וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן המוערך בן גזארה הלך לעולמו והוא בן 81

4.2.2012 / 8:59

השחקן זוכה פרס האמי, שהופיע בעשרות סרטים, סדרות טלוויזיה והצגות, הלך לעולמו לאחר מאבק במחלת הסרטן; בסוף השבוע הלך לעולמו גם הבמאי והמפיק זלמן קינג בגיל 69

השחקן הוותיק והמוערך בן גזארה הלך לעולמו אמש (שישי) במנהטן לאחר מאבק במחלת הסרטן והוא בן 81. גזארה, זוכה פרס האמי, היה בעל קריירה מרשימה בתיאטרון, בטלוויזיה ובקולנוע.

הוא היה חבר ב"סטודיו למשחק" של לי סטרסברג בשנותיו הראשונות והחשובות. בשנות החמישים כיכב במספר הפקות בברודווי כאשר הבולטת מביניהן היתה ההצגה "חתולה על גג פח להוט" של טנסי וויליאמס שביים איליה קאזאן. במהלך הקריירה הבימתית שלו הוא היה מועמד שלוש פעמים לפרס הטוני על הופעותיו בהפקות "A Hatful of Rain" שביים פרנק קורסארו ב-1956, על זוג המחזות הקצרים מ-1975 "Hughie" ו-"Due" ו"מי מפחד מווירג'יניה וולף" מ-1977. הופעתו האחרונה בברודווי היתה ב-2006 עם ההצגה “Awake and Sing!”.

בנוסף לעבודותו בתיאטרון, לגזארה הייתה קריירת משחק עשירה בקולנוע ובטלוויזיה והוא הופיע בעשרות סרטים וסדרות. הוא הופיע בסרטיו של ג'ון קאסאבטס "בעלים" מ-1970, "The Killing of a Chinese Bookie” מ-1976 ו"ליל הבכורה" מ-1977. כמו כן גזארה השתתף בסרטו של אוטו פרמינג'ר "אנטומיה של רצח", בסרטו של מרקו פררי "סיפור של שגעון פשוט" ובסרטיו של פיטר בוגדנוביץ' "ג'ק מלאך" ו"הם צחקו על כולם". לאחרונה הופיע גזארה בסרטו של דיויד מאמט "העוקץ הספרדי", ב"אושר" של טוד סולונדז, בסרטו של ספייק לי "הקיץ של סאם", בסרטו של וינסנט גאלו "בופאלו 66'", ב"ביג לבובסקי" של האחים כהן וב"דוגוויל" של לארס פון טרייר.

בטלוויזיה זכורה השתתפותו בסדרה “Run for Your Life” משנות השישים שזיכתה אותו בשתי מועמדויות לפרסי האמי. הוא היה מועמד שוב לאמי ב-1985 על תפקידו ב-“An Early Frost” וזכה לבסוף בפרס האמי לתפקיד משנה ב-2003 על תפקידו בסרט הטלוויזיה של HBO, "Hysterical Blindness", בו כיכב לצד ג'ינה רולנדס, אומה תורמן וג'ולייט לואיס.

גזארה ב-"Run For Your Life":

הוליווד ספגה בסוף השבוע אבידה נוספת עת הלך לעולמו גם הבמאי והמפיק זלמן קינג והוא בן 69. קינג, שהתפרסם בעיקר בדרמות ארוטיות, הפיק את "תשעה וחצי שבועות של שיכרון חושים" מ-1986.

הידיעה על מותו של קינג התקבלה לאחר שהשחקן צ'רלי שין כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי "העולם הפסיד נשמה מבריקה ואצילה היום. חברי הטוב מזה 40 שנה, זלמן קינג, הפסיד בקרב שלו נגד מחלת הסרטן".

קינג, שנולד תחת השם זלמן לפקוביץ' בניו ג'רזי, נודע בשל עבודתו הקולנועית שהתמקדה בארוטיקה קלה. בין סרטיו הידועים היו "משיכה אירוטית" מ-1988, "סחלב פראי" מ-1990, ו"יומני הנעל האדומה" מ-1992, שהפך לסדרת טלוויזיה בשואוטיים.

  • עוד באותו נושא:
  • בן גזארה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully