וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצומה: "רשות השידור תוביל לסגירת קול המוסיקה"

18.1.2012 / 11:05

למעלה מ-7,000 אנשים חתמו על עצומה היוצאת נגד הזעזועים בתחנת קול המוסיקה, שלטענת החותמים יובילו לסגירתה

הזעזועים סביב תחנת קול המוזיקה של רשות השידור מאז מינויו של אריה יאס למנהל התחנה בתחילת החודש הולכים וגוברים. בימים אלה הולכת ותופסת תאוצה עצומה, עליה חתמו יותר מ-7,500 איש, ובה הקריאה לפעול למען שימור ערוץ הרדיו קול המוסיקה ושיפור תנאי העבודה וההפקה בערוץ.
עצומה זו מתווספת לגילוי דעת שפרסמו לפני שבועיים עורכים בתחנה ובה האשימו את הרשות בחיסולה. עורכי תכניות הפיצו לאחר היוודע דבר מינויו של יאס גילוי דעת ובו כתבו כי כיוון שאין לו כל רקע מוזיקלי מתאים, הם רואים בבחירה בו "סטירת לחי מצלצלת לכל אחד מאתנו, ביזוי ורמיסה של ערכי המקצועיות והיושרה" וכי מדובר ב"צעד מכוון בדרך לסגירת קול המוסיקה". יצוין כי לפני מינויו פעלה התחנה במשך חודשים רבים ללא מנהל.

בעצומה שמופצת ברשת מוזכר אותו מכתב. "בגילוי הדעת שהופץ מתגלה תמונה עגומה, לפיה מפעילה רשות השידור מדיניות בוטה ומגמתית של ביטול תקנים לעורכים בערוץ והתעלמות ברורה מן הצרכים המינימליים - לרבות משאבי אנוש מקצועיים וציוד - הדרושים למען המשך קיום הפעילות בו. המגמה הנוכחית תוביל במהרה להיעלמות הפעילות בערוץ וסגירתו", נכתב בעצומה, בהתייחס לכך שמספר התקנים לעורכים בתחנה קוצץ ביותר ממחצית.

עורכי העצומה, שכאמור חתמו עליה אלפי אנשים, טוענים כי לשם המשך פעילותה של התחנה יש לעדכן את התקציב ולפעול להוספת מספר תקנים לעורכי מוסיקה חדשים, קניית תקליטורים נוספים והחזרת התקנים לטכנאי הקלטה.

"סגירת ערוץ קול המוסיקה, גם אם לא באופן מוצהר אלא על ידי הסרת אחריות וחוסר התערבות בגסיסתו - תהווה הבעת עמדה נחרצת נגד קיומה של כל תרבות בישראל, שאינה מבוססת רווח כספי מידי ורייטינג בלבד", נכתב בסוף הדברים.

בעקבות הפרסומים ובתגובה לעצומה הודיעו יו"ר רשות השידור, ד"ר אמיר גילת ומנכ"ל הרשות יוני בן-מנחם, בוועדת התוכן של מליאת הרשות כי הם "דוחים על הסף את הפרסומים והשמועות הזדוניות בדבר החלטה, כביכול, לסגור את רשת "קול המוסיקה". המוסדות וההנהלה מייחסים חשיבות רבה לרשת "קול המוסיקה" שהיתה ומהווה נדבך חשוב בשידור הציבורי, ואין ולא הייתה כל כוונה לסגור אותה", כך בהודעה רשמית של רשות השידור.

עוד הוסיפו ברשות כי מנהל "קול ישראל" מיקי מירו, נענה לבקשת מנהלה הנכנס של רשת "קול המוסיקה" ואישר 12 הפקות חיצוניות מתוך 20 שהוקצו לכלל רשתות "קול ישראל" בחודש הקרוב, זאת כצעד ראשון מתוך כוונה לחזק את הרשת ולייצבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully