וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"ארץ נהדרת": יהודי ארה"ב זועמים על מערכוני "תגלית"

מאמרים בתקשורת היהודית בארה"ב זועמים על מערכוני "תגלית" המציגים אותם באופן גרוטסקי ומביך. בפרויקט תגלית דווקא מרוצים, בקשת מסבירים שהבדיחה עלינו

מערכוני "תגלית" של "ארץ נהדרת" היו מהראשונים בעונה החדשה שזכו לתגובות מצוינות. החיקוי של שני כהן את הילדה היהודית-אמריקאית הטיפוסית, דימוי הילד הברזילאי של יובל סמו וכמובן ג'וש ה"פאקינג אוסום" של ירון ברלד הצליחו להצחיק ולהעביר סאטירה מקורית על פרויקט "תגלית" המפורסם. אבל לא כולם מרוצים מהסידור החדש: קולות הולכים וגוברים בעיתונות היהודית האמריקאית מביעים בימים האחרונים עלבון ממערכוני "תגלית", בטענה שהם מופרכים ויגרמו לחברי אותן משלחות שלא לטייל בישראל ואף לחצות את האטלנטי חזרה הביתה לתמיד.

קהילות היהודים-אמריקאים, המאופיינות לרוב בשמרנות ויחס אוהד ומפרגן לארץ ציון, מתקשות לקבל את המערכונים הסאטירים המציגים את משלחות "תגלית" בגיחוך ומרגישים שזהו חץ לא ידידותי שמופנה לעברן. מאמר שהתפרסם אתמול (שלישי) במגזין הפופולרי טאבלט, המיועד לקוראים יהודים שוחרי תרבות ברחבי צפון אמריקה, מציין כי הדמויות שנבחרו לייצג את הפנים של יהדות ארה"ב הן או גרוטסקיות של "שמן עם אוצר מילים מוגבל ושחקן אחר המגלם בחורה מכוערת שנשמעת כמו בובת צעצוע של כלבים" כפי שנכתב שם או של "נסיכה אמריקאית יהודיה שמתרברבת שבית הקיט שלה בהמפטונס יותר גדול מכל מדינת ישראל".

מעבר להתעכבות על הסטריאוטיפים, במאמר נכתב עוד שהרושם שנוצר הוא שהתסריטאים בחרו בציבור היהודי אמריקאי כמטרה נוחה ללעג, עוד תיירים פתיים, רכרוכיים ומתארים את עצם קיומם של המערכונים כנוירוזה של הלך הדעת הישראלי להרס עצמי אל מול ציבור שעל פניו אוהד ומחבק אותם לאורך כל השנים. וזריקת הבוץ נעשית אישית ומלוכלכת יותר בעקיצה אל עבר "הכותבים הגאונים שמוצאים רק דרך אחת מסוימת להציג סאטירה" ואפילו הערה ש"זה מצחיק מצד התוכנית לצחוק על חשבונם של צעירים שהשקיעו ארבע שנים בלימודים אקדמאים בקולג'ים לעומת עבודת משרד בשירות הצבאי, שזה לרוב מה שהישראלים עושים בצה"ל".

מגזין Forward הוותיק העלה קישור למערכון, תוך מיני אזהרה שלבטח מי שלא יצחק מהמערכון ימצא כמה יהדות ארה"ב נשפטת בעיני הציבור הישראל. בלוג פופולרי בשם Israelity21C מציין שמצער כי המערכון "מלא בציניות משוועת ועושה צחוק מהמחויבות של יהודי הגולה כלפי ישראל" ומבשר כי זוהי בהחלט עילה להחרפת היחסים הממילא מתוחים בין ארה"ב לישראל".

ברשתות החברתיות היו תגובות משועשעות יותר, אך רובן סויגו בהתנצלות מקדימה של "הנה הלינק למערכון המתורגם על תגלית, אולי זה לא בסדר אבל זה די מצחיק", לצד תגובות זועפות כגון "הנה סוף כל סוף עדות לאיך הישראלים צוחקים מאחורי גבנו" ו"בושה שככה מתייחסים למי שתורם ומחזק בלי לשאול שאלות". בבלוגים מתארים את המערכון בזלזול שזהו "אותו הומור שחור שהישראלים אוהבים... ואצלם האמריקאים תמיד מוצגים כליצנים".

דורון קרני, סמנכ"ל השיווק הבינלאומי של פרויקט "תגלית", מסר בתגובה: "ארץ נהדרת, תכנית הסאטירה הפופולרית והבולטת בישראל, החליטה לשים את תגלית על סדר יומה, וזאת כפרויקט הציוני המוביל בעולם. תגלית הינה חלק בלתי נפרד מן התרבות הישראלית ועל כן טבעי לנו שבתור כך ארץ נהדרת בחרה להתייחס אליה".

מקשת נמסר בתגובה: "המערכון מתייחס בעיקר בביקורת על החברה הישראלית שמנצלת את תמימותם ואהדתם המוחלטת של הצעירים האמריקנים. קיבלנו הרבה מאוד תגובות מבוגרי 'תגלית' שמצאו את המערכונים משעשעים ביותר".

"ארץ נהדרת": החזרה היתה טובה?
"ארץ נהדרת": מערכוני תגלית מביכים או מגניבים? תחליטו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully