וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "מלחמת האופל" הפתיע את כולם

22.1.2012 / 18:40

הסרט הרביעי בסדרת "מלחמת האופל" כבש את הקופות עם מספרים גבוהים מן הצפוי. גם "Red Tails" של ג'ורג' לוקאס הצליח מעל התחזיות

האם שוק הקולנוע השתגע ב-2012? בשלהי השנה הקודמת, סרטים שהיו אמורים לעבוד נכשלו במפתיע, ובתחילת השנה הזו, קורה ההפך. בסוף השבוע האחרון, למשל, רואי החשבון בהוליווד חיככו ידיהם בהנאה מול שני מוצרים שהרוויחו מעל ומעבר לציפיות.

הראשון שבהם, שכבש בקלילות את הצמרת, הוא "מלחמת האופל: התעוררות". הפרק הרביעי בסדרת הפנטזיה הצליח יותר מקודמו, משהו שכמעט אף פעם לא קורה, וקטף 25 מיליון דולר. הקהל הגיב היטב לשובה של קייט בקינסייל ולשימוש בתלת-ממד, ולפי רישומי האולפנים הביע שביעות רצון גדולה מהתוצאה. עכשיו אף אחד כבר לא יעצור את הפקת הפרק החמישי.

במקום השני נמצא "Red Tails" בהפקתו של ג'ורג' לוקאס על טייסים אפרו-אמריקאים במלחמת העולם השנייה. במשך חודשים נדמה היה כי סרט זה מועד להתרסקות בטוחה. הטריילר שלו, שבו נראה טרנס הווארד צועק "קבל את זה, מיסטר היטלר", אף נראה כמו פארודיה.

אך ברגע האמת, התברר כי עבודת השיווק המסיבית בקרב הקהל השחור השתלמה, ו"Red Tails" הפתיע עם 19 מילון דולר, שהספיקו לו לסגנות. שוב התברר כי החזאים בתקשורת ההוליוודית לא יודעים לאמוד כהלכה את המתרחש בקהילה האפרו-אמריקאית, ולאור התגובות הטובות מפה לאוזן, אפשר להאמין כי הפתיחה הנאה הזו תזכה להמשכיות בשבוע הבא. גניזתו של הסרט בישראל כנראה כבר לא תשתנה, אבל לוקאס יכול לרשום לעצמו עוד הימור מוצלח.

מתוך Red Tails. imdb
"טיילר פרי שומע? טיילר פרי שומע? עבור". "Red Tails"/imdb

הימור נוסף בסוף השבוע האחרון היה של סטיבן סודרברג. הבמאי הפורה לקח את אמנית הלחימה ג'ינה קארנו, והעניק לה את תפקידה הקולנועי הראשון (ואולי גם האחרון) בסרט הפעולה החדש שלו, "בגידה כפולה". הוא עשה זאת במחשבה כי היא היחידה שמסוגלת לענות כהלכה על הדרישות של דמותו הראשית, ולבעוט לגברים בתחת בעוצמה ובאמינות. אולי זו היתה מחשבה נכונה, אבל שוב התברר כי הקהל לא מעוניין לראות מרביצניות אמיתיות.

בדומה לסרטי העצמה נשית אלימים רבים קודמים, גם "בגידה כפולה" אמנם זכה להערכה ביקורתית, אבל כשל בקופות. הוא הסתפק במקום החמישי עם הכנסות של תשעה מיליון דולרים בלבד, ולאור התגובות השליליות שקיבלו האולפנים מן הקהל, קשה להאמין כי יצבור מומנטום בהמשך. אפשר רק לקוות כי למרות כל זה, הפצתו בארץ לא תתבטל.

רגע לפני הכרזת המועמדויות לאוסקר, הרחיב "הארטיסט" את הפצתו, אבל הסרט הצרפתי האילם עדיין לא מצליח לעורר דיבור גם בקרב הקהל האמריקאי. בסוף השבוע האחרון הכניס רק 750 אלף דולר והכנסותיו הכלליות עומדות כרגע על 12 מיליון דולר – הרבה פחות משני היריבים היחידים שעוד נותרו לו במירוץ על הפסלון, "היורשים" ו"העזרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully