצמו זמר וניסה את מזלו בעיר מלאת הקסם ההיא. השיר הבא הוא אחד משירי האהבה למוזיקה הכי משמעותיים ויפהפיים שנכתבו אי פעם, שגם נתן את השם לסופר גרופ ההיא שקמה כגלעד לווד. תנצב"ה.

קורדרוי: כל הפוסטים בבלוג הרוקנרול של מני אבירם
קורדרוי: עוד שירי רוקנרול שפספסנו? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully