וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תרצו" תפגין נגד מוחמד בכרי: "משת"פ עם מחבלים"

עינב שיף

27.1.2012 / 9:51

תנועת "אם תרצו" קוראת לאזרחים להפגין מול מועדון צוותא, שם יופיע בכרי בשבוע הבא עם המחזה "בית ברנרדה אלבה"

תנועת "אם תרצו" תפגין בשבוע הבא מול תיאטרון צוותא בתל אביב נגד השחקן והבמאי מוחמד בכרי, שיככב בהצגה "בית ברנרדה אלבה" שמפיקה האקדמיה לאמנויות המופע. בדברים שמפיצה התנועה בימים האחרונים נכתב כי ביום שני הקרוב, יפגינו אנשי התנועה מול צוותא "ונדרוש שלא להעניק במה לשקרן והמסית מוחמד בכרי", כך בדברי התנועה.

ב"אם תרצו" לא חסכו במילים על בכרי בהפצת דבריהם: "בימים – שחקן קולנוע שרמנטי, בלילות – מפיץ עלילות דם", נכתב שם. "בעברית – מדבר על שלום, בערבית ובאנגלית – משת"פ עם מחבלים. שופטי בית המשפט העליון קבעו שהסרט 'ג'נין ג'נין' גדוש שקרים, ואף הוסיפו שהסילופים שבסרט אינם תוצאה של טעות או של רשלנות מצד בכרי, אלא כוונה מפורשת שלו לעוות את המציאות כדי להכפיש את לוחמי צה"ל".

עם זאת, שכחו בתנועה לציין כי בית המשפט העליון קיבל את פסק דין בית המשפט המחוזי ודחה את ערעור חיילי המילואים שדרשו פיצוי מבכרי על סרטו.

מהאקדמיה לאמנויות המופע נמסר בתגובה: "מוחמד בכרי הוא שחקן ענק, הוא איש שלום שבמשך שנים פעל ושילם מחיר כבד על שאיפתו לדו קיום ואהבת האדם באשר הוא אדם. האקדמיה לאמנויות המופע הוקמה על ידי אנשי תיאטרון מהשורה הראשונה, האקדמיה לאמנויות המופע מקבלת תלמידים ומורים מכל גווני הקשת הפוליטית. בלי דמוקרטיה וחופש ביטוי אין טעם לאמנות. אנחנו מעלים את ההצגה כי זהו מחזה מצוין ולא מיותר לציין שהמחזה עוסק בהדרת נשים ושהמחזאי, פרדריקו גרסיה לורקה נרצח בספרד הפשיסטית בידי קלגסיו של פרנקו בגלל היותו שונה. מה שיש לנו כרגע לומר שכל הכרטיסים נמכרו ושההצגה הבאה שנעלה, 'ציד המכשפות' של ארתור מילר, לא פחות רלוונטית. בנוסף, המפגש של תלמידי האקדמיה עם מוחמד בכרי היה מאלף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully