וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

Smash: הסדרה שתקבור את "glee"

"Smash", דרמה מוזיקלית למבוגרים, היא ההייפ הגדול של העונה בארה"ב, וכמו שפרק הפיילוט נראה - היא צפויה להשאיר רק אבק ל-"glee"

כמעט לפני שלוש שנים שודרה בטלוויזיה האמריקאית פרימיירה נוצצת ומלאת ציפיות לסדרה מוזיקלית שהצליחה להמיר את ריגוש הריאליטי שסיפקה "אמריקן איידול" לכזו שמלאה בדרמה, קומדיה והורמוני נעורים – וכך הגיעה אל העולם "glee".

הביקורות היללו, הצופים התרגשו, המעריצים זמזמו והמתחרים קינאו. לכן היה זה רק עניין של זמן עד שתגיע סדרה שתרכב על ההצלחה ובמקרה הטוב גם תשדרג אותה. במקרה של הסדרה "Smash" היא אכן עלתה על הגל של "glee" ובקצב הנסיגה המבהיל של הרייטינג הנוכחי שלה בעונתה השלישית, סיכוי רב שבכלל תשאיר לה רק אבק.

בעוד מספר שבועות תעלה ברשת NBC הסדרה הכי מדוברת של עונת החורף בארה"ב, אותה מפיק סטיבן שפילברג והיא נקראת "Smash" - דרמה קלילה ומוזיקלית המתרחשת בניו יורק סביב הפקת ברודוויי מסעירה. מצפייה ראשונה בפרק הפיילוט בהקרנה מצומצת אליה הוזמנה וואלה! תרבות, אכן מסתמן שמדובר כאן בלהיט; עם זאת, ההימור לשבץ אותה כסדרת תחליף באמצע עונת הטלוויזיה יכול להיות בעייתי או מפתיע. הבאזז כבר שם, רק צריך לדאוג שגם הצופים.

בפרק הראשון של "סמאש" אנו מתוודעים לג'וליה (דברה מסינג מ-"וויל וגרייס" בתפקיד מעולה) וטום (כריסטיאן בורל), צמד מפיקים ניו יורקים שמחזות זמר זורמים אצלם בדם – הרבה יותר מאשר הניסיונות של ג'וליה ובעלה לאמץ ילד או של טום למצוא בן זוג. השניים מחליטים לכתוב מיוזיקל על מרילין מונרו, וכבר בפרק הפיילוט הם מתחילים לגלגל את הרעיון, לכתוב את שיר הנושא שמודלף לאינטרנט ולחפש את הכוכבת הנולדת שתגלם את מרילין. שתי הפייבוריטיות שמתחרות על התפקיד הן אייבי וקארן, האחת היא ידידת המפיקים שכבר הרבה זמן מחפשת לפרוץ והשנייה היא מלצרית עם רזומה דליל וחבר בריטי מציק.

הקצב של פרק הפתיחה של "Smash" סוחף. אין רגע אחד שנתקע והחיבור לסיפור הוא מיידי. במקרה הזה, ההייפ סביב "Smash" הוא המכריע ביותר, שכן מדובר במוצר איכותי שרק מחפש חום ואהבה. הקידום באמריקה לסדרה הוא עצום, עם שלטי חוצות וטפטופי ידיעות על הליהוקים המגרים. ביניהם גם אנג'ליקה יוסטון האגדית בתור איילין, המשקיעה הפוטנציאלית ששקועה בחובות סביב גירושיה מטייקון עסקים, וקתרין מק'פי (קארן), בוגרת "אמריקן איידול" שהגיעה עד לגמר העונה החמישית והפסידה לטיילור היקס. בהמשך עתידה להפציע לתפקיד אורח גם אומה תורמן.

smash. imdb
סוף סוף עלינו כיתה. מתוך "Smash"/imdb

במקביל לכך, הביצוע של מק'פי לשיר "Beautiful" של כריסטינה אגילרה כבר מפומפם ללא הרף והיא כבר חורשת על כל תכניות האירוח. ואם כבר באגילרה, שופטת "The Voice", עסקינן, הרי שהסדרה עולה למחרת פתיחת העונה השנייה של תכנית הכישרונות, שבעצמה משודרת בארה"ב מיד לאחר הסופר בול, השיבוץ הטלוויזיוני המבוקש ביותר שישנו. NBC הולכת על כל הקופה עם “Smash” ולא תהיה מוכנה להסתפק בפחות משלאגר.

אם לחזור להשוואה לתיכוניסטים המזמרים של תיכון מקינלי, הרי שמצפייה בפרק הבכורה של “Smash” עולה שיותר מהכל היא בדיוק כל מה ש-"glee" היא לא, או יותר נכון – היא כל אותם דברים שאבדו ל-"glee" מזמן, או איפשהו בסוף העונה הראשונה אם תרצו לדייק. בעוד "glee" כבר מזמן מיסחרה את עצמה לדעת, הוצפה בדמויות שטוחות ועסוקה בלמצוא עוד סיבה למסיבה כדי לשיר עוד שיר של קייטי פרי, הדיוק שבבחירת הנאמברים והשילוב שלהם בעלילה ב-“Smash” מרגישים הרבה יותר טבעי ונכון.

יהיו מי שיגדירו את "Smash" כ-"glee" למבוגרים, אך בעצם יש פה הרבה מעבר; ב-"Smash" ישנם דיאלוגים מצוינים, משחק טוב ועלילה מכוונת מטרה, בניגוד לפעם המיליארד בה שמעתם את מר שוסטר מדקלם "יופי, ידעתי שיש לך את זה", או לחפש עוד דמות מאוסה שאפשר להוציא מהארון. היעדר כל הגימיקים השחוקים האלו והאיכויות שלה בפני עצמן, הם תמצית הסיבות לאהוב את "Smash" ובאמת להרגיש שסוף סוף עלינו כיתה.

"Smash" - כבר לא יכולים לחכות לראות במה מדובר? שתפו אותנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • smash
  • glee

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully