וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפלו בעריכה: "האח הגדול" עבר את הגבול בעינוי הלבן

3.2.2012 / 6:27

השימוש של "האח הגדול" בטכניקות עינוי של המשטר האירני הוא חציית גבול שלא זכתה למספיק ביקורת ופסטיבל הסרטים "אפוס" יעשיר אתכם. דברים שאסור לפספס

משימה לבנה, דגל שחור

קותי. צילום מסך
קותי/צילום מסך

התרגלנו לכך ש"האח הגדול" היא ניסוי אחד גדול בבני אדם, ואנחנו אוהבים את זה. אנחנו אוהבים משימות של עשירים נגד עניים, שצריך לשלם כסף על לעשות פיפי ולהכניס את האקס כדי להפריד בין מי שהתאהב בבית. אומרים לנו פורמט ואנחנו אומרים אמן.

עונש "החדר הלבן" שהוטל על מי שפשט רגל במשימת המונופול של "האח הגדול" הוא חציית גבול שחורגת מהשיח הציבורי על טראש וריאליטי. במסגרת העונש, הוכנסו הדיירים הסוררים לחדר ללא חלונות שכולו לבן כשהם לבושים לבן מכף רגל ועד הראש ולמעשה כל סביבתם, כולל האוכל שלהם, צבוע בלבן. כמובן שהדיירים איבדו את זה תוך זמן קצר ופוצצו את העסק, כך שהצופים לא הספיקו לראות ולהבין עד כמה מדובר במשימה אכזרית, עם מקור מפתיע: אירן.

כך, הבמאי הישראלי גלעד אמיליו שנקר עשה סרט מדובר וזוכה פרסים בשם "לבן" שעוסק באותה סיטואציה: אסיר מעונה בשיטת "העינוי הלבן", כשכל סביבתו לבנה. את מה שקורה לו אפשר לראות בטריילר הבא.

באופן אירוני, ב"אולפן שישי" ששודרה יומיים לפני משימת החדר הלבן, התראיין גולה אירני שאישר כי אכן, במדינה נוהגים לענות עצירים פוליטיים באמצעות אותו עינוי לבן. מדובר בטכניקה שיכולה להוציא מהדעת כל אדם שפוי, כל שכן אדם שממילא נמצא בסיטואציה לחוצה פיזית ונפשית כמו "האח הגדול". אמנם כבר הבנו אחרי כמעט 19 שנות ערוץ 2 שיש מעט דברים שלא עושים בשביל רייטינג, אבל אימוץ טכניקה שמופעלת על מתנגדי משטר היא שיא חדש, שבתוך מהומת חיינו ובשם ההרגל, פשוט לא שמנו לב אליו, וזה מעיד עלינו יותר מאשר על "האח הגדול". ממנו אנו לא מצפים לדבר.

"האח הגדול": גם אתם חושבים שהעינוי היה מוגזם? שתפו אותנו בפייסבוק

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

פסטיבל קולנוע לא כמו כולם / חן רוזנק

הצצה אל מאחורי הקלעים של יוצר אהוב היא תמיד אירוע מסקרן. לגלות שהפסנתרן המועדף עליך היה נשוי ארבע פעמים, עשה סמים, חגג ובילה תוך יצירת המאסטרפיס שלו, או לראות איך בדיוק האמן הנערץ עליך יצר את העבודה המפורסמת שלו מוסיפים משהו להנאה שלך מהיצירה עצמה. המימד הביוגרפי לא פעם מעמיק את החוויה שבצריכת תרבות, לטוב או לרע. ייתכן שתתאכזב, אבל אתה גם עשוי להתאהב מחדש.

פסטיבל אפוס לסרטי תרבות ואמנות מהווה הזדמנות מצוינת למי שרוצה לדעת קצת יותר, בזכות סרטים על הג'אזיסט הוותיק דייב ברובק בהפקתו של קלינט איסטווד, האמן הסיני הפוליטי איי וויי וויי, האמן הדני אולפור אליאסון, ארתור רובינשטיין, גתה, ועוד. הפסטיבל אמנם פתח את שעריו כבר ביום רביעי, אך לספונטניים מבינכם יש את היום ומחר ליהנות ממבט קרוב, מעמיק, ולעיתים מפתיע על התרבות שלנו.

תכניית פסטיבל אפוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully