וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אטה ג'יימס זמרת הבלוז האגדית הלכה לעולמה

20.1.2012 / 18:54

ג'יימס, שפרצה בשנות השישים והתפרסמה בזכות להיטי ענק כמו "At Last" ו-"Tell Mama", מתה בגיל 73 לאחר מאבק בלוקמיה

זמרת הבלוז האגדית אטה ג'יימס הלכה לעולמה היום (שישי) בגיל 73 בקליפורניה שבארצות הברית. בשבועות האחרונים התרבו הפרסומים על מצבה הקשה של ג'יימס, זאת, לאחר שנודע כי מחלת הלוקמיה בה לקתה הגיעה למצב סופני. בשנים האחרונות הידרדרה בריאותה של ג'יימס, שסבלה גם מאלצהיימר ואי ספיקת כליות.

ג'יימס, שנולדה בשם ג'יימסטה הוקינס, זכתה לקריירה ענפה שנפרסה לאורך שישה עשורים. בשנות ה-50 היא הקליטה והופיעה עם אוטיס רדינג וב-1960 הוחתמה על חוזה הקלטות בחברת התקליטים החשובה "Chess Records". שנה לאחר מכן יצא אלבום הבכורה שלה, "At Last," ובו הלהיט הנושא את שם האלבום שהפך למזוהה ביותר עימה. השיר זכה לגרסאות כיסוי רבות, בין היתר של ביונסה וכריסטינה אגילרה.

ג'יימס, שזכתה בששה פרסי גראמי והוכנסה להיכל התהילה של הרוקנרול ב-1993, נודעה בזכות שירים נוספים כמו "I'd Rather Go Blind", "Tell Mama", ו-"All I Could Do Was Cry". בעבר היא סבלה מהתמכרות לסמים וכן מבעיית השמנת יתר ובשנים האחרונות הידרדר מצבה הבריאותי.

ב-2008 גילמה ביונסה את דמותה בסרט "קאדילק רקורדס" שסיפר על עלייתה ונפילתה "Chess Records". כמו כן היא ביצעה את שירה של ג'יימס "At Last" בנשף כניסתו לתפקיד של נשיא ארצות הברית ברק אובמה. ואולם, מחווה זו עוררה את חמתה של ג'יימס שנעלבה שלא הוזמנה לשיר את השיר בעצמה.

אטה ג'יימס: האזינו לשירים הנפלאים של הזמרת בוואלה! Music
אטה ג'יימס: בואו להיפרד מהזמרת האגדית בפייסבוק

הקלאסיקה של ג'יימס:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully