וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הערת שוליים" לאוסקר - יוסף סידר: "לי ולבמאי האירני לא מעט דברים משותפים"

רוני אפרת

24.1.2012 / 17:35

במאי "הערת שוליים" התייחס למועמדות לאוסקר, בדגש על התחרות מול הסרט האירני: "יש בהתמודדות מולו משהו פיוטי". בראבא: "מרגיש כאילו אני חוגג בר מצווה"

קובי אליהו

(צילום: קובי אליהו, עריכת וידאו: טל רזניק)

"אני מרגיש כמו ברנש בר מזל", אמר יוסף סידר במסיבת עיתונאים שכונסה שעה קלה אחרי שנודע כי סרטו, "הערת שוליים", מועמד לאוסקר בקטגוריית הסרט הזר. "אין דרך אחרת להסביר את זה. הסרט צבר אוהדים כנגד כל הציפיות ורק בזה יש סיפוק מאוד מיוחד. נתנו לנו להבין שאהבו את הסרט בהקרנות המוקדמות. אבל כן, הופתענו".

כשנשאל על חשיבות הפרס והמועמדות, אמר סידר: "אם לרגע נהיה כנים, 'הערת שוליים' מתעסק בסוגיה הזו ומה קורה כשמכניסים לחיים שלנו איזשהו פרס שממש משתלט על כל שיקול הדעת ומשנה את קנה המידה ולפעמים הורס את קנה המידה. אלו דברים ש'הערת שוליים' נוגע בהם. אני חושב שכמו בסרט, יש כל הזמן תחושה כפולה של מצד אחד התרגשות גדולה וגאווה גדולה, מצד שני יש חשש שיש פה טעות".

"אבא שלי לא מועמד לאוסקר, אבל זה עדיין לא מבטל לחלוטין את האפשרות שזו טעות", התבדח סידר על עלילת הסרט, שעוסק בסכסוך בין אב ובנו על רקע פרס ישראל לחקר התלמוד. "חייבים מתישהו לפוצץ את הבלון".

"אחד הדברים שלומדים מניסיון הוא לא לדבר על המועמדים האחרים", הוסיף סידר בשאלה המסקרנת, כשאחד המועמדים הבולטים הוא הסרט האירני "פרידה". "הקטגוריה הזו היתה רווייה בסרטים מצוינים. זו שנה מצוינת לסרט הזר באוסקר, חלק מהסרטים הכי בולטים לא צלחו את הסינון הראשון. זו רשימה מאוד טובה, שמחמיאה גם לנו באיכות שלה".

"יצא לי קצת להכיר את הבמאי האירני", התייחס סידר לנושא. "אנחנו נפגשים באותן תחנות וחולקים חברת הפצה, סוני. הוא נמצא במצב מעניין. הוא מדבר דרך מתורגמן, אז יכול להיות שאני לא מבין עד הסוף את הצד שלו, אבל השיחות איתו מאוד מעניינות. יש לא מעט דברים משותפים לי ולו". כשנשאל אם יצעד עם הבמאי האירני יד ביד בשטיח האדום צחק סידר וענה: "אני מקווה ללכת יד ביד עם אשתי או אחד המפיקים, אבל היד של האירני תהיה תפוסה. לא יודע אם צריך למקד את תשומת הלב בשני הסרטים האלה. יש בזה משהו פיוטי בעובדה ששנינו שם".

אוסקר 2012: כל התקדימים והפרטים המעניינים
אוסקר 2012: כל המועמדים, כולל ישראל

מסיבת עיתונאים של הסרט " הערת שוליים" על כניסתו לאוסקר, ינואר 2012. קובי אליהו
אושר גדול. סידר ובראבא מתחבקים, משה אדרי מאחוריהם/קובי אליהו

שלמה בראבא, כוכב הסרט, התייחס גם הוא לתחרות מול הסרט האירני ואמר לוואלה! תרבות כי "יש פה גימיק פוליטי, הסרט האירני זה אחד הכי טובים בחמישים השנים האחרונות. אם רוצים לנצח אותם, צריך להתקיף אותם קודם".

עוד קודם לכן במהלך מסיבת העיתונאים אמר בראבא הנרגש כי "אנחנו כל כך צמאים לחדשות טובות, זה ממש נוגע ללב. זה כאילו חוגגים לי בר מצווה". בראבא סיפר כיצד שכנע אותו סידר להצטרף לסרט: "מה שיפה בסיפור סינדרלה הזה הוא שמבחינתי, בן אדם שלא הכרתי ולא ראיתי את סרטיו, קורא לי לאיזה בית קפה שולי ביותר ואני יושב מולו ואני לא מבין על מה הפגישה. הוא נותן לי לקרוא איזה תסריט ואני אומר - זה לא יקרה, זה הזוי, זה כל כך לא סקסי, לא רייטינג ולא מתאים לתקופה. זה נראה לי יותר כמו ביוגרפיה אינטימית עם קהל יעד של עשרה אנשים. משהו באנרגיה של האיש הזה גרם לא לסרב". בראבא תיאר את תחשותיו כעת, עם היוודע דבר המועמדות ואמר: "הרשיתי לעצמי להיות ילד מפגר מנתניה, אני עושה פיפי במכנסיים. אי אפשר לתאר, אני עוד רגע עולה לקבר של הוריי".

מסיבת עיתונאים של הסרט " הערת שוליים" על כניסתו לאוסקר, ינואר 2012. קובי אליהו
כרגיל, גנב את ההצגה. שלמה בארבא במסיבת העיתונאים/קובי אליהו

"אני מקווה שלא נאכזב ונביא את האוסקר", אמר משה אדרי, מבעלי חברת יונייטד קינג שהפיקה את הסרט, לצד המפיק דוד מנדיל, הקרן לקולנוע ישראלי בראשות כתרי שחורי (שנכחו במסיבת העיתונאים), ערוץ 10 וחברת yes. "זה סרט שהביא 300 אלף צופים, זה לא סרט על לבנון ולא על עזה ואני מאמין שאנחנו יכולים להביא. זה כרטיס הביקור הכי טוב של עם ישראל בעולם, במיוחד בימים אלה".

"עכשיו זה החלק הקל", הוסיף סידר באשר לעמידה בלחץ. "אנחנו לא ניתמם, האוסקר הוא מרגש וכל החודשים האחרונים זה כמעט זינב בנו. סרט כזה, שמתעסק בפרסים ובמשמעות שלהם ובהיעדר המשמעות שלהם, אפשר היה לחשוב שאנחנו חסינים, אבל נכנסים לאיזשהו מסלול. ברגע שסוני נכנסו לתמונה, אי אפשר לברוח מהציפייה. יותר קל להתמודד עם זה כשאנחנו מועמדים מאשר אם היינו לא".

"הערת שוליים" נוסע לאוסקר: מתרגשים? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully