וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומר אדם באלבום "ילד טוב בגוף של ילד רע": מגיע לנו יותר

חגי אוזן

28.1.2012 / 7:06

עומר אדם כבר הפך לכוכב פופ, ולכן הרמה של אלבומו השני "ילד טוב בגוף של ילד רע", פשוט לא מספיקה לכישרון ברמתו

מה תעשה כשתגדל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סוף סוף, עטיפת אלבום לפנים. עומר אדם על עטיפת אלבומו החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשאדם נולד עם כישרון, הדרישות ממנו הן תמיד גבוהות יותר. לעומר אדם יש את הקול המשמעותי ביותר שיצא מ"כוכב נולד" על כל תשע עונותיה, ובמובן הזה, הוא באמת מגשים את שם התוכנית. כבר כשפתח את הפה, אי אפשר היה להתעלם מהעוצמה, הבשר והצבע הייחודיים לו. בשנתיים וחצי שעברו, הוא הספיק להוציא את אלבום הבכורה "נמס ממך", לפוצץ את קיסריה ולהוציא אלבום שני, "ילד טוב בגוף של ילד רע" וזה עוד לפני שלמד איך מצדיעים בצה"ל.

אלבומו השני של אדם משופע, אפילו מואבס בלהיטים שיחזיקו אותו חזק בתמונה לטווח הקצר, כך שהחשש מכך ששירותו הצבאי עלול אולי לפגוע בקריירה שלו, לא ממש מאיים. אדם עשוי מהחומר המשובח שמחזיק מעמד לאורך זמן, אבל אי אפשר להגיד על השירים שלו, שלא עובדים בטווח הארוך. 9 רצועות מהאלבום יצאו כבר כסינגלים במהלך השנה האחרונה וקשה לומר שאריזתם באלבום משנה בהם משהו. "החיים הם דבש", "מיליון נשיקות" ו"קסם", נשמעים כאילו צמח עליהם עובש.

"מיליון נשיקות":

"ילד טוב, ילד רע" הוא המשך ישיר ל"נמס ממך" בכך שאין בו שום התחכמות, הוא גס וחסר עומק רגשי. גם כשמדובר בשיר הנושא החדש שיצא רק לפני שבועיים, עדיין ניתן להרגיש שמדובר ביצירה לא משמעותית, שהבעיה העיקרית בה היא הטקסט של דורון מדלי. הטקסטים של מדלי, מהכותבים הבכירים בז'אנר המזרחי, נראים כאילו נכתבו תחת אילוץ, או בפראפרזה על אחת השורות המפורסמות ביותר שכתב בשיר "אבא" של שלומי שבת – כי מישהו אמר לו לכתוב שיר על מישהו. מהרמה של שיר הנושא נשמע כאילו הטקסטים של מדלי לא הגיעו מהבטן והלב. למזלו של מדלי, המבצע הוא עומר אדם, ולכן השיר יצליח.

אלא שבשירים אחרים, חלק מהבעיה של האלבום היא גם בהגשה של נער הזהב. רק בגלל שאדם מוכשר כל כך ויש לו את היכולות, אפשר וצריך לצפות ממנו לחשוב צעד אחד קדימה. הרי אדם הוצמד לטובי המוזיקאים בז'אנר ובעמדת המנטור שלו נמצא איציק קלה, שאירח אותו בהופעותיו וגם הקליט איתו את הדואט "קסם". למרות זאת, אדם שוחק עד דק את אותו הסלסול ולא מעמיק את יכולותיו. בגלל שהוא כל כך צעיר, אפשר לצפות ממנו שירחיב את מגוון הסלסולים שלו. רק בגלל שהוא תלמיד מצטיין אפשר לדרוש ממנו שיקח את האוצר שיש לו בגרון ויפתח את זה הלאה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

השינוי באדם חייב להתרחש עכשיו, לפני שהגרון יתקבע. כדאי לאדם לשבת קצת יותר עם קלה וללמוד את תורת המאקאמים ורבעי הטון. זה יעשה לו ולנו, רק טוב. לא הרבה נולדו עם גרון כזה, שיכול להעביר הלאה לדורות הבאים תורה מוזיקלית שעלולה להיכחד. אפשר לראות בזה שליחות שתיצוק משמעות לדרך שלו ולא סתם קריירה של כוכב פופ. את הפסגה הזו, אדם כבר כבש.

עומר אדם משתולל בתאילנד: צפו

תנו צ'אנס למורן קריטי

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
והוא גם קצת דומה פיזית לדודו אהרון. מורן קריטי/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשונה מעומר אדם, נקודת הפתיחה של מורן קריטי שונה ובעייתית. יש לו את צבע הקול הכי שכיח בתעשיית הסלסולים, זה עם הצליל הנקי, התימני והקליל שמקשה עליו לבלוט. דודו אהרון סבל מאותה בעיה, ושנפתרה כשהתחיל לכתוב ולהלחין לעצמו. גם אם זה לא היה שיא המקוריות, עם השנים, נולד הצליל שמזוהה עם דודו אהרון. קריטי דומה מאוד לאהרון בהיבט הזה. יכולות ההגשה שלו הן פנטסטיות. באלבום "מטען של רגשות" שיצא השבוע, אפשר לשמוע כמה שירים טובים מאוד שקריטי הופך אותם למצוינים. קחו לדוגמא את שיר הנושא, שבו קריטי שובר שיאי דרמה, או "אושר" המקסים. האזנה סבלנית לאלבום תגלה את הייחודיות של מורן קריטי כזמר מבצע משובח שכדאי מאוד להקשיב לו.

עומר אדם: אהבתם את האלבום? ספרו לנו בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • עומר אדם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully