וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדש על המסך

16.2.2012 / 7:53

הסרט האירני שמאיים לגנוב ל"הערת שוליים" את האוסקר מגיע בסוף השבוע לאקרנים, כמו גם סרטי פעולה של דנזל וושינגטון ניקולס קייג' ואמנית הלחימה ג'ינה קארנו

פרידה

הדרמה האירנית עטורת השבחים והפרסים שגם ניצבת כפייבוריטית לזכות השנה באוסקר לסרט הזר, וזאת כמובן על חשבון "הערת שוליים". הסרט עוסק בזוג המבקש להתגרש. לאחר שהאשה עוזבת את הבית, הבעל נאלץ לשכור עובדת שתשמור על אביו חולה האלצהיימר. עובדת זו מסתירה ממנו סוד, שמוביל בסופו של דבר לעימות ביניהם, ומן הסיפור הקטן הזה נולדת שורה ארוכה של התפתחויות. כל זה מספק לנו הצצה לאירן של היום, אבל גם מעלה קונפליקטים משפחתיים ודילמות מוסריות התקפות לכל מקום ובכל שעה.

בימוי: אסגר פרהאדי. משחק: ליילה חטאמי, בבק קרימי, שרה באיאט, פיימאן מואדי (123 דקות).

איפה ומתי רואים את "פרידה"?

טעון הגנה

מותחן פעולה בכיכובם של דנזל וושינגטון ושל ריאן ריינולדס, המתאר מה קורה כאשר סוכן CIA צעיר (ריאן ריינולדס) ממונה להשגיח על אישיות בעלת חשיבות ביטחונית גבוהה. השניים מסתתרים במקום מבטח שאמור להיות מוגן הרמטית, אך אז בכל זאת מצליחים לפרוץ אליו גורמים עוינים, מה שמוביל למרדף מסחרר והרה גורל.

בימוי: דניאל אספינוזה. משחק: דנזל וושינגטון, ריאן ריינולדס, ברנדן גליסון, סם שפרד, רוברט פטריק ( 115 דקות).

איפה ומתי רואים את "טעון הגנה"?

גוסט ריידר: רוח של נקמה

פרק נוסף במעלליו של גיבור הקומיקס, שגם פעם מגלם אותו ניקולס קייג'.

כזכור, "גוסט ריידר" הוא קומיקס של חברת מארוול שראה אור לראשונה לפני כמעט 40 שנה. מעשה באופנוען קרקס ששמו ג'וני בלייז, הזוכה לארח בגופו שד בעקבות עסקה שעשה ברוב טמטומו עם השטן. במקור, השד התגלה כשלשטן היתה משימה עבור בלייז, ואלה לרוב כללו תפיסה של נבלים והחזרתם לגיהנום.

ב-40 שנות היסטוריה הרבה דברים עברו על ג'וני בלייז, אבל הרעיון שנשאב לתוך סדרת הסרטים הוא זה הבסיסי: מעלליו של פעלולן שמכר את נשמתו לשטן.

כיוון שהפרק הראשון של "גוסט ריידר" היה מושמץ למדי, שרביט הבימוי הופקד הפעם בידיים אחרות - אלו של מרק נוולדין ובריאן טיילור, והם הבטיחו להתרחק לחלוטין מן הפרק הקודם ולא להמשיך את האירועים בנקודה שבה הסתיימו בו, אלא פשוט להציג מחדש, והפעם בדרך מספקת יותר, את תחילת דרכו של גוסט ריידר. כלומר, יותר מאשר ש"גוסט ריידר: רוח של נקמה" הוא סרט המשך, הוא בעצם עיבוד מחודש של הסרט הראשון.

בימוי: מארק נוולדין ובריאן טיילור. משחק: ניקולס קייג', אידריס אלבה, ויולנטה פלצ'ידו, כריסטופר למברט (95 דקות).

איפה ומתי רואים את "גוסט ריידר: רוח של נקמה"?

בגידה כפולה

מותחן פעולה פרי עטו של סטיבן סודרברג, אחד היוצרים הפוריים והמגוונים בהוליווד.

כעדות לפוריות שלו, הסרט מגיע לאקרנים מיד לאחר "התפשטות", יצירה אחרת פרי עטו של סודרברג. כעדות לגיוון שלו, הפעם מדובר בפרויקט שונה לחלוטין. כדוגמה לכך, בשעה שב"התפשטות" גייס סודרברג כל כוכב אפשרי בהוליווד, כאן הוא ליהק לתפקיד הראשי את ג'ינה קראנו חסרת כל הניסיון הקולנועי, שמוכרת בעיקר כאלופת אמנויות לחימה.

סודרברג הסביר את הבחירה בכך, שבעיניו אף שחקנית אמריקאית אחרת לא היתה אמינה כמישהי שמסוגלת לקצץ במכות את העומדים מולה, ולקראנו אולי אין הכשרה במסך הגדול, אבל בהחלט יש לה את הכישורים להחטיף ולהרביץ לכל מי שזז.

ליתר דיוק, קראנו מגלמת כאן את מלורי קיין, שכירת חרב הנשלחת לשלל משימות מלוכלות שאף ממשלה לא יכולה לאשר. לאחר משימה שמסתבכת בדבלין, היא מגלה כי נפלה קורבן לבגידה כפולה, ונדרשת להשתמש בכל מה שאי פעם למדה כדי לחמוק ממי שרודף אותה ולסגור חשבון עם מי שסידר אותה.

בימוי: סטיבן סודרברג. משחק: ג'ינה קראנו, מייקל דאגלס, אנטוניו בנדרס, מייקל פאסבנדר, צ'אנינג טאטום (93 דקות).

איפה ומתי רואים את "בגידה כפולה"?

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully