וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פופ לוק 11: מתגברים על טראומות מהניינטיז

19.1.2012 / 7:45

הקאסט של רוני פיאלקוב מחלים מטראומת מקצבי הארבע על ארבע של הניינטיז, עם גרסאות מודרניות ומלאות אהבה לרחבה

לפני כמה ימים התנגן ברקע איזה קטע קלאב טראנס גרמני טיפוסי, בואך 1995. היו שם כל המרכיבים הצ'יזיים הנחוצים, הרתיעה מרמיזה או איפוק כלשהו, הסינתים הזולים, המצילות המתלהבות הטיפוסיות וכמובן העליות הנודעות. כן, זה היה מצחיק, אין ספק, אך לפתע תובנה גדולה עלתה. למי שהתבגר באותן השנים והתחיל ללכת למועדונים, המפגש עם מוזיקה כזאת יכול היה להיות חוויה בעלת השלכות רבות וארוכות טווח.

הרי אם זו היא מוזיקת המועדונים, ובטח ובטח אם זה הקהל שנהנה ממנה, אולי צדקה המשטרה הבריטית במלחמתה נגד המוזיקה הרפטטיבית. אולי צדק הרב בא-גד והפחד שלו מהשחתת הנוער (הוא בכלל התנגד להגעת גאנז אנק רוזס, סליחה, רובים ושושנים, לארץ, אבל נרתום אותו כאן לצורך הטיעון), אולי צדק כל מטיף אשר יצא אי פעם כנגד תרבות המועדונים המדרדרת לרעה. וגם אם הם לא צדקו, אין ספק שמדובר במוזיקה נוראית ורדודה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפסקנו לפחד והתחלנו לאהוב. Maxxi Soundsystem/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא הרבה אחר כך הפציע הדינמו דבש בתל אביב, ואיתו הדראם אנ' בייס, וה-IDM והברייקביט ושאר ממתקי השנים היפות ההן, והסלידה ממוזיקת המועדונים נמחקה כלא היתה והתחלפה באהבה גדולה. אבל הטראומה הזו מכל מה שהוא ארבע על ארבע נשארה. איפשהו בתאים האחוריים של המוח שרד הקישור העמוק בין המקצבים המרובעים לבין הצורך לברוח ומהר. מאז חלפו הרבה טיונים ברמקולים, היה מספיק זמן להתוודע למוזיקת אנדרגראונד אמיתית ואיכותית, והדעות הקדומות התפוגגו. ובתקופה שאנחנו נמצאים בה, כשההאוס שוטף את תל אביב והעולם, מרבית הזכרונות הרעים נמחקו כליל, ואפשר ליהנות ממוזיקת מועדונים פרופר ולתת לה את הכבוד שברור שמגיע לה.

ובכל זאת, הנטייה שלנו כאן בפופ לוק היא אל הכיוון היותר שבור, אל הגרוב הפחות מרובע. לשמחתנו לאחרונה חלה התקרבות בין שני המחנות, וזליגת רעיונות ביניהם. הגאראג' משפיע על ההאוס, הטכנו מתערבב בדאבסטפ, המחיצות היטשטשו, וטוב שכך – מוזיקה לא צריכה ביקורת גבולות. הקאסט הפעם עובר על מגוון טעמים של הארבע על ארבע, בלי לנסות לקטלג או להכניס למשבצות. אם זאת מוזיקה טובה וחדשה והקיק יושב על ה-1,2,3,4 – אנחנו בעניין.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לוקיבוי/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז מה יש לנו כאן? רימיקס הורס של מאקסי סאונדסיסטם, הוא סאם ווטס מברייטון, שלוקח ווייב אולד סקול טהור ומשדרג אותו עם סאונדים עדכניים ובס רוצח שמגיע באמצע הקטע. גם הצמד הוותיק פייז אקשן תורם כאן רימיקס ניו דיסקו למהדרין לקטע שיצא בלייבל שלהם, ומראים שעם הניסיון אין מה להתווכח. עוד מפיק עם עבר מכובד מאחוריו, Daz-I-Kue, מהקולקטיב Bugs In The Attic, מגיש פה קטע אפרו-דיסקו יחד עם Rhettmatic, מתוך אלבום חינמי מתנת Do-Over. ליין המסיבות מלוס אנג'לס (של Aloe Blacc בין השאר), שהפך זה מכבר למוסד, קפץ לפיליפינים לצורך הרמת מסיבה, ובמשך הביקור הספיקו דאז-אי-קיו ורהטמטיק שהתארחו במסיבה להקליט אלבום שלם עם מגוון השפעות מעורבבות והרבה גוד טיים באוויר. אתם יכולים להוריד לכם עותק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לגמרי לוהט. Todd Terje/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד נכנסו למיקס שני קטעים חדשים במיוחד של Todd Terje, המפיק שאיש אינו יודע איך להגות את שמו נכון (אז הנה הוא מסביר את זה בעצמו), שכמו שחקן NBA הוא פשוט On fire בחודשים האחרונים. אחרי שהוציא אי.פי. מהטובים ביותר של השנה שעברה, טריי מצליח לשמור על המומנטום עם הקטע "Inspector Norse", מפלצת ספייס דיסקו נפלאה, ובסוף החודש מוציא גם רימיקס לא רע בכלל לרוקסי מיוזיק. עוד בסט, מישהו שממש רותח לאחרונה, Machinedrum, חצי הצמד Sepalcure, עם קטע שיצא ממש ביום שלישי מתוך אי.פי חדש בו הוא מתרחק מהחלום הקסום והמוזר שהיה האלבום שלו בשנה שעברה וחוזר אל הדאנספלור בצעדים שבורים.

ראויים לציון גם Hackman עם עוד קטע איכותי כמו כל דבר אחר שיוצא תחת ידיו, וגם לוקיבוי, מפיק רוסי המתגורר בלונדון, שיחד עם חברו להפקה קליק מפיחים רוח חדשה ברחבה ונראה שכדאי לשים עליהם עין בעתיד הקרוב. ובזאת סיימנו לפרוק אנרגיות. נפגש בעוד שבועיים עם מלא מוזיקה חדשה, מכיוון אחר לגמרי סביר להניח.

הפלייליסט

00:00 - David August – You Got To Love Me // Diynamic Music
06:00 - Parallel Dance Ensemble – Shopping Cart (Maxxi Soundsystem Remix) // Permanent Vacation
12:00 - The Shack – One & Only (Faze Action mix) // Faze Action
18:00 - Eats Everything – The Size // Dirtybird
23:30 - Daz-I-Kue + Rhettmatic – Punta Fuego Mornings // Free Download
27:30 - Todd Terje – Inspector Norse // Smalltown Supersound
33:30 - Machinedrum – DDD // Lucky Me
39:00 - Tony Blitz – It's Been A While! // Free Download
43:30 - Klic & Lokiboi – Won't // Top Billin
47:00 - Hackman – Sunburst // PTN
54:00 - Jesse Boykins III – B4 The Night Is Thru (FS Green ElectroLove remix) // Free Download
59:30 - Perseus – Running Back To You // Free Download
64:00 - Todd Terje – Swing Star (part 2) // Smalltown Supersound

  • עוד באותו נושא:
  • פופ לוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully