וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המבריח" עם מארק וולברג: סרט אקשן בינוני שלא מחדש יותר מדי

מרט פרחומובסקי

23.1.2012 / 10:30

מארק וולברג הלא מרשים במיוחד מככב בסרט האקשן "המבריח", ולמרות שאין יותר מדי דברים רעים לומר על הסרט, קשה גם למצוא מה טוב בו

תכל'ס, "המבריח" הוא סרט אקשן סטנדרטי למדי וצנוע בשאיפותיו, שיכול היה באותה מידה להיעשות בהוליווד לפני עשר או עשרים שנה. אז היו מלהקים אליו את סילבסטר סטאלון או את ארנולד שוורצנגר. היום מלהקים אליו את מארק וולברג. במילים אחרות, גיבורי האקשן של פעם היו צריכים לדעת ללכת מכות ולטפח שרירי ענק.

היום, אולי בגלל ההתפתחות הטכנולוגית, כבר לא באמת צריך את הדברים האלה כדי לנצח את הרעים. ואכן, יש בנוכחותו הקולנועית של מארק וולברג, הגיבור החדש של סרטי האקשן, משהו די אנמי ולא באמת מלהיב. הוא אחד האדם, כמוני כמוך, כוכב האקשן של עידן הריאליטי, שבו לכאורה כל אחד יכול.

אבל עזבו את זה. "המבריח" הוא סרט מפתיע לטובה, בהתחשב למועד שבו יצא (ינואר, הידוע כמזבלה של הסרטים ההוליוודיים) ותקציר העלילה הלא מלהיב שלו. וולברג משחק את כריס, שבעבר התפרנס בהצלחה מהברחות של סמים וכסף מזויף דרך הים, אבל בשלב מסוים הקים משפחה ופנה לחיים נורמטיביים. ברור שמתי שהוא, בעקבות הסתבכות של בן משפחה, הוא נאלץ לקחת על עצמו עבודת הברחה אחת אחרונה מפנמה. מעבר להסתבכויות מופרכות יותר ופחות במהלך הדרך, כריס גם לומד בהדרגה שמאחורי היוזמה של החזרתו הכפויה לפשע עומדים גורמים מפתיעים למדי.

"המבריח" הוא רימייק הוליוודי לסרט איסלנדי, לא פחות ולא יותר, שבויים על ידי במאי איסלנדי בשם בלתזר קורמאקור, מי ששיחק בתפקיד הראשי בהפקה המקורית. הנסיבות האלה מסבירות אולי את עיסוקו המקורי למדי של הסרט בסצנת ההברחות הבינלאומית וגם את החספוס המרענן (האירופאי?) של הצילום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דומה לעשרות סרטי אקשן שכבר ראינו קודם לכן. מתוך "המבריח"/מערכת וואלה!, צילום מסך

יתרון נוסף של "המבריח" הוא צוות השחקנים שלו, שכולל כמה וכמה פרצופים שתמיד נחמד לפגוש על המסך. לדוגמה קייט בקינסייל, בתפקיד מאוד כפוי טובה של אשת הגיבור, "עלמה במצוקה" קלאסית, שבזכות היופי והכריזמה של השחקנית מצליחה לבלוט יותר מהרגיל מסרטים מהסוג הזה. ג'ובאני ריביסי הוא אמנם שחקן שקשה להחליט האם הוא יותר מוכשר או יותר מעצבן, אבל היכולת שלו לעצב באמינות מפתיעה איש רע אקסצנטרי ומשכנע היא מעוררת התפעלות.

בן פוסטר ולוקאס האס בתפקיד "השותפים לפשע" של וולברג היו פעם שחקנים צעירים מבטיחים (פוסטר בסדרת המופת "עמוק באדמה", האס בסרט "העד"), וכאן מוכיחים שהתפתחו לשחקנים בוגרים איכותיים. לבסוף, ג'יי. קיי. סימונס (עורך העיתון הנרגן מסרטי "ספיידרמן") מספק כרגיל הופעה רוטנת ומלאת כריזמה.

כאן בערך מסתיים הייחוד של "המבריח", כי מעבר לכך מדובר באוסף של מהלכים עלילתיים מוכרים למדי מעשרות סרטים דומים שראינו בעבר, לצד תפניות דרמטיות לא מאוד אמינות, שבעיקר נועדו לספק הזדמנויות לסצנות אקשן לא מאוד מלהיבות. התוצאה הסופית היא סרט שאין משהו באמת רע להגיד עליו, וחייבים להודות שרוב הזמן הוא עושה עבודה יעילה למדי, אבל בשורה התחתונה אין לו את היכולת להתעלות מעבר לבינוני.

"המבריח" - מתי ואיפה רואים

מארק וולברג הוא היורש של סילבסטר סטאלון? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully