וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועץ המשפטי לממשלה: "ניתן להאריך מועד תשלום חובות ערוץ 10"

22.1.2012 / 9:18

פתרון למשבר? היועץ ויינשטיין קבע בחוות דעת כי ניתן להאריך את הזיכיון עד סוף 2012. המשמעות: הערוץ ימשיך בפעילותו בשנה הקרובה

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה ויינשטיין, העביר הבוקר לרשות השנייה לטלויזיה ורדיו ולמשרד התקשורת את חוות דעתו בנוגע להארכת הזיכיון של ערוץ 10. בחוות דעתו קובע היועץ כי ניתן להאריך את הזיכיון עד לסוף שנה זו, המועד בו אמור הערוץ להתחיל ולשדר ברשיון. משמעות הדברים היא כי נמצאה הדרך המשפטית להמשך פעילות הערוץ בשנה הקרובה.

הרשות השנייה תדון בחוות הדעת בישיבת מועצת הרשות שתתקיים מחר, והיא צפויה לאשר אותה ובכך להעניק לערוץ 10 את דחיית החובות הנדרשת לו. חובות הערוץ למדינה עומדים על סך של כ-60 מיליון שקלים. יצוין כי בדיוני וועדת הכלכלה תמך מנכל הרשות, מנשה סמירה, במתן דחיית החובות.

בחוות הדעת, העביר היועמ"ש ביקורת על ערוץ 10 על כך שהוא אינו עומד במחויבויותיו הכלכליות. "יש לציין שמאז החל ערוץ 10 בשידוריו, המחוקק, הממשלה והמועצה באו לקראתו של הערוץ פעם אחר פעם. זאת לאחר שהערוץ נכשל באופן עקבי בעמידה בהתחייבויותיו", כתב היועמ"ש. "קיים קושי עקרוני בכך שערוץ שאמור להיות עצמאי ובלתי תלוי פונה ונזקק פעם אחר פעם לעזרתן של הכנסת והממשלה כדי לחלצו ממצוקותיו".

"לא נעלמו מעיני התבטאויות שונות של חברי כנסת ונציגי ממשלה במהלך הליכי החקיקה שמהן ניתן ללמוד שייתכן שחלק מחברי הכנסת ונציגי הממשלה תמכו בפרשנות אחרת", כתב היועמ"ש בהתייחסו לפרשנותו של החוק המאפשרת את הארכת הזיכיון – פרשות שהתנגדו לה חברי כנסת, שבאה לידי ביטוי בהצבעה של חברי הכנסת מישראל ביתנו והליכוד בוועדת הכלכלה. "אולם בסופו של יום, מרגע שהחוק יצא לאוויר העולם יש לו חיות וקיום עצמאיים, ורק הכתוב בו והמטרה שאותה הוא משרת הם מורי דרך להבנתו", כתב היועמ"ש.

מערוץ 10 נמסר לאחר פרסום חוות הדעת כי "לאחר שהערוץ עמד בכל מחויבויות העבר שלו, כפי שמציינים דוחות הרשות השנייה, אנחנו נברך על כל פתרון שיאפשר את המשך פעילות הערוץ ומימוש רפורמת הרישיונות. הארכה של הזיכיון עד למועד תחילת הרישיונות כי שנקבע בחוק, היא צעד ראשון בכיוון".

ערוץ 10 אמור היה להחשיך מסך ב-27 בינואר, לאחר שועדת הכלכלה דחתה מספר פעמים את בקשתה לדחות את מועד תשלום חובות הערוץ, כ-60 מיליון שקלים, בשנה, כחלק מהמעבר לעידן הרשיונות בתקשורת הישראלית.

לטענת בכירים בערוץ, בהם מנכ"לו יוסי ורשבסקי, הסיבה להתעקשות הממשלה נעוצה בתחקירים שפרסם הערוץ נגד ראש הממשלה ורעייתו, בהם תחקיר "ביבי-טורס", בגינו תבע ראש הממשלה את העיתונאי רביב דרוקר. בשבוע שעבר הורה ראש הממשלה לשר המשפטים, יעקב נאמן, לדחות דיון בהצעת חוק שנועדה להמיר את חובות הערוץ בהעברת הכספים להפקות מקור איכותיות.

מהרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו נמסר: "עם קבלת חוות הדעת המשפטית היום מלשכת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, המחזקת את האפשרות לדון בעת הזו בהארכת הזיכיון לישראל 10, תמשיך מועצת הרשות השנייה את השימוע והדיון בסוגיית המשך השידורים של ישראל 10".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully