וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איילת זורר: "הלוואי ו'הערת שוליים' יזכה באוסקר"

העבודה עם דיאן קיטון, הכלב שאימצה בשביל בנה והברכות לליאור אשכנזי על המועמדות לאוסקר: וואלה! תרבות עם איילת זורר בבכורת סרטה ההוליוודי החדש

שלוש שנים אחרי "מלאכים ושדים", איילת זורר שוב נמצאת בסרט הוליוודי בתפקיד מרכזי. עם זאת, מדובר באימון: רגע לפני פרויקט "סופרמן", בו תככב זורר כאמו של גיבור העל הגדול מכולם, זורר תרגלה בלוס אנג'לס שטיח אדום, בהקרנת בכורה עולמית לסרט "Darling Companion", שכבר מהטריילר שלו אפשר לראות שלנציגה הישראלית הבולטת של ישראל בהוליווד, יש תפקיד מרכזי. עלילת הסרט, המאוד פשוטה ומקסימה, מציבה את דמותה של זורר בתפקיד המשמעות ביותר, או לפחות זה האנושי: כלב המשפחה האהוב אבד בהרי עיירת נופש וכולם נעזרים בחושים העל-טבעיים של דמותה של זורר כדי לנסות לאתר אותו. למעשה כל הדמויות נעות בהתאם לתחושות של זורר, מקשיבים למה שהיא מרגישה והולכים אחריה. אה, ומישהו מתאהב בה, כי כנראה שאין ברירה.

גם בכניסה לאולם הקולנוע "ארלינגטון" שבעיירה סנטה ברברה, זורר תופסת תפקיד מרכזי, כאשר היא למעשה מגיעה אל השטיח האדום רגע לפני שני הכוכבים הגדולים של הסרט, דיאן קיטון וקווין קליין. בזמן הקצר בו הם מתבקשים להצטלם כולם יחד, קיטון וקליין נעמדים אינסטינקטיבית משני צידיה של זורר, והיא מתמקמת במרכז התמונה ביניהם. בהמשך המסלול על השטיח האדום היא מאובזרת באשת יחסי ציבור צמודה, שרק היא בוררת ומאשרת עבורה את הראיונות המעטים מבין עשרות העיתונאים באזור. במקרה הזה, השפה העברית חוצה בקלות את המשוכה הזאת. "אה וואלה, איזה נהדר שאתם פה", זורר אומרת בחיוך גדול, מה שלא בדיוק עזר לראיון שנמשך ליותר מ-3 דקות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בחברה טובה. זורר עם קווין קליין ודיאן קיטון/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני משחקת את כרמן, הבחורה שמאמינה שדרך עולם בעלי החיים היא תסדר את כולם ותחזיר אותם להיות ביחד", מספרת זורר. "היא מעין רואה נסתרות כזאתי, תפקיד חמוד".

איך את עם בעלי חיים בעצמך?

"תמיד אהבתי חיות ולמעשה אימצתי כלב על סט הצילומים של הסרט הזה. אחת הסצנות מתקיימת בבית מחסה של כלבים ומצאתי שם גור, שלקחתי אחרי שהבן שלי רצה כלב הרבה מאוד זמן. זה מצריך אהבה, סבלנות והבנה שיש חיים שונים משל עצמם ולכל אחד מגיע ספייס וחייבים לקבל את זה".

איך היתה העבודה עם שחקנים כמו דיאן קיטון, קווין קליין ודיאן וויסט?

"בסרט היה מאוד מאוד כיף וגם אתר הצילומים בפארק סיטי שביוטה מאוד יפה בסביבות הסתיו. בעיקר היה לי נהדר עם השחקנים ויתר האנשים. העבודה סביב תסריט מצחיק וכתוב שנון היא מאוד כיפית. היו לנו קריאות שולחן שם באמת היה אפשר לראות את העבודה של כל השחקנים וזה הרגיש נהדר".

הקרנת הסרט היא למעשה אירוע פתיחה חגיגי של פסטיבל הסרטים הבינלאומי בעיירה סנטה ברברה שבמרכז קליפורניה. הפסטיבל, המתקיים מאז שנת 1985, מציג סרטים אמריקאים ובינלאומיים כאחד, מארח פאנלים על קולנוע עולמי (השנה גם סביב תנופת סרטים מישראל) ומעניק אות כבוד ליוצרי קולנוע מידי שנה. הפעם למשל יתכבדו בתואר השחקנית ויולה דייויס ("העזרה") והבמאי מרטין סקורסזה. בתוך כך, הבחירה להקרנת הבכורה העולמית של "Darling Companion", שיעלה באופן רשמי ומסודר לאקרנים רק בסוף חודש אפריל, היא ללא ספק הישג ראוי לשבח עבור אולפני סוני המפיצים אותו.

קצת אחרי דברי הפתיחה הקצרים של מארגני הטקס ורגע לפני הקרנת הסרט, עולה לבמה במאי הסרט לורנס קסדן (כחום הגוף, גרנד קניון, נשיקה צרפתית) ומציג את הקאסט. גם כאן זורר עולה אחר כבוד בצמוד לקיטון וקליין, אך עדיין קסדן מתקשה להגות את שמה כמו שצריך. ועדיין הנוכחות של שחקנית ישראלית במעמד שכזה מרגשת מאוד. בקרדיטים מופיעה זורר בתחילה כמתבקש, ועם זאת אליזבת מוס מ"מד מן" מופיעה לפניה, על אף שבפועל היא נוכחת רק בדקות הראשונות של הסרט. היררכיה, מסתבר, היא לא המצאה צה"לית.

מסיבת עיתונאים של הסרט " הערת שוליים" על כניסתו לאוסקר, ינואר 2012. קובי אליהו
הלוואי. יוסף סידר/קובי אליהו

רגע לפני שהיא עוזבת לאפטר פרטי של ערב פתיחת הפסטיבל, זורר מנצלת את ההזדמנות לשלוח איחולים לנציג ישראלי נוסף שיפציע בשמי הוליווד בשבועות הקרובים, במאי "הערת שוליים" המועמד בטקס אוסקר הקרוב, יוסף סידר. "שיהיה לו המון המון מזל, הלוואי", היא אומרת. "וגם ליאור אשכנזי שהוא חבר ותיק שלי ואני מאוד אוהבת אותו. אני מאחלת להם המון בהצלחה".

איילת זורר חורכת את השטיח האדום בסנטה ברברה: התמונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully