וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמי מיכאל - חתן פרס אקו"ם לשנת 2011

רוני אפרת

31.1.2012 / 20:00

הסופר הוותיק זכה בפרס היוקרתי, כחלק מהפרסים שמעניקה האגודה לזכויות היוצרים. חבר השופטים: "מיכאל העשיר את הספרות העברית בכתיבה פורצת דרך ומקורית"

סמי מיכאל זכה בפרס אקו"ם למפעל חיים על שם יהודה עמיחי. שווי הפרס, המוענק כחלק מטקס הענקת פרסי אקו"ם לשנת 2011 הנערך זו השנה ה-54, הוא 35 אלף שקלים. "במשך עשרות שנים של כתיבה העשיר סמי מיכאל את הספרות העברית בכתיבה פורצת דרך ומקורית, שהשפעתה הרבה מעבר לספרות", נאמר בנימוקי השופטים לפרס אותו קיבל מיכאל, "הוא מתאר כאב עמוק לצד ראייה מפוכחת וביקורתית של העבר וההווה, ומצליח לא למעוד במדרון הפלקאטיות".

עוד נאמר בנימוקי השופטים: "מיכאל מעמיד מראה של מילים מול החברה הישראלית, ולא מהסס לנתץ מיתוסים. הוא מתווך באומץ ובכישרון בין המציאות לספרות. מתאר את האישי וגם את הפוליטי באותנטיות שהופכת אותם לאוניברסאליים, מייצר באמצעות המשפטים האמינים והמדויקים שבספריו רעד שמטלטל כל קורא".

בתחום המוזיקה הקלאסית הוענק פרס מפעל החיים למלחין ראובן סרוסי. פרס הישג השנה למלחין, על סך 15,000 שקלים, והוענק ליונתן קרן על יצירתו "שבעה מקומות אחרים". באותו הסכום זכה גם יאיר קלרטג על יצירתו Lingua Ignota"", כפרס ליצירה המוגשת בעילום שם. באותו הפרס בתחום השירה, הוענק סכום כסף זהה למשורר עדי עסיס, על יצירתו "ילד", ובתחום הסיפורת, לסופר משה גרנות על יצירתו "הפרומושיקאים".

פרס מיוחד מטעם דירקטוריון אקו"ם, על סך 10,000 שקלים, יוענק במעמד הטקס עצמו לאקורדיוניסט יהודה אופנהיימר, על תרומתו ליצירה הישראלית בהעשרת רפרטואר היצירות המוסיקאליות לאקורדיון, ועל הלחנה ועיבוד עשרות רבות של יצירות, חינוך והעמדת דורות רבים של אקורדיוניסטים ומוסיקאים בישראל. בפרסי עידוד פרסום היצירה זכו, בתחום הספרות, ענת לוין על יצירתה "מפה לאוזן", בתחום ספרות ילדים ונוער, הסופרת יעל מדיני על יצירתה "יום כיף", ובתחום המוזיקה, למלחינה מרינה גלר על יצירתה A Cello Offering, שלושתם בסכום של 15,000 שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully