וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגודי היוצרים יוצאים למאבק על זכויות היוצרים

רוני אפרת

30.1.2012 / 15:27

איגודי שחקנים, הבימאים ועוד יערכו כנס מיוחד בנושא, שיעסוק גם בתנאי השכר, בקדנציות של מנהלים אמנותיים ועוד

ארגוני היוצרים המובילים בישראל, הכוללים את איגוד השחקנים (שח"ם), הבמאים (בת"י), המחזאים, המעצבים והמוזיקאים, יוצרים בימים אלה פורום מיוחד לצורך התמודדות ומאבק על זכויות היוצרים. בכנס מיוחד שיתקיים בתאריך 3 בפברואר (שישי הקרוב), ייחנך הפורום וידון בנאותות ההפקות, בתנאי השכר, בהגבלת קדנציות מנהלים אמנותיים בתיאטרונים, ביצירת נציגות לאיגודים בפורומים משפיעים ובמודל המדינה לתקצוב תחומי התיאטרון.

נציגי הפורום ייקחו חלק בדיונים בכנסת על זכויות היוצרים, יגיעו להסכמים הנוגעים בין תיאטראות ליוצרים, וימנעו מצבי ניצול. "אנו מקימים את הפורום לאור קשיים רבים שעלו בעת האחרונה מקרב היוצרים אודות ניצול ופגיעה בהם", אומר דביר בנדק, יו"ר שח"ם, "הפורום יהווה גוף מקצועי אשר יידע להילחם על זכויות היוצרים, אם בקרב מקבלי ההחלטות, ואם מול אנשי התיאטרונים בשטח".

"במאיות ובמאי התיאטרון בישראל, רואים בפורום תחנה נוספת במסע לשינוי מעמד היוצר והאקלים של חיי התיאטרון בארץ", אומר סיני פתר, יו"ר בת"י (איגוד במאי התיאטרון), "התיאטרון הישראלי, שהתעצם לכדי תעשייה מפוארת בעשורים האחרונים, סובל מליקויים המאפיינים תעשיה שרכשה רבבות מינויים ברחבי הארץ ואיבדה בדרך ,לעתים את המצפן שלה, כמו את היחס ליוצריה. כינוס הפורום, וההתארגנות של כלל היוצרים והמבצעים מאיגודים שונים ,מבטאים סולידאריות בין כלל השותפים לעשייה, מעצבים את נחישותם לקיים מאבק משותף, וקוראים תיגר על תרבות הנאמנות לחצרות המאפיינת את התיאטרון הישראלי בשנים האחרונות".

  • עוד באותו נושא:
  • שח"מ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully