וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי "אם תרצו" מפגינים נגד מוחמד בכרי: "אבסורד שבצוותא נותנים לו במה"

רוני אפרת

30.1.2012 / 19:42

כשבעים פעילי תנועת "אם תרצו" מפגינים מחוץ למועדון צוותא בתל אביב נגד בכרי, מניפים דגלי ישראל וקוראים "מוחמד בכרי לא רגוע, כולם יודעים שהוא צבוע"

כשבעים פעילי תנועת "אם תרצו" מפגינים הערב (שני) מחוץ למועדון צוותא בתל אביב במחאה על העלאת הצגה במקום בהשתתפותו של השחקן מוחמד בכרי. המפגינים מניפים דגלי ישראל ושלטים ועליהם כתובות "איפה הכבוד לחיילי צה"ל?" ו"יש זכויות אדם גם לחיילים" וקוראים קריאות, בהן "מוחמד בכרי לא רגוע, כולם יודעים שהוא צבוע".

יונתן ואן קספל, מילואימניק שהפגין בצוותא, מחה בשיחה עם וואלה! תרבות: "עשינו הכל כדי לא לפגוע באנשים חפים מפשע. הסרט של בכרי מציג אותי ואת הלוחמים שקברתי כחבורה של רוצחים. בית משפט קבע שהוא שיקר, הוא עשה את זה כדי לפגוע בחיילי צה"ל ובמימון הרשות הפלסטינית. הוא ממשיך עם זה ועם שקרים שביצענו רצח עם. זה מוחמד בכרי. לא מזמן הוא קרא לחרם על התרבות ישראלית, אבסורד שבצוותא נותנים לו במה. הסרט שלו הוא חלק מהאינתיפאדה האלקטרונית של מדינות ערב נגדנו, ובגלל זה אנחנו פה".

בנוסף ישנם אנשים הכורזים בהפגנה וקוראים: "קומץ סהרורי של אנשים במועדון צוותא ילחמו על זכותו של מחבל להפיץ עלילות דם, יתנו לו במה וכבוד, זה מה שהם עושים בתרבות החולה שלהם, המנוונת, מלאה בשנאה. אנשים שתומכים בתעמולה אנטישמית נגד חיילי צה"ל. גוף אנטישמי כמו צוותא נותן לגיטימציה למחבלים, לתומכי טרור, לאנטישמיות, זהו מועדון צוותא. שכל מדינת ישראל תדע שמועדון צוותא מקיים תמיכה בטרור".

הפגנה של תנועת "אם תרצו" נגד מוחמד בכרי. נמרוד סונדרס
מפגינים מתנועת "אם תרצו" הערב בצוותא בתל אביב/נמרוד סונדרס

במועדון צוותא בתל אביב מוצגת הערב ההצגה "בית ברנרדה אלבה" בהשתתפותו של בכרי, ששב לשחק בתיאטרון הישראלי אחרי שנים רבות. בתנועת "אם תרצו" קראו לצוותא שלא לתת במה לבכרי, שכן לדבריהם מדובר במי שמכפיש את שם חיילי צה"ל וסרטו "ג'נין, ג'נין" הוגדר על ידי בית המשפט העליון כרצוף שקרים. שרת התרבות והספורט לימור לבנת אמרה בתגובה לקריאת "אם תרצו" כי היא מצפה מצוותא ל"שיקול דעת" בנושא, ואילו בצוותא אמרו כי אינם מאמינים בחרמות.

בשיחה עם וואלה! תרבות טרם ההפגנה הגיב בכרי לדברים שאמרה לבנת ואמר: "אני לא יודע מה לימור לבנת אמרה, זה לא מעניין אותי, לא היא ולא המפגינים שלה. אולי היא צריכה לעבוד ברייך השלישי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully