וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסי הגראמי 2012: אדל זכתה בערב שהתקיים בסימן וויטני יוסטון

עינב שיף

13.2.2012 / 6:25

אדל השלימה קאמבק מופלא עם זכייה בכל הפרסים המרכזיים והופעה נפלאה, אבל העצב על מותה של וויטני יוסטון האפיל על הכל

רויטרס

(צפו במיטב הרגעים של הגראמי. צילום: רויטרס, עריכת וידאו: גדי ויינסטוק)

עולם המוזיקה התכנס לחגוג את הלילה הגדול ביותר שלו, פרסי הגראמי, אולם אופיו של הטקס השתנה באחת עם הידיעה המזעזעת על מותה של וויטני יוסטון, מהקולות הגדולים ביותר שידע עולם הפופ. מותה של יוסטון האפיל על הטקס כולו והטקס, שאמור היה בעיקר לחגוג את הקאמבק של אדל לאחר הדימום החמור במיתרי קולה, הפך לאירוע זיכרון מתמשך לזמרת הענקית.

מנחה האירוע, LL קול ג'יי פתח את הטקס בתפילה למענה של יוסטון: "אין דרך לעקוף את זה", אמר הראפר הוותיק. "קרה לנו מוות במשפחה. אני מרגיש שהדבר הנכון ביותר לעשות עכשיו הוא לשאת תפילה עבור אחותנו הנופלת". בקהל, אמנים כמו ליידי גאגא, קייטי פרי ועוד הרכינו את ראשם.

LL קול ג'יי עם צילום של וויטני יוסטון (להתמקד ביוסטון). Kevin Winter, GettyImages
זכרו אותה. יוסטון על מסך ענק בגראמי/GettyImages, Kevin Winter

לאחר מכן, בסוף קטע ה"לזכרם" המסורתי בו מרכינה ראש האקדמיה למוזיקה לזכרם של מוזיקאים שהלכו לעולמם בשנה החולפת (בהם גם הישראלי טל הרצברג, שמת לאחר מאבק בסרטן), עלתה לבמה ג'ניפר הדסון לביצוע של "I Will Allways Love You" האלמותי של יוסטון. הדסון, שמאחורי הקלעים דווח כי היא נמצאת על סף התמוטטות מהמעמד, עמדה במשימה וחתמה את השיר ב"וויטני, אנחנו אוהבים אותך" והפריחה נשיקות למסך שהקרין את תמונותיה.

LL קול ג'יי נושא תפילה לזכרה של יוסטון:

הזוכה הגדולה בטקס, כצפוי, היתה אדל, שקטפה את כל הפרסים המרכזיים, שישה בסך הכל, בהם אלבום השנה, הקלטת השנה, שיר השנה, קליפ השנה ואלבום הפופ של השנה, כשמפיק העל שעבד איתה על האלבום, פול אפוורת', זכה בפרס מפיק השנה על מכלול עבודותיו. אדל הודתה בראש ובראשונה לרופאיה וסיפרה כיצד השתנו חייה כשכתבה את "Rolling In The Deep", שיר שזכה בפרס שיר, הקלטת וקליפ השנה. אדל החזיקה מעמד עד פרס אלבום השנה שחתם את הטקס, אותו קיבלה בדמעות והודתה לאמא שלה ולמערכת היחסים המחורבנת שבגללה כתבה את האלבום.

לפני כן, עלתה לבמה גווינית' פלטרו והעניקה לאדל פרזנטציה מרגשת לקראת הופעתה הראשונה של אדל מזה חודשים רבים. אדל פתחה בביצוע א-קפלה של "Rolling In The Deep" ולאחר מכן נתמכה בליווי להקה וארבע זמרות רקע והצליחה להגיע לגבהים המוכרים של השיר במהלך הפזמון. בסיום השיר, עמד הקהל והריע לאדל ממושכות, כולל הנפות ידיים נלהבות של פול מקרטני. אדל, שנראתה נרגשת עד דמעות, עמדה במקום ומלמלה "תודה" וכך הסתיים אחד הקאמבקים המרגשים של השנים האחרונות.

זוכים מרכזיים נוספים בטקס היו פו פייטרז, שפרקו את קטגוריית הרוק עם זכייה ב-5 פרסים, בהם פרסי האלבום, שיר, הביצוע, ביצוע הרוק הכבד ואפילו פרס לסרט התיעודי הטוב ביותר. גם קניה ווסט, שדילג על הטקס, הפגיז עם ארבע זכיות, בהם אלבום ההיפ הופ של השנה על "My Beautiful Dark Twisted Fantasy" המבריק וכן פרסים ל-"All of The Lights" מתוכו וכן ל-"Otis" המשותף לו ולג'יי זי.

בון איבר, שם הבמה של ג'סטין ורנון והסוס השחור של המירוץ, זכה בפרס האמן החדש הטוב ביותר ובפרס האלבום האלטרנטיבי הטוב ביותר על אלבומו השני והנפלא. בנאום נבוך של מי שהצהיר כי הוא מתעב את הטקס וסירב להופיע בו כי נדרש לשיתופי פעולה, ורנון הסביר את המבוכה שלו מהאירוע, אבל הצליח לרגש כשהודה לעיר ממנה הגיע ולהוריו. איימי וויינהאוס זכתה בגראמי לאחר מותה, לדואט עם טוני בנט, "Body & Soul" והוריה עלו לקבל את הפרס במקומה. בזווית הישראלית, הפסיד יונתן דגן מההרכב J.Viewz את פרס עטיפת האלבום הטובה ביותר לארקייד פייר.

צפו בהופעה של אדל בטקס:

כרגיל, הגראמי הביא לבמה לכמה הופעות מצוינות ושיתופי פעולה ייחודיים. הטקס נפתח בביצוע של ברוס ספרינגסטין לשיר החדש והנהדר שלו, "We Take Care of Our Own", ולאחר מכן גם ברונו מארס הרים את המקום ואילו אלישיה קיז ביצעה מחווה יפה לאטה ג'יימס המנוחה, שהלכה לעולמה לפני כשבועיים ומותה של וויטני יוסטון השכיח גם עובדה זו.

הופעה מרכזית נוספת היתה של ריהאנה, שהחלה לבדה ולאחר מכן הצטרפו אליה קולדפליי לביצוע השיר המשותף של השניים מהאלבום האחרון של קולדפליי ולבסוף קולדפליי נותרו לבדם על הבמה. קייטי פרי שלחה יותר ממסר חד לבעלה לשעבר, ראסל ברנד, עם שיר חדש שמטיח בו האשמות קשות כמו "האהבה שלך היתה זולה", "הייתי רעל בפה שלך" ועוד.

לאחר מכן החל רשמית סיבוב האיחוד של הביץ' בויז עם הופעה מרגשת של בריאן ווילסון והחבורה, שקיבלו תנופה מביצועים של מארון 5 ו-Foster The People ולאחר מכן ביצעו בכל הכוח את "Good Vibrations", לקול תשואות הקהל. פול מקרטני ביצע שיר מאלבומו החדש, "Kisses on The Bottom" ולאחר מכן חזר לביצוע קלאסיקות של הביטלס, כשלצדו ברוס ספרינגסטין ודייב גרוהל. עבור חובבי הקאנטרי, המחווה לגלן קמפבל חולה האלצהיימר בהשתתפותו של האגדה, היתה גם היא מרגשת למדי.

בפרס ההופעה המוזרה של הערב זכו ללא ספק פו פייטרז והדי ג'יי המבריק Deadmau5, שהופיע עם מסיכת העכבר המוכרת שלו ויחד הם ביצעו גרסה מיוחדת ל-"Rope" מאלבומם האחרון של פייטרז שהשתלבה עם "Raise Your Weapon" של Deadmau5. בפרס הפרובוקציה של הערב זכתה ניקי מינאז', שהביאה אדם שדומה מאוד לאפיפיור כדי שיבצע בה גירוש שדים, בעוד הרקדנים בנאמבר שלה לבושים כמו כמרים ונערי כנסייה.

ניקי מינאז' מטרידה את הממסד הנוצרי:

הזוכים בקטגוריות המרכזיות:

כללי

אלבום השנה: אדל - "21"

שיר השנה: אדל - "Rolling in The Deep"

הקלטת השנה: אדל - "Rolling in The Deep"

האמן החדש הטוב ביותר: בון איבר

האלבום האלטרנטיבי הטוב ביותר: בון איבר - "Bon Iver"

הקליפ הטוב ביותר: אדל - "Rolling in The Deep"

מפיק השנה: פול אפוורת'

סרט התעודה המוזיקלי הטוב ביותר: פו פייטרז - "קדימה ואחורה"

רוק:

ביצוע הרוק הטוב ביותר: פו פייטרז - "Walk"

שיר הרוק הטוב ביותר: פו פייטרז - "Walk"

אלבום הרוק הטוב ביותר: פו פייטרז - "Wasting Light"

ביצוע הרוק הכבד הטוב ביותר: פו פייטרז - "White Limo"

פופ:

אלבום הפופ הווקאלי הטוב ביותר: אדל - "21"

ביצוע הפופ הטוב ביותר: אדל - "Someone Like You"

ביצוע הפופ הטוב ביותר לצמד/להקה: טוני בנט ואיימי וויינהאוס - "Body & Soul"

אלבום הפופ האינסטרומנטלי הטוב ביותר: בוקר טי. ג'ונס - "The Road From Memphis"

ראפ

אלבום הראפ הטוב ביותר: קניה ווסט - "My Beautiful Dark Twisted Fantasy"

שיר הראפ הטוב ביותר: קניה ווסט - "All of The Lights"

ביצוע הראפ הטוב ביותר: קניה ווסט וג'יי זי - "Otis"

שיתוף הפעולה הטוב ביותר בראפ: קניה ווסט, ריהאנה וקיד קאדי - "All of The Lights"

אר אנ' בי

שיר האר אנ' בי הטוב ביותר: סי-לו גרין - "Fool For You"

ביצוע האר אנ' בי הטוב ביותר: קורין ביילי ריי - "Is This Love"

ביצוע האר אנ' בי המסורתי הטוב ביותר: סי-לו גרין - "Fool For You"

אלבום האר אנ' בי הטוב ביותר: כריס בראון - "F.A.M.E"

קאנטרי

שיר הקאנטרי הטוב ביותר: טיילור סוויפט - "Mean"

ביצוע הקאנטרי הטוב ביותר: טיילור סוויפט - "Mean"

ביצוע הקאנטרי הטוב ביותר לצמד/להקה: The Civil Wars - "Barton Hollow"

אלבום הקאנטרי הטוב ביותר: ליידי אנטיבלום - "Own The Night"

קטגוריות נוספות:

הקלטת הדאנס של השנה: סקירלקס - "Scary Monsters And Nice Sprites"

אלבום הדאנס של השנה: סקירלקס - "Scary Monsters And Nice Sprites"

אלבום הספוקן וורד של השנה: בטי ווייט - "If You Ask Me (And Of Course You Won't)"

אלבום הקומדיה של השנה: לואי סי.קיי - "Hilarious"

אדל שולטת גם על השטיח האדום

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully