וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קומיקס שהאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה יעובד לסרט קולנוע

4.2.2012 / 14:12

הרומן הגרפי "הערות שוליים בעזה" של העיתונאי ג'ו סאקו האשים את צה"ל בטבח בזמן מבצע קדש. כעת הוא יהפוך לסרט בבימוי של דניס ווילנב הקנדי, שהיה מועמד לאוסקר

"הערות שוליים בעזה", רומן גרפי שהאשים את חיילי צה"ל בפשעי מלחמה בעזה ב-1956, יועבד לסרט קולנוע. חברת ההפקה הפריזאית Tu Va Voir קנתה את הזכויות של הרומן הגרפי והפקידה את הבמאי הקנדי דניס ווילנב על מלאכת הבימוי.

"הערות שוליים בעזה" הוא רומן גרפי של העיתונאי ואמן הקומיקס האמריקאי ג'ו סאקו, שיצא לאור בסוף 2009. הוא מבוסס על תחקיר שעשה סאקו עצמו ומספר על שתי תקריות בזמן מבצע קדש ברפיח ובחאן יונס בהן, כהגדרתו של סאקו, "ביצעו חיילי צה"ל הרג המוני". סאקו התבסס בתחקירו על דו"ח שנוי במחלוקת של האו"ם מ-1957, לפיו עם כיבוש חאן יונס הרגו חיילי צה"ל 275 פלסטינים ובתקרית ברפיח הרגו 111 פלסטינים, וכן על עדויות שגבה מפלסטינים בביקוריו בעזה ובירושלים.

המפיק אמיל טננבאום מחברת ההפקה הפריזאית שמפתחת את הפרויקט מסר, כי "לקח לנו זמן רב לשכנע את ג'ו סאקו שאנחנו האנשים הנכונים לעבד את הפרויקט שלו לקולנוע". הסרט צפוי להיות סרט אנימציה באורך מלא, וישמור על הסגנון של האיורים המקוריים של סאקו בשחור לבן.

ווילנב הקנדי, שסרטו "האשה ששרה" היה מועמד לפרס הסרט הזר באוסקר שנה שעברה, לא רק יביים אלא גם ישתתף בכתיבת התסריט. "האשה ששרה" של ווילנב סיפר את סיפור המסע של אח ואחות אשר חיים בקוויבק אחר עברה של אימם המהגרת הערביה מלבנון.

חברת ההפקה הצרפתית הפיקה בקו-פרודוקציה בעבר את "דרום אמריקה על אופנוע" של וולטר סאלס על מסעו של צ'ה גווארה ביבשת.

"הערות שוליים בעזה": תצפו בסרט? שתפו אותנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully