וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיאטרון הספרייה יעלה הצגה כמחווה לגרי בילו

רוני אפרת

9.2.2012 / 12:15

תיאטרון הספרייה ברמת גן יעלה את ההצגה "סיפור אהבה בשלושה חלקים" שהיתה הפרוייקט התיאטרוני האחרון שגרי בילו ז"ל עסק בו

בשנת 1948, הקים גרי בילו, אשר כיהן כמנכ"ל בית הספר למשחק "בית צבי" במשך שלושים שנה, את תיאטרון הספרייה ברמת גן, הבמה המקצועית הראשונה שהוסבה לבוגרי בית הספר, ומאוחר יותר גם תיאטרון רפרטוארי מן המניין. באוגוסט 2011, רגע לפני מותו ושנתיים לאחר שעזב את תפקידו בבית הספר, חזר גרי בילו לביים והקים את תה"ל – קבוצת תיאטרון הומו-לסבית במרכז הגאה בגן מאיר בתל-אביב.

הקבוצה העלתה את ההצגה "סיפור אהבה בשלושה פרקים" של הרווי פייר שטיין, בבחירתו של בילו ובבימוי אלון אופיר, שגם שיחק. המחזה הוא מן הראשונים שעסקו בגלוי בקהילה הגאה. שלוש עלילות משתלבות יחד לסיפור חייו של ארנולד (אופיר), יהודי אמריקאי המופע כדראג קווין, שמתאהב ומאבד, מאמץ ומתפקד כבן לאמא שלא מוכנה לקבלו. המחזה הוצג במרכז הגאה במשך שלושה חודשים, עד מותו של בילו בדצמבר האחרון.

מיכה לבינסון, המשמש משנת 2009 כמנכ"ל בית הספר ותיאטרון הספרייה גם יחד, בחר לאמץ את ההפקה אל התיאטרון ולהעלותה מחדש בדיוק כפי שהועלתה בקבוצת תה"ל. "גרי היה איש תיאטרון בכל רמ"ח אבריו, וללא ספק דמות מכוננת בתולדות בית צבי", אומר תומר כהן, סמנכ"ל בית הספר, "החלטנו להעלות מחדש את ההפקה כמחווה לגרי ומתוך רצון לאפשר לעשייה שלו להמשיך ובפרט במקום שהיה ביתו במשך הרבה שנים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully