וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערת שוליים" מתקרב לאוסקר

18.1.2012 / 20:10

סרטו של יוסף סידר מתקרב למועמדות לפרס הגדול: נכלל בין תשעת הסרטים הסופיים לפרס הסרט הזר. סידר: "שמחים ומתרגשים, אבל המשמעות היא עוד שבוע של מתח"

"הערת שוליים" של יוסף סידר נכלל בין תשעת המועמדים הסופיים לפרס הסרט הזר באוסקר הקרוב, כך חשפה הערב (רביעי) האקדמיה.

לצד סידר, המועמדים הם: "פרידה" האירני, המועמד המוביל לאוסקר, זוכה פרס דב הזהב בפסטיבל ברלין, גלובוס הזהב לסרט הזר ושלל פרסים של איגודי מבקרים; " "Bullhead" מבלגיה, "מר לזר" מקנדה, "Omar Killed Me" ממרוקו, "Superclasico" מדנמרק, "פינה" המצליח של וים ונדרס בשם גרמניה, "In Darkness", סרט שואה מפולין ו-"Warriors of Rainbow" מטייוואן.

הרשימה הזו מעודדת מאוד עבור הסרט הישראלי המצוין, שכן היא מפתיעה ומותירה סרטים בולטים מחוץ לרשימה, בהם נציגי איטליה, פינלנד, לבנון, צרפת ומקסיקו. כמו כן, הקולנוע הישראלי מתקרב שוב לאוסקר ממנו נעדר בשנה שעברה, לאחר שלוש שנים רצופות בהן הגיע לחמישיית המועמדים הסופית לפרס עם "בופור", "ואלס עם באשיר" ו"עג'מי".

בתגובה, אמר יוסף סידר: "אנחנו שמחים ומתרגשים להיות בתשיעייה, אבל המשמעות האמיתית היא עוד שבוע של מתח, עד הסינון הבא". "הערת שוליים" מתמודד על האוסקר לאחר שזכה בפרס אופיר לסרט הטוב ביותר ובשמונה פרסי אופיר נוספים. לפני כן, זכה הסרט בפרס התסריט בפסטיבל קאן, פסטיבל הקולנוע החשוב בעולם.

המועמדים לאוסקר יוכרזו ביום שלישי הקרוב, 24 בינואר, אז נדע אם "הערת שוליים" נוסע ללוס אנג'לס. הטקס עצמו בהנחיית בילי קריסטל ייערך ב-26 בפברואר בלוס אנג'לס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully