וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתי טיראן יככב בשני מחזות של שייקספיר בקאמרי

רוני אפרת

12.2.2012 / 15:01

השחקן המצליח יגלם את התפקידים הראשיים ב"ריצ'רד השני" ו"ריצ'רד השלישי", לצד יוסי גרבר, זהרירה חריפאי, הלנה ירלובה ועוד. זו הפעם הראשונה ש"ריצ'רד השני" עולה בישראל

שייקספיר במנה כפולה: בתיאטרון "הקאמרי" מציגים את פרויקט "ריצ'רד השני" ו"ריצ'רד השלישי", שניים ממחזותיו ההיסטוריים של שייקספיר שיבוימו בזה אחר זה על ידי הבמאי ארתור קוגן. את התפקידים הראשיים של שני המלכים המנוגדים זה לזה, יגלם השחקן איתי טיראן. יחד איתו יעלו על הבמה שמות גדולים כמו יוסי גרבר שחוזר להופיע, זהרירה חריפאי בתפקיד הדוכסית (התפקיד האחרון אותו שחקה חנה רובינא על בימת "הבימה"), גיל פרנק, הלנה ירלובה, אלון דהן ועוד.

המחזה "ריצ'רד השלישי" הועלה במסגרות רבות בארץ ובעולם, ביניהן בתיאטרון תמונע בשנת 2008 (בבימוי לילך דקל אבנרי), ובשנה שעברה הוצג בניו יורק בכיכובו של לא פחות מאשר קווין ספייסי. לעומת זאת, "ריצ'רד השני" זכה לפחות הפקות, כשהזכורה שבהן היא על ידי "תיאטרון השמש" הצרפתי בשנות השמונים, וזוהי הפעם הראשונה שעולה על בימות ישראל.

היצירות, על אף שכל אחת מהן עומדת בפני עצמה, חוברות יחד לסאגה העוסקת בשלטון, במוסר ובאדם. עם זאת, בקאמרי החליטו כי המתרגמים לעברית יהיו שונים: "ריצ'רד השני" תורגם על ידי פרופ' שמעון זנדבנק, ו"ריצ'רד השלישי" תורגם על ידי מאיר ויזלטיר. החזרות יחלו בחודש מרץ הקרוב, וההצגות הראשונות יעלו בחודש יולי באולם הקאמרי 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully