וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "לא תשכח" תפס את הבכורה בסוף שבוע אדיר

12.2.2012 / 16:30

הדרמה הרומנטית התעלתה על הציפיות וכבשה את הצמרת עם 41 מיליון דולר. "טעון הגנה" ניצב מעט מאחוריה עם 39 מיליון דולר, במה שהשלים סוף שבוע הוליוודי מוצלח במיוחד

בחודשים האחרונים של השנה שעברה הוליווד שאלה את עצמה "למה זה קורה לנו?" ועשתה זאת בניסיון להבין מדוע פחות ופחות אנשים פוקדים את האולמות. בחודשים הראשונים של השנה הזו, התעשייה מציגה אותה קושייה בדיוק, אבל הפעם במטרה הפוכה.

אכן, אנחנו לא בתקופה של מועדים לשמחה, והתוצרים החדשים בשוק אינם מושקעים במיוחד, ובכל זאת, מאז תחילתה של 2012, כל שבוע טוב ממשנהו. סוף השבוע הקופתי האחרון, למשל, היה החזק אי פעם מחוץ לימי החגים.

בהתאם לזאת, ארבעה סרטים חדשים הגיעו לשוק, וכולם הכניסו מעל 20 מיליון דולר. האם זה בגלל ההצלחה הזמנית במאבק נגד הפיראטיות? האם זה כי לצעירים קצת נמאס מהפייסבוק והפלייסטיישן? אולי בגלל שחומרת המשבר הכלכלי-חברתי הולכת ומגבירה את הצורך באסקפיזם?

לכל השאלות הללו אין כרגע תשובות ברורות. בינתיים, יש מספרים, ואלה מלמדים כי "לא תשכח" הרומנטי עם רייצ'ל מקאדמס וצ'אנינג טאטום כבש את הצמרת עם 41 מיליון דולר – סכום גבוה בכל מידה, ובטח יחסית לציפיות. הוא עשה זאת הודות לפופולריות של שחקניו הראשיים, מסע השיווק המוצלח שלו ואווירת הוולנטיין.

החדשות הפחות טובות מבחינתו הן שרישומי האולפנים מעידים על תגובות סולידיות בלבד של הצופים בו. עובדה זו, בשילוב עם התפוגגות רוח הוולנטיין בשבוע הבא והתחרות הצפויה לו מצד "זאת מלחמה" הרומנטי גם כן, תביא ככל הנראה לצניחה חדה בהכנסותיו העתידיות. אבל זה לא כל כך נורא, כי את שלו הוא כבר עשה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תשובת 2012 ל"יום אימונים מסוכן". ריאן ריינולדס ודנזל וושינגטון ב"טעון הגנה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הסגנות תפס מותחן הפעולה "טעון הגנה", שאגר 39 מיליון דולר – שוב, סכום מרשים וגבוה ביחס לכל תחזית.

את הצלחת הסרט אפשר לזקוף בעיקר לכוכבים שלו: דנזל וושינגטון וריאן ריינולדס. כל אחד מהם כשלעצמו הוא כוח קופתי חזק, ויחדיו הם הרכיבו ארטיק שוקו-וניל שהשכיל למשוך ל"טעון הגנה" את כל המגזרים: שחורים ולבנים, גברים ונשים, מבוגרים וצעירים. במקרה שלו, הביקורות לא היו טובות, אבל רישומי האולפנים מעידים על תגובות חמות של הקהל, וכתוצאה מכך המותחן אף יכול להתיימר לשמור על מומנטום ולעקוף בסוף המירוץ שלו את רף מאה מיליון הדולר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מתלוננים ומתלוננים, אבל הקופה הרושמת ממשיכה לעבוד. מתוך "מלחמת הכוכבים, פרק 1: אימת הפנטום"/מערכת וואלה!, צילום מסך

במקום השלישי ניצב "מסע אל האי המסתורי", המשכון לפנטזיית ההרפתקאות לכל המשפחה "מסע אל בטן האדמה", והפעם עם דוויין ג'ונסון במקום ברנדן פרייז'ר.

ג'ונסון היה פעם כוכב פעולה בשם דה רוק, אבל לאחר שלא הצליח להתרומם עם פרויקטים מקוריים משל עצמו, ויתר על שם הבמה וגם ניכס לעצמו אסטרטגיה אחרת – להשתלב בסדרות סרטים של כוכבים אחרים. זה עבד לו באביב שעבר ב"מהיר ועצבני 5", זה אמור לעבוד לו הקיץ ב"כוח המחץ 2", ובינתיים הוא יכול להתגאות בהישגים של "מסע אל האי המסתורי", שהפתיע בסוף השבוע האחרון עם הכנסות של 27 מיליון דולר. כמו בשני המקרים הקודמים, גם כאן המספרים גבוהים מן התחזיות המוקדמות.

המוצר החדש הרביעי הוא לא כל כך חדש – מדובר בהוצאה התלת-ממדית של "מלחמת הכוכבים, פרק 1: אימת הפנטום". מעריצים רבים של הסדרה המקורית סולדים מן היוצר ג'ורג' לוקאס בגלל עצם העשייה של הסרט ובטח בשל ההחלטה להפיץ אותו שוב, אך היו בארצות הברית מספיק צופים שכל זה לא מפריע להם, והם הובילו את "הפנטום" לספתח בסך 23 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully