וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק: "סרט לא יקבל מימון מבלי חתימה על הצהרת נאמנות"

עינב שיף

14.2.2012 / 22:35

ח"כ מיכאל בן ארי מכה שוב: סרט ישראלי לא יזכה למימון אלא אם כמעט כל הצוות שמאחוריו יחתום על הצהרת נאמנות ל"מדינה, לסמליה ולערכיה היהודים והדמוקרטיים"

שבועיים לפני שסרט ישראלי שוב מתמודד על האוסקר, הדיון סביב היחסים בין הקולנוע הישראלי למדינה שוב עולים על המוקד: חבר הכנסת מיכאל בן ארי (האיחוד הלאומי) חידש את התיקון שלו לחוק הקולנוע, בו הוא דורש כי סרט יקבל מימון מהמדינה רק בתנאי שיוצריו ומפיקיו יחתמו על הצהרת נאמנות ל"מדינת ישראל, לסמליה, ולערכיה היהודים והדמוקרטים", כפי שנכתב בהצעת החוק.

ח"כ בן ארי מבקש כי כל נושאי התפקידים הבאים יחתמו על הדרישה הזו, שבוודאי תעורר זעם בתעשיית הקולנוע - "עורכי הסרט, מפיקיו, הבמאים שלו, והשחקנים המשתתפים בסרט", כפי שנכתב בהצעת החוק. "תיקון זה נועד למנוע מצב שבו יוצרי סרט ישראלי, יזכו לתמיכה ממדינת ישראל ובו בזמן ישמיצו את המדינה ויפגעו בה מעל כל במה אפשרית, או יתנערו במופגן מהמנון או מדגל המדינה, באירועים הקשורים באותה הפקה", נכתב בדברי ההסבר להצעת החוק.

"אם אין נאמנות, אין תקציבים", אומר ח"כ בן ארי. "מדינת ישראל לא תממן את מי שמגדף אותה ופוגע בה. אני מקווה שהשרים וחברי הכנסת, שבחדרי חדרים מקטרים נגד חלק מהיוצרים, ייאזרו אומץ וביחד ניצור עולם תרבותי נאמן יותר לעמו ומולדתו".

ח"כ בן ארי הגיש הצעת חוק דומה לפני כשנתיים, עם פרוץ סערת הסרט "עג'מי", שאחד מבמאיו, סקנדר קובטי, אמר לפני הטקס כי הוא אינו מייצג את ישראל. הצעת חוק זו הוסרה מסדר היום ועתה, היא צפויה לשוב ולהסעיר את עולם התרבות בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully