וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרויקט חדש: סרטים ישראלים קצרים יוקרנו לפני סרטים באורך מלא

רוני אפרת

23.1.2012 / 17:13

כמו פיקסאר ודיסני: סרטים קצרים של במאים נבחרים, בהם גיא נתיב, שרון מימון ועוד יוקרנו לפני סרטים כדי להגביר את חשיפתם

לא רק בדיסני ופיקסאר מגישים אפריטיף: החל מחודש פברואר גם בסינמטקים ברחבי הארץ, שם יושק לראשונה פרויקט "מנה ראשונה", ובו יוקרן בכל פעם סרט אחד מסדרת סרטים ישראליים קצרים שנוצרו במסגרת הפרויקט, לפני כל סרט באורך מלא. המטרה: פלטפורמה לקולנוע הישראלי בפורמט מצומצם וטיזרי, ומבלי לאמץ את הכיס – הסרטים יכללו כחלק מהתשלום לסרט בו בחרתם לצפות.

"הפורמטים הקצרים והדינאמיים של הניו מדיה מכתיבים היום מגמות חדשות גם בקולנוע, גם בתיאטרון וגם על המסך הקטן", אומרים גל גרינשפן ורועי קורלנד מבעלי חברת ההפקה GREENproductions אשר יזמה את הפרויקט, "הקהל של היום יודע להעריך אותם, לכן בחרנו מגוון איכותי ומרתק של סרטים קצרים". בין שמות הבמאים ניתן למצוא את אתגר קרת ושירה גפן (“מדוזות"), שרון מימון (“סיפור גדול"), ארז תדמור (“סיפור גדול", "זרים"), גיא נתיב (“מבול", "זרים"), אדם סנדרסון (“זוהי סדום") ואת השחקן יחזקאל לזרוב. גם רשימת השחקנים מרשימה: רמי הויברגר, דביר בנדק, מכרם ח'ורי, עידו מוסרי ועוד.

גם הנושאים מגוונים, ונעים בין קומדיות עד טרגדיות רומנטיות, חיילים, כדורגל, טקסים, קוסמים, ומה שביניהם. עבור חלקם זוהי הקרנת בכורה, ואחרים כבר הספיקו להתארח בפסטיבלים ברחבי הארץ ובעולם. "להרוג דבורה", סרטם של טל גרניט ושרון מימון, זכה בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר בפסטיבל חיפה 2011, הוקרן בפסטיבלים בינלאומיים בברלין ובעשרות פסטיבלים נוספים.

המיזם יכיל אוסף של כ-30 סרטים שיוקרנו לסירוגין במהלך השנה כולה, בשיתוף פעולה הדוק ונלהב של הסינמטקים בארץ. "חברנו למהלך זה, המקובל ומוערך על ידי קהל הצופים בעולם, כדי לחשוף את הקהל הישראלי לפורמט הקולנועי הייחודי הזה", אומר אלון גרבוז, מנכ"ל סינמטק תל אביב, "ומתוך מטרה להעניק ליצירות וליוצרים במה איכותית להקרנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully