וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קורדרוי 15: את מחפשת את מי שזיין את אמא שלך?

8.2.2012 / 6:47

בלוג הרוקנרול של מני אבירם עם שני אלבומים חדשים ולוהטים, עוד קאברים ללאונרד כהן וגם תזכורת ללהקה שחיפשה מי זיין את אמא שלך

היפה והחיה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
למות עליהם. Shearwater/מערכת וואלה!, צילום מסך

כל כך הרבה רוקנרול, כל כך מעט זמן. אבל מאחר וגם אין זמן להתלונן שאין זמן, אגש ישר לעניין: אחרי שמארק לאנגן שלט בשבוע שעבר, השבוע הזה שייך לשני שמות אחרים. הראשונים הם Shearwater הטקסנים, שלאלבום החדש שלהם (השמיני בסך הכל והראשון בלייבל סאב פופ) חיכיתי בסבלנות דרוכה מאז שמעתי את "You As You Were" מתוכו. הסבלנות השתלמה, בגדול: "Animal Joy" מלא ברגעי קסם אינטליגנטיים, סוחפים, מרגשים, כשעל כל העסק מנצח ג'ונתן מיברג, שמתגלה כמשורר לא קטן, לא רק בעניינים שבלב, אלא גם כזה מגיע לשאלות קיומיות וסביבתיות יותר כבדות. אני הולך למות על האלבום הזה. הנה אחת הסיבות.

האזינו לאלבום המלא של Shearwater

השם השני שתרם לפס הקול של השבוע הוא The Twilight Sad הסקוטים, שחוזרים עם אלבום חדש והשלישי שלהם, "No One Can Ever Know". האווירה קודרת מתמיד, תעשייתית, מינימליסטית כמעט, מופקת בעדינות על ידי אנדרו וות'רול, עטופה בר' הגלזגויאנית הכבדה של ג'יימס גרהאם. הנה "Sick" מתוכו.

האזינו לאלבום המלא של The Twilight Sad

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

"Pulled Apart By Horses - "Epic Myth

חבורת ההארדקור מלידס שמה את הטאף ב-לאב עם אלבומה השני "Tough Love", אותו הפיק גיל נורטון (פיקסיז, פו פייטרז ועוד מלא). פולד אפארט נותנים תצוגת מטאל תכליתית של קצת יותר מחצי שעה (יש רגעים מלודיים למכביר, אל חשש) ומשאירים אותך עם המחשבה המצמיתה שאתה כבר לא בגיל הנכון. תודה לאל שלדמיון אין גיל.

"The Shins – "September

ג'יימס מרסר מחמם את האווירה לקראת מה שבתקווה יהיה אחד האלבומים הגדולים של 2012, "Port of Morrow" שייצא במרץ. את "Simple Song" המושלם בפשטותו כבר קיבלנו, זה הבי-סייד שלו.

"Puscifer – "Telling Ghosts

קליפ חדש לשיר המצוין הזה מתוך "Conditions of my Parole", האלבום השני של הפרויקט של מיינרד ג'יימס קינן הגאון, שיצא השנה שעברה.

"Foo Fighters - "These Days

הקליפ הבא, החדש של הפו פייטרז, אוכל לך את הלב והלבלב. מי יש לומר? תביאו אותם, תביאו אותם, תביאו אותם.

"The Darkness – "Nothing's Gonna Stop Us

כמה חגגתי ב-2003 על "Permission to Love", אלבום הבכורה של האנגלים חובבי הגלאם האלה, שהיה עמוס בלהיטי פוסי-מטאל כל כך מצוינים עד שלא הבנת – ואני עד היום לא מבין – האם מדובר בדאחקה או שהם לגמרי רציניים. הדארקנס התפרקו ב-2006, אחרי שהוציאו את אלבומם השני, ובשנה שעברה התאחדו. זה השיר הראשון מתוך אלבום חדש שייצא מתישהו השנה, והוא לגמרי עוד מאותו דבר. זה כל מה שביקשנו.

והנה, למפקפקים, השיר שסוגר את אלבום הבכורה ההוא, בלדת רוק מושלמת:

"Harriet – "Tell the Right Story

ללהקה החדשה של אלכס קאסנוף, אקס Dawes ו-Papa, יש אי.פי חדש וממש לא רע. הנה הוא כולו להאזנה.

בתחילת השבוע הגיע ג'סטין ורנון ל"סאטרדיי נייט לייב" וביצע שני שירים, את "Holocene" ואת זה, אולי השיר שאני הכי אוהב מאלבום השנה 2011.

"?Alabama Shakes – “How Many More Times

ההרכב הבלוזי מאלבמה הוא אחד הסימונים המבטיחים של 2012, עם אלבום בכורה בשם "Boys & Girls" שייצא באפריל. בינתיים הם מפגיזים באומץ עם הקאבר הזה ללד זפלין, שמציג במלוא הדרה וגרונה את בריטאני האוורד, הסולנית של הנחשים.

ברדפורד קוקס - "Seems So Long Ago, Nancy"/קאלטס - "Everybody Knows"

לפני סיום, עוד שני קאברים לאיש השעה, לאונרד כהן. אחרי גרג דולי וקולד וור קידס, גם קאלטס הניו יורקים ואיש דירהאנטר ברדפורד קוקס תורמים את חלקם לפרויקט גרסאות הכיסוי "Old Ideas With New Friends".

פצצה מהעבר

לא יודע כמה אנשים שמעו במקומותינו את השם Monster Magnet, אבל מדובר באחת ממבשרות ז'אנר הסטונר-רוק, להקה שאלבום הבכורה שלה, "Spine of God" מ-1992, נחשב לקלאסיקה ולאלבום פולחן. מאנסטר מגנט, במקור מניו ג'רזי, הוציאו עוד שבעה אלבומים, הם עדיין בסביבה, ממשיכים לעשות רוקנרול אפוף עשן והזיות, פרי מוח הקודח של הסולן דייב ווינדורף, ואני בחרתי להיכרות את "Bummer", מתוך "Powertrip" המבריק ומשפריץ הסקס, שיצא ב-98'. שיר שמתחיל במילים "את מחפשת את זה שמזיין את אמא שלך, זה לא אני", לא יכול להיות רע.

ואתם יודעים מה? קבלו גם את "Baby Götterdämmerung".

  • עוד באותו נושא:
  • קורדרוי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully